Strona 1 z 1

Typowe usterki w Golfie

: wt sty 05, 2010 17:03
autor: piatek77
Witam.
Nie znalazłem tematu więc piszę z zapytaniem.

Jakie są typowe usterki w Golfie mk3 (kombi) z silnikiem 1,9d ??
Na co zwrócić uwagę, co się zużywa i czy są jakieś upierdliwe usterki??

: wt sty 05, 2010 17:06
autor: krywal86
z wlasnego doswiadczenia wiem ze trzeba zwrocic uwage na blachy bo niestety nasze ukochane mk3 lubia sobie gnic:) oprocz tego lac i jezdzic:) a tak na powaznei to nie mialem jeszcze nic takiego co powaznei uniemozliwiloby mi jezdzenie tym autem. mysle ze usterkowosc jest w normie:) oczywiscie nei trzeba sie zgadzac z tym zdaniem ale jest to jedno z mniej usterkowych samochodow. a silnik.. mul ale nei do zarzniecia:P

: wt sty 05, 2010 17:11
autor: Paweł Marek
piatek77, 1,9 D są różne i od tego czy jest turbina itd zależy czego się można spodziewać. Największy dramat nie tak rzadki w tych silnikach to ścięcie klina na kole zebatym wału od rozrządu. To się kończy rozwałką silnika podobnie jak zerwanie paska rozrządu. I koszty wówczas zbliżają się do 2 tys.

Re: Typowe usterki w Golfie

: wt sty 05, 2010 17:14
autor: Haki
piatek77 pisze:Witam.
Nie znalazłem tematu więc piszę z zapytaniem.

Jakie są typowe usterki w Golfie mk3 (kombi) z silnikiem 1,9d ??
Na co zwrócić uwagę, co się zużywa i czy są jakieś upierdliwe usterki??
Tu masz sporo wypowiedzi o tym autku .. http://cokupic.pl/opinie/Volkswagen-Gol ... 335322beaa

tak jak pisał kolega - głównie blachy i przy zakupie fajnie by było podjechać do jakiegoś dobrego Tunera od TDI -- bo oni mają wiedzę o tych silnikach i wiedzą na co zwrócić uwagę.
Ewentualnie - badanie = zawieszenia - silnika - ciśnienia na cylinderkach... itp

: wt sty 05, 2010 20:48
autor: piatek77
Koledzy- ja napisałem o silniku 1,9 D a nie td czy tdi...
Jest to zwykły mulasty klekot.

: wt sty 05, 2010 21:32
autor: BartekGib
Dbaj o świece, o aku ( niby prosty silnik, ale nawet przy silniku o dobrej kompresji lubi mieć "uderzenie" ), o olej, o rozrząd. Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch. Sprawdź, czy wężykiem od filtra paliwa nie idzie Ci powietrze i jeżeli możesz - zamontuj zawór zwrotny paliwa między filtrem paliwa a pompą, żeby paliwko się nie cofało.

Mówi Ci to właściciel owego silnika. Pozdrawiam

: wt sty 05, 2010 23:43
autor: bongo
bartekgib pisze:Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch
Nie mam pytań :blush:

: śr sty 06, 2010 00:37
autor: piatek77
bartekgib pisze:Dbaj o świece, o aku ( niby prosty silnik, ale nawet przy silniku o dobrej kompresji lubi mieć "uderzenie" ), o olej, o rozrząd. Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch. Sprawdź, czy wężykiem od filtra paliwa nie idzie Ci powietrze i jeżeli możesz - zamontuj zawór zwrotny paliwa między filtrem paliwa a pompą, żeby paliwko się nie cofało.

Mówi Ci to właściciel owego silnika. Pozdrawiam
Właśnie zauwazyłem że w paliwie czasami pojawiają się bąbelki powietrza. Niebawem będę zmieniał filtr paliwa, na co zwrócić uwagę i jak zapobiegać aby tych bąbli nie było??

: śr sty 06, 2010 00:47
autor: BartekGib
Wiem, że powtórzę wiele odpowiedzi pochodnych z tego forum - ale użyj "Szukajki" :) Było sporo tematów na ten temat. Jedno muszę powiedzieć - w większości 1.9d spotykam się z owymi bąbelkami powietrza w wężykach idących z filtra do pompy. Może jakaś choroba większości egzemplarzy :chytry: ?

1,9 d

: śr sty 06, 2010 12:54
autor: macbu
nie polecam... mialem... co chwile scinało mi klin na wale na tej małym kole zębatym... po wymianie całego wąlu (BO SIE ROZKALIBROWAŁ)koszt okolo 2 tys znowU zerwalo wtedy nawiercilem w kole i w wale dziure i nabiłem bolca hartowanego. 9 miesiecy wytrzymało... ale nie chcialem ryzykowac i sprzedałem autko.... ogolnie nie polecam bo mocy to 1,9 D nie ma... ale jest oszczedny...

mało kto wie że przy wymianie rozrzadu trzeba wymieniac takze to koło zębate i to najlepiej na oryginalne...

NIE POLECAM....