Strona 1 z 1
[mk3] rozrzad - kilka pytan
: pn gru 05, 2005 23:40
autor: Forester
mam kilka pytan:
- czy awaria pompy wodnej moze spowodowac to samo co zerwanie paska rozrzadu
- czy jest to czesta usterka i jak sie przed nia zabezpieczyc (pomijajac wymiane pompy)
- czy wyciekajacy olej przez zimering w gornej czesci silnika i splywajacy w okolicach rozrzadu moze doprowadzic do zerwania paska rozrzadu (ze niby od oleju specznieje i przerwie sie), wyciek na bagnecie jest ledwo zauwazalny, plam na ziemi nie ma...ale w okolicach rzorzadu silnik jest "zaolejony"
- jesli wymienaic rozrzad to co dokladnie, co przy okazji wymienic, sprawdzic i od czego to zalezy ( z doswiadczenia juz wiem ze sprawdzic tzreba pompe, zimeringi
- moze ktos juz ustalil na 100% jka to jest kolizyjnoscia/bezkolizyjnoscia silnikow mk3 (dokladnie chodzi mi o 1,4 abd)
pozdro!!
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: wt gru 06, 2005 08:09
autor: Adamtd
- czy awaria pompy wodnej moze spowodowac to samo co zerwanie paska rozrzadu
może jak najbardziej
- czy jest to czesta usterka i jak sie przed nia zabezpieczyc (pomijajac wymiane pompy)
to nie jest częsta usterka (choć to już nie usterka ale awaria) i zabezpieczyć można sie tylko przez wymiane pompy
- czy wyciekajacy olej przez zimering w gornej czesci silnika i splywajacy w okolicach rozrzadu moze doprowadzic do zerwania paska rozrzadu (ze niby od oleju specznieje i przerwie sie), wyciek na bagnecie jest ledwo zauwazalny, plam na ziemi nie ma...ale w okolicach rzorzadu silnik jest "zaolejony"
do zerwania to raczej nie ale go wymień bo to są naprawdę groszowe rzeczy
- jesli wymienaic rozrzad to co dokladnie, co przy okazji wymienic, sprawdzic i od czego to zalezy ( z doswiadczenia juz wiem ze sprawdzic tzreba pompe, zimeringi
jak sie nie mylę to w Twoim silniku wymienia sie tylko pasek i sprawdza to co napisałeś
- moze ktos juz ustalil na 100% jka to jest kolizyjnoscia/bezkolizyjnoscia silnikow mk3 (dokladnie chodzi mi o 1,4 abd)
raczej kolizyjny ale głowy sobie nie dam uciąć
: wt gru 06, 2005 11:01
autor: czyś
Żeby zerwać pasek pompa musiałaby stanąć, co zdarza się stosunkowo rzadko. Z reguły pompa najpierw zaczyna cieknąć. I jeżeli wymieni się ją w tym momencie, to raczej nie ma niebezpieczeństwa. Jeżeli nie ma wycieków, łożysko chodzi gładko i cicho, to jest oki.
Uszczelniacz na wałku to wredna sprawa. Jak tam leci, to po pewnym czasie już nie wiadomo w którym miejscu ciecze - czy wywala olej pod głowicą, czy pod miską, czy na wale korbowym. Tak sobie ładnie spływa różnymi rowkami. Z reguły spływa po silniku i nie dostaje się do paska (u mnie lało się niemiłosiernie, a pasek był suchy - w 1.3 z MK2, to b. podobny silnik).
Z tego co wiem kolizyjny, tak jak 1.3. MAm piękne "wytłoczenia" od zaworów na tłokach. Jeżeli ten silnik ma w tłokach takie same zagłębienia jak 1.3 lub podobne, to pięknie gnie zawory, zawory potrafią nawet przebić tłoki na wylot. O pasek trza dbać. (człowiek od którego kupiłem nie dbał o to, do tego stopnia że luźny pasek stał po 1 mm zębów na kołach pasowych i 1 mm średnicy koła na wale korbowym, a kiedyś wziął był się zerwał, tłoki galancie huknęły w zawory - przy kupnie tego nie zauważysz. Teraz poprawiam to wszystko po jakimś "naprawiaczu", bo przestał działać).
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: wt gru 06, 2005 19:47
autor: Forester
Adamtd pisze:
- czy wyciekajacy olej przez zimering w gornej czesci silnika i splywajacy w okolicach rozrzadu moze doprowadzic do zerwania paska rozrzadu (ze niby od oleju specznieje i przerwie sie), wyciek na bagnecie jest ledwo zauwazalny, plam na ziemi nie ma...ale w okolicach rzorzadu silnik jest "zaolejony"
do zerwania to raczej nie ale go wymień bo to są naprawdę groszowe rzeczy
groszowe??

no raczej nie dla mnie, w polecanym na tym forum warsztacie mechanik za sprawdzenie i wymiane rozrzadu bierze 150 zeta(sama robocizna) + koszty materialow
groszowe - chyba ze biorac pod uwage ewentualne koszta remontu silnika uszkodzonego w wyniku nie wymieniania rozrzadu
sadze ze rolki tez warto wymienic
pozdro!!
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: wt gru 06, 2005 21:41
autor: Adamtd
Forester pisze:Adamtd pisze:
- czy wyciekajacy olej przez zimering w gornej czesci silnika i splywajacy w okolicach rozrzadu moze doprowadzic do zerwania paska rozrzadu (ze niby od oleju specznieje i przerwie sie), wyciek na bagnecie jest ledwo zauwazalny, plam na ziemi nie ma...ale w okolicach rzorzadu silnik jest "zaolejony"
do zerwania to raczej nie ale go wymień bo to są naprawdę groszowe rzeczy
groszowe??

no raczej nie dla mnie, w polecanym na tym forum warsztacie mechanik za sprawdzenie i wymiane rozrzadu bierze 150 zeta(sama robocizna) + koszty materialow
groszowe - chyba ze biorac pod uwage ewentualne koszta remontu silnika uszkodzonego w wyniku nie wymieniania rozrzadu
sadze ze rolki tez warto wymienic
pozdro!!
sorry ale źle mnie zrozumiałeś -
groszowe to pisalem o kosztach wymiany uszczelniacza na wale a nie paska !!!
a co do rolek (o ile chodzi Ci o napinające) to najpierw trzeba je mieć w silniku aby wymieniać

Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: śr gru 07, 2005 17:45
autor: Forester
Adamtd pisze:
sorry ale źle mnie zrozumiałeś -
groszowe to pisalem o kosztach wymiany uszczelniacza na wale a nie paska !!!
a co do rolek (o ile chodzi Ci o napinające) to najpierw trzeba je mieć w silniku aby wymieniać

rozumiem ze uszczelniacz to zimmering, a rolek nie ma przy rozrzadzie - nie wiedzialem

nigdy tego nie rozbieralem.
a rolki i tak wymienie

, jak nie prz y rozrzadzie to przy pasku klinowym
pozdro!!
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: śr gru 07, 2005 22:38
autor: plur
wymiana paska rozrządu oraz napinacza to naprawde groszowa sprawa, a pozatym to podstawa przy kupnie samochodu. I jedna dobra rada jak nie znasz sie to lepiej nie ruszaj bo można latwo coś pomieszać
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: czw gru 08, 2005 00:23
autor: NEMESIS
Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: czw gru 08, 2005 08:23
autor: Adamtd
w silniku 1,4 to naprawde nie jest ffpisdu roboty

Re: [mk3] rozrzad - kilka pytan
: pt gru 09, 2005 00:43
autor: NEMESIS