ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU
dzień dobry, dobry wieczór
chciałem grzecznie zapytać użytkowników, szczególnie golfów IV, o okres bezpiecznego działania paska rozrządu w tdi 74 kW
teorię znam - wymiana co 90 tys. lub wg powszechnej opinii co 60 tys.
tyle, że mi chodzi głównie o lata użytkowania, a nie przebieg
ostatnio wpadły mi w ręce 2 artykuły, w których napisano, że pomimo przebiegu jeśli pasek ma 5 lat trzeba go koniecznie wymienić
i tu moja prośba o Wasze opinie:
mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych
chciałem grzecznie zapytać użytkowników, szczególnie golfów IV, o okres bezpiecznego działania paska rozrządu w tdi 74 kW
teorię znam - wymiana co 90 tys. lub wg powszechnej opinii co 60 tys.
tyle, że mi chodzi głównie o lata użytkowania, a nie przebieg
ostatnio wpadły mi w ręce 2 artykuły, w których napisano, że pomimo przebiegu jeśli pasek ma 5 lat trzeba go koniecznie wymienić
i tu moja prośba o Wasze opinie:
mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych
Re: ŻYWOTNOŚĆ PASKA ROZRZĄDU
słaba ta Twoja ekonomia. taki sam motor jak Twój tylko 02r i ja miałem na pasku zrobione 56000 i wymieniłem cały rozrząd tylko i wyłącznie ze względu na wiek. Koszt niby jest ale czym jest te kilka stówek przy przerwaniu się tego paska???zurit pisze: wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
p.s.
pytanie dotyczy golfa IV 2003r. i zrodziło się oczywiście ze względów ekonomicznych
moje zdanie wymień i będziesz spokojnie siadał i jechał!!!
Ja na twoim miejscu bym już go wymienił 5 lat to już kawał czasu nie czekaj do 60tys bo może być już za późnozurit pisze:mam pasek wymieniony w ASO przy 90 tys. w tej chwili przejechałem na nim 40 tys. , ale w tym roku w lipcu minie właśnie te 5 lat jego użytkowania
czy miał ktoś z Was miał podobny dylemat : wymieniać czy czekać do 60 tys. ?
wymieni pasek wszystkie napinacze,rolki i będziesz miał spokój przez 4lata
choć mi pasek rozrządu pękną przy 40tys i miał tylko 2 lata
Pozdrawiam
AFN -216+AWX+Pompa 11mm =177KM/400NM
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000
Mercedes S500 :)
Yamaha FZR 1000
Ja twierdzę że 5 lat to żaden wiek np male auta mają raczej niski przebieg i nikt w nich nie wymienia paska po 5 latach, miałem 7 letniego MK4 kupionego bezpośrednio od 1 właściciela z przebiegiem 86tys i przy 92tyś pasek był jak nowy /wymiana/.
Moje zdanie jest takie że to jest nakręcanie sprzedaży, ale jeśli chcesz to dla spokoju sumienia wymień sam pasek to niski koszt a resztę przy normalnym przebiegu.
Moje zdanie jest takie że to jest nakręcanie sprzedaży, ale jeśli chcesz to dla spokoju sumienia wymień sam pasek to niski koszt a resztę przy normalnym przebiegu.
w moim po 3 latach i 45 tys. wyleciały ząbki z paska- w kumpla po 5 latach i 30 tys - pękły oba napinacze (auto miesiąc wcześniej było w ASO na serwisie i stwierdzili żę jeszcze może pochodzić) - powiem tak - jak poleci wydasz kasę na pasek i napinacze + koszt remontu silnika a tak to wydasz kasę na pasek i napinaczezurit pisze:tyko czy pasek z 40 tys. przebiegiem nawet 5-cio letni ma prawo pęknąć ?
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 22:08 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
Orginalnie w VW jest tak pierwszawymiana na 90 tys potem co 60 tys w niektorych modelach powyzej 2004 pierwsza wymiana 120 tys potem co 60 tys Jezeli auto nie ma jeszcze przebiegu w ktorym mialby byc wymieniony rozrzad fabryka daje max 5 lat na zywotnosc paska Z reguly rozrzad jest pewna nie wiadoma wiec lepiej wymienic jezeli nie znamy pochodzenia auta
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 22:42 przez jeryk10, łącznie zmieniany 2 razy.
pasek parcieje, starzeje się i normalnie w świecie traci swoja wytrzymałość. w dodatku taki pasek od takiego TDI jest dużo bardziej narażony na różnegorodzaju naprężenia a siła jaka działa na niego jest kilka razy większa niż przy silniku benzynowym o małej pojemności.
po za tym zadzwoń do serwisu to powiedzą Ci, że pasek bez względu na przebieg powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 36m-cy na zwykły pasek ewentualnie chyba 60m-cy na pasek oryginalny powlekany od wewnatrz teflonem (jest biały od strony zębów).
ja bym nie zaryzykował...
po za tym zadzwoń do serwisu to powiedzą Ci, że pasek bez względu na przebieg powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 36m-cy na zwykły pasek ewentualnie chyba 60m-cy na pasek oryginalny powlekany od wewnatrz teflonem (jest biały od strony zębów).
ja bym nie zaryzykował...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 248 gości