ubytek wody w zbiorniczku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

ubytek wody w zbiorniczku

Post autor: VW Golf II » pn sty 04, 2010 22:15

Mam mały problem. Ubywa mi wody w zbiorniczku wyrównawczym. Ostatnio zmieniłem płyn na zimowy i teraz dwukrotnie musiałem dolać ok. 0.5 litra łącznie. I nie wiem czy to jest wina tego, że źle odpowietrzyłem czy nie. Dodam, że teraz jak byłem to zobaczyć to słyszałem jakby powietrze było w zbiorniczku. I para z niego wyleciała. A silnik był chłodny. Oleju nie ma w zbiorniczku. Za co mam się wziąć??
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 22:16 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn sty 04, 2010 22:17

No to sprawdź czy ci czasem nie przybyło oleju :grin:


Mosiek

Awatar użytkownika
RzR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob sie 11, 2007 16:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Kontakt:

Post autor: RzR » pn sty 04, 2010 22:17

A odpowietrzyłeś po wymianie płynu? Pod korkiem oleju nie masz "masła"?



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: janek1350 » pn sty 04, 2010 22:18

zobacz czy nie masz np; wycieku z tego zbiorniczka albo z jakiegos węza



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 04, 2010 22:22

VW Golf II pisze:Ostatnio zmieniłem płyn na zimowy i teraz dwukrotnie musiałem dolać ok. 0.5 litra łącznie.
Normalny objaw :bajer:



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pn sty 04, 2010 22:24

RzR pisze:A odpowietrzyłeś po wymianie płynu? Pod korkiem oleju nie masz "masła"?
odpowietrzyłem ale chyba źle. Bo nie poczekałem aż chłodnica się włączy. Tak mam białą maź pod korkiem. Ale dodam że jak latem wymieniałem na letni to było wszystko ok i maź też była.

[ Dodano: 04 Sty 2010 21:26 ]
mosiek2206 pisze:No to sprawdź czy ci czasem nie przybyło oleju :grin:
Nie przybyło napewno.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 04, 2010 22:29

VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pn sty 04, 2010 22:32

bongo pisze:VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....
ok. zobacze o ile km bede musial dolewac. dolalem wczoraj z cwiartke i przejechalem kolo 100 km.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn sty 04, 2010 22:39

Bardzo możliwe że nie odpowietrzyłeś układu dobrze a maź na korku może być z niedogrzania silnika warto sprawdzić odmę czy nie jest zaklejona śmietanką. A tak na przyszłość to jak wymieniasz płyn to zalej na maks zakręć korek i rozgrzej samochód aż się włączy wentylator powinien się wtedy odpowietrzyć.


Mosiek

Awatar użytkownika
RzR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob sie 11, 2007 16:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Kontakt:

Post autor: RzR » pn sty 04, 2010 22:41

bongo pisze:VW Golf II, Zawsze po wymianie płynu trzeba dolać co nieco.I żadne "odpowietrzanie".Normalnie lejesz do pełna,jazda aż sie otworzy termostat i tyle.Ostygnie silnik,otwierasz zbiornik i dolewasz płynu.Można nawet z trzy razy zanim się napełni całkowicie.Ot cała filozofia,a niektórzy za chwilę każą ci silnik wymienić....

To jest właśnie to twoje "odpowietrzanie" w mk3 na 100% masz układ samoodpowietrzający ale i tak zawsze odpowietrzałem tradycyjnie, wolę jednak nie wierzyć takim wynalazkom.



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » pn sty 04, 2010 22:42

VW Golf II pisze:. zobacze o ile km bede musial dolewac. dolalem wczoraj z cwiartke i przejechalem kolo 100 km.
zobacz po takim dystansie czy coś ubyło jeśli tak to dolej do prawidłowej wartości i dalej śmigaj następnie czynność powtórz znaczy sprawdź ewentualnie dolej i tak aż przestanie ubywać a poziom płynu osiągnie prawidłową wartość. .



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 04, 2010 22:49

Wystarczy :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości