Strona 1 z 1
ubytek wody w zbiorniczku
: pn sty 04, 2010 22:15
autor: VW Golf II
Mam mały problem. Ubywa mi wody w zbiorniczku wyrównawczym. Ostatnio zmieniłem płyn na zimowy i teraz dwukrotnie musiałem dolać ok. 0.5 litra łącznie. I nie wiem czy to jest wina tego, że źle odpowietrzyłem czy nie. Dodam, że teraz jak byłem to zobaczyć to słyszałem jakby powietrze było w zbiorniczku. I para z niego wyleciała. A silnik był chłodny. Oleju nie ma w zbiorniczku. Za co mam się wziąć??
: pn sty 04, 2010 22:17
autor: mosiek2206
No to sprawdź czy ci czasem nie przybyło oleju
: pn sty 04, 2010 22:17
autor: RzR
A odpowietrzyłeś po wymianie płynu? Pod korkiem oleju nie masz "masła"?
: pn sty 04, 2010 22:18
autor: janek1350
zobacz czy nie masz np; wycieku z tego zbiorniczka albo z jakiegos węza
: pn sty 04, 2010 22:22
autor: bongo
VW Golf II pisze:Ostatnio zmieniłem płyn na zimowy i teraz dwukrotnie musiałem dolać ok. 0.5 litra łącznie.
Normalny objaw
: pn sty 04, 2010 22:24
autor: VW Golf II
RzR pisze:A odpowietrzyłeś po wymianie płynu? Pod korkiem oleju nie masz "masła"?
odpowietrzyłem ale chyba źle. Bo nie poczekałem aż chłodnica się włączy. Tak mam białą maź pod korkiem. Ale dodam że jak latem wymieniałem na letni to było wszystko ok i maź też była.
[ Dodano: 04 Sty 2010 21:26 ]
mosiek2206 pisze:No to sprawdź czy ci czasem nie przybyło oleju
Nie przybyło napewno.
: pn sty 04, 2010 22:29
autor: bongo
VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....
: pn sty 04, 2010 22:32
autor: VW Golf II
bongo pisze:VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....
ok. zobacze o ile km bede musial dolewac. dolalem wczoraj z cwiartke i przejechalem kolo 100 km.
: pn sty 04, 2010 22:39
autor: mosiek2206
Bardzo możliwe że nie odpowietrzyłeś układu dobrze a maź na korku może być z niedogrzania silnika warto sprawdzić odmę czy nie jest zaklejona śmietanką. A tak na przyszłość to jak wymieniasz płyn to zalej na maks zakręć korek i rozgrzej samochód aż się włączy wentylator powinien się wtedy odpowietrzyć.
: pn sty 04, 2010 22:41
autor: RzR
bongo pisze:VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....
To jest właśnie to twoje "odpowietrzanie" w mk3 na 100% masz układ samoodpowietrzający ale i tak zawsze odpowietrzałem tradycyjnie, wolę jednak nie wierzyć takim wynalazkom.
: pn sty 04, 2010 22:42
autor: pakero
VW Golf II pisze:. zobacze o ile km bede musial dolewac. dolalem wczoraj z cwiartke i przejechalem kolo 100 km.
zobacz po takim dystansie czy coś ubyło jeśli tak to dolej do prawidłowej wartości i dalej śmigaj następnie czynność powtórz znaczy sprawdź ewentualnie dolej i tak aż przestanie ubywać a poziom płynu osiągnie prawidłową wartość. .
: pn sty 04, 2010 22:49
autor: bongo
Wystarczy