Automat i niskie temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawnan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 14, 2009 21:48
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Automat i niskie temperatury

Post autor: pawnan » wt sty 05, 2010 00:03

witam
to moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość
Posiadam Golfa 3 1,8 benzyna w automacie i gdy jest zimno po uruchomieniu silnika gdy dzwignie ("zmiany biegów") daje w pozycje D (czyli do przodu) auto niechce ruszyć przez jakieś 40 sek do 1 min potem rusza, a gdy przełączam na R (do tyłu) samochód normalnie od razu cofa. Co z tym fantem zrobić , a może ten typ tak ma w takich temperaturach?
czekam na pomoc
pozdro



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt sty 05, 2010 00:12

Zapytam tylko o 1 rzecz. Czy miałeś to samo np w lecie - gdy temperatura była dodatnia ... :chytry:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » wt sty 05, 2010 00:16

Witam kolege
Moze nie za bardzo pomoge ale brat ma vento 1,8 i jesli chodzi o temperatury to rusza i w mrozie i w cieple tak samo.
Podejrzewam ze problem moze tkwic w oleju,przede wszystkim sprawdz czy masz stan.
Bo z tego co mi wiadomo to tak sie objawia niski stan oleju w skrzyni.
Z reguły automat nawet jak wogóle nie jezdzi do przodu to na wstecznym poradzi prawie zawsze.
Próbowałes ruszac z jedynki?? Tej osobnej??


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

pawnan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 14, 2009 21:48
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: pawnan » wt sty 05, 2010 00:22

w lecie takiego problemu nie miałem
olej jest na odpowiednim poziomie tyle że nadaje się raczej do wymiany (bo już ponad rok ma)
jutro rano spróbuje ruszyć z 1 :)



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt sty 05, 2010 00:54

Stawiam na kiepskiej jakości olej .. niestety przy tych temperaturach robi się gęsty przez co skrzynia w automacie nie pracuje jak powinna...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
smateusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 14, 2008 11:09
Lokalizacja: Poznań / Tarnowo Podg.

Post autor: smateusz » śr sty 06, 2010 14:16

pawnan pisze:olej jest na odpowiednim poziomie tyle że nadaje się raczej do wymiany (bo już ponad rok ma))
To, że ma rok nic nie znaczy. Najistotniejsza jest jego barwa, zapach, stan...

VW zaklada wymiane oleju w przekladni co 50 000. Ja robie to co 30-35000.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 06, 2010 15:28

Po odpaleniu od razu chcesz ruszać?

Z tego o pamiętam w mk2 instrukcja mówiła aby po odpaleniu dać mu minutkę. Raczej u siebie się tego trzymałem. Przy dużych mrozach też niechętnie ruszał przez chwilę.



Awatar użytkownika
smateusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 14, 2008 11:09
Lokalizacja: Poznań / Tarnowo Podg.

Post autor: smateusz » śr sty 06, 2010 15:37

A nie zauwazyles zamulenia skrzyni? Pierwszym widocznym objawem zuzycia oleju albo zapchania filtra jest mułowata reakcja przekladni. W sensie - 4 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu np 60km/h albo przy delikatnym popuszczeniu gazu.

Skoro latem dzialalo a teraz przy tych mrozach nie rusza to stawiam ze olej - i zapchany filterek.

Wymiana oleju w dobrym serwisie w granicach 300-400zł wiec dramatu nie ma.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr sty 06, 2010 18:23

smateusz pisze: VW zaklada wymiane oleju w przekladni co 50 000. Ja robie to co 30-35000.
Co 60 000 lub co 3 lata
smateusz pisze: A nie zauwazyles zamulenia skrzyni? Pierwszym widocznym objawem zuzycia oleju albo zapchania filtra jest mułowata reakcja przekladni. W sensie - 4 bieg wrzuca dopiero po przekroczeniu np 60km/h albo przy delikatnym popuszczeniu gazu.
U mnie prze spokojnej jeździe 4 wrzuca właśnie przy 60.. i tak ma być :)

Z reguły jak jest zimno to czekam chwilkę aż się autko zagrzeje , podobno w automacie tak się robi, ale sprawdziłem dziś, odpaliłem i od razu start, troszkę wolniej niż normalnie "załapał" bieg, ale ruszył normalnie. Obstawiam tak jak większość olej. Jak zgęstnieje to nie dotrze tak szybko gdzie trzeba.



pawnan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr paź 14, 2009 21:48
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: pawnan » ndz sty 24, 2010 14:50

wymienie olej i filtr
dzięki Panowie
pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości