Strona 1 z 3

ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU

: wt sty 05, 2010 19:07
autor: zurit
dzień dobry, dobry wieczór
chciałem grzecznie zapytać użytkowników, szczególnie golfów IV, o okres bezpiecznego działania paska rozrządu w tdi 74 kW
teorię znam - wymiana co 90 tys. lub wg powszechnej opinii co 60 tys.
tyle, że mi chodzi głównie o lata użytkowania, a nie przebieg
ostatnio wpadły mi w ręce 2 artykuły, w których napisano, że pomimo przebiegu jeśli pasek ma 5 lat trzeba go koniecznie wymienić
i tu moja prośba o Wasze opinie:
mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych :D

Re: ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU

: wt sty 05, 2010 19:15
autor: marekTDI
zurit pisze: wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych :D
słaba ta Twoja ekonomia. taki sam motor jak Twój tylko 02r i ja miałem na pasku zrobione 56000 i wymieniłem cały rozrząd tylko i wyłącznie ze względu na wiek. Koszt niby jest ale czym jest te kilka stówek przy przerwaniu się tego paska???

moje zdanie wymień i będziesz spokojnie siadał i jechał!!! :smoke:

: wt sty 05, 2010 19:17
autor: wojtas46
Ja bym wymienial , ekonomia gorzej wyjdzie w razie zerwania paska

: wt sty 05, 2010 19:21
autor: marekTDI
wojtas46 pisze:Ja bym wymienial , ekonomia gorzej wyjdzie w razie zerwania paska
pewnie że tak, taka ekonomia to się mija z celem

: wt sty 05, 2010 19:28
autor: zurit
tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
ciekaw jestem, czy ktoś spotkał się z zerwaniami pasków o takim stażu ?
no i nie parę setek tylko jakieś 2 tys. :D

: wt sty 05, 2010 19:31
autor: kiss
zurit pisze:tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
tak, ma prawo. pasek sie najnormalniej starzeje.

: wt sty 05, 2010 19:31
autor: Zocha
zurit pisze:mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
Ja na twoim miejscu bym już go wymienił 5 lat to już kawał czasu nie czekaj do 60tys bo może być już za późno
wymieni pasek wszystkie napinacze,rolki i będziesz miał spokój przez 4lata
choć mi pasek rozrządu pękną przy 40tys i miał tylko 2 lata
Pozdrawiam

: wt sty 05, 2010 19:34
autor: bongo
zurit pisze:ciekaw jestem, czy ktoś spotkał się z zerwaniami pasków o takim stażu ?
Co prawda w fiacie punto,ale widziałem na własne oczy.Facet pracował w Fiacie i miał nówkę sztukę od nowości.Przebieg 45 tys i chyba ze 7 lat.Na szczęście nic się nie stało.

: wt sty 05, 2010 20:49
autor: Wiesiek74
Ja twierdzę że 5 lat to żaden wiek np male auta mają raczej niski przebieg i nikt w nich nie wymienia paska po 5 latach, miałem 7 letniego MK4 kupionego bezpośrednio od 1 właściciela z przebiegiem 86tys i przy 92tyś pasek był jak nowy /wymiana/.
Moje zdanie jest takie że to jest nakręcanie sprzedaży, ale jeśli chcesz to dla spokoju sumienia wymień sam pasek to niski koszt a resztę przy normalnym przebiegu.

: wt sty 05, 2010 21:09
autor: DariuszK
Wiesiek74 pisze:Jprzy 92tyś pasek był jak nowy
no w to to nie uwierze, pasek zwykle wyglada jak nowy a czemu peka? na oko ciezko odroznic, no ale to juz kwestia czy chcesz ryzykowac peknieciem i remontem za kilka tys czy wydac mniej na rozrzad :)

: wt sty 05, 2010 22:08
autor: greg
zurit pisze:tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
w moim po 3 latach i 45 tys. wyleciały ząbki z paska- w kumpla po 5 latach i 30 tys - pękły oba napinacze (auto miesiąc wcześniej było w ASO na serwisie i stwierdzili żę jeszcze może pochodzić) - powiem tak - jak poleci wydasz kasę na pasek i napinacze + koszt remontu silnika a tak to wydasz kasę na pasek i napinacze

: wt sty 05, 2010 22:39
autor: jeryk10
Orginalnie w VW jest tak pierwszawymiana na 90 tys potem co 60 tys w niektorych modelach powyzej 2004 pierwsza wymiana 120 tys potem co 60 tys Jezeli auto nie ma jeszcze przebiegu w ktorym mialby byc wymieniony rozrzad fabryka daje max 5 lat na zywotnosc paska Z reguly rozrzad jest pewna nie wiadoma wiec lepiej wymienic jezeli nie znamy pochodzenia auta

: wt sty 05, 2010 22:52
autor: miciek
w moim golfie zerwał sie pasek rozrzadu efektem tego byly zgiete 2 zawory takze nie ma co oszczedzac na paskach bo moze sie to skonczyc wymiana głowicy

: wt sty 05, 2010 23:11
autor: marekTDI
pasek parcieje, starzeje się i normalnie w świecie traci swoja wytrzymałość. w dodatku taki pasek od takiego TDI jest dużo bardziej narażony na różnegorodzaju naprężenia a siła jaka działa na niego jest kilka razy większa niż przy silniku benzynowym o małej pojemności.
po za tym zadzwoń do serwisu to powiedzą Ci, że pasek bez względu na przebieg powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 36m-cy na zwykły pasek ewentualnie chyba 60m-cy na pasek oryginalny powlekany od wewnatrz teflonem (jest biały od strony zębów).

ja bym nie zaryzykował... :goof: