Strona 1 z 1

Automat i niskie temperatury

: wt sty 05, 2010 00:03
autor: pawnan
witam
to moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość
Posiadam Golfa 3 1,8 benzyna w automacie i gdy jest zimno po uruchomieniu silnika gdy dzwignie ("zmiany biegów") daje w pozycje D (czyli do przodu) auto niechce ruszyć przez jakieś 40 sek do 1 min potem rusza, a gdy przełączam na R (do tyłu) samochód normalnie od razu cofa. Co z tym fantem zrobić , a może ten typ tak ma w takich temperaturach?
czekam na pomoc
pozdro

: wt sty 05, 2010 00:12
autor: Haki
Zapytam tylko o 1 rzecz. Czy miałeś to samo np w lecie - gdy temperatura była dodatnia ... :chytry:

: wt sty 05, 2010 00:16
autor: Marek 81l
Witam kolege
Moze nie za bardzo pomoge ale brat ma vento 1,8 i jesli chodzi o temperatury to rusza i w mrozie i w cieple tak samo.
Podejrzewam ze problem moze tkwic w oleju,przede wszystkim sprawdz czy masz stan.
Bo z tego co mi wiadomo to tak sie objawia niski stan oleju w skrzyni.
Z reguły automat nawet jak wogóle nie jezdzi do przodu to na wstecznym poradzi prawie zawsze.
Próbowałes ruszac z jedynki?? Tej osobnej??

: wt sty 05, 2010 00:22
autor: pawnan
w lecie takiego problemu nie miałem
olej jest na odpowiednim poziomie tyle że nadaje się raczej do wymiany (bo już ponad rok ma)
jutro rano spróbuje ruszyć z 1 :)

: wt sty 05, 2010 00:54
autor: Haki
Stawiam na kiepskiej jakości olej .. niestety przy tych temperaturach robi się gęsty przez co skrzynia w automacie nie pracuje jak powinna...

: śr sty 06, 2010 14:16
autor: smateusz
pawnan pisze:olej jest na odpowiednim poziomie tyle że nadaje się raczej do wymiany (bo już ponad rok ma))
To, że ma rok nic nie znaczy. Najistotniejsza jest jego barwa, zapach, stan...

VW zaklada wymiane oleju w przekladni co 50 000. Ja robie to co 30-35000.

: śr sty 06, 2010 15:28
autor: jhosef
Po odpaleniu od razu chcesz ruszać?

Z tego o pamiętam w mk2 instrukcja mówiła aby po odpaleniu dać mu minutkę. Raczej u siebie się tego trzymałem. Przy dużych mrozach też niechętnie ruszał przez chwilę.

: śr sty 06, 2010 15:37
autor: smateusz
A nie zauwazyles zamulenia skrzyni? Pierwszym widocznym objawem zuzycia oleju albo zapchania filtra jest mułowata reakcja przekladni. W sensie - 4 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu np 60km/h albo przy delikatnym popuszczeniu gazu.

Skoro latem dzialalo a teraz przy tych mrozach nie rusza to stawiam ze olej - i zapchany filterek.

Wymiana oleju w dobrym serwisie w granicach 300-400zł wiec dramatu nie ma.

: śr sty 06, 2010 18:23
autor: mishabest
smateusz pisze: VW zaklada wymiane oleju w przekladni co 50 000. Ja robie to co 30-35000.
Co 60 000 lub co 3 lata
smateusz pisze: A nie zauwazyles zamulenia skrzyni? Pierwszym widocznym objawem zuzycia oleju albo zapchania filtra jest mułowata reakcja przekladni. W sensie - 4 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu np 60km/h albo przy delikatnym popuszczeniu gazu.
U mnie prze spokojnej jeździe 4 wrzuca właśnie przy 60.. i tak ma być :)

Z reguły jak jest zimno to czekam chwilkę aż się autko zagrzeje , podobno w automacie tak się robi, ale sprawdziłem dziś, odpaliłem i od razu start, troszkę wolniej niż normalnie "załapał" bieg, ale ruszył normalnie. Obstawiam tak jak większość olej. Jak zgęstnieje to nie dotrze tak szybko gdzie trzeba.

: ndz sty 24, 2010 14:50
autor: pawnan
wymienie olej i filtr
dzięki Panowie
pozdro