Strona 1 z 2
Problem z TURBO
: pn gru 05, 2005 20:47
autor: Suchagola
Helo jestem posiadaczką VW Passata rok 1998 1,9TDI
Coś mi się wydaje że chyba wysiadło turbo.
Podczas jazdy przy 2 tysiącach załacza ale nie wykorzystuje 100%, przy pełnym gazie silnik zaczyna się dusić?
2 sprawa Intercooler był uszkodzony ale został naprawiony tzn dziurka w nim została zaklejona jakimś płynnym metalem!
Czy to może być turbo czy może intercooler jest nieszczlny? proszę o podpowiedź>
z góry dziękuję za radę!!!
: pn gru 05, 2005 21:45
autor: Corvax
Hej
troche wiecej info przydałoby sie:
1. Oznaczenie silnika
2. Czy kopci i na jaki kolor
3. co dokładnie się dzieje - czyli czy łapie notlauf? (ile auto pojedzie max i na czy dzieje się to na wszystkich biegach)
: pn gru 05, 2005 23:48
autor: golfir
trzeba sciagnac waz od inrecoolera i sprawdzic czy nie ma wyciekow oleju i sprawdzic czy lopatki turbiny kreca sie delikatnie czy nie ale jak auto traci moc to bedzie to zapewne turbo bo z reszta bardzo czesto sie spotykam z awariami turbosprezarek w tym a ucie,chyba ze pompowtryski,nalezaloby zapiac komputer i moze cos by sie pani dowiedziala.
: wt gru 06, 2005 00:44
autor: Corvax
golfir pisze:jak auto traci moc to bedzie to zapewne turbo bo z reszta bardzo czesto sie spotykam z awariami turbosprezarek w tym a ucie,chyba ze pompowtryski,
grunt to dobra diagnoza - warsztat powinieneś otworzyć

: wt gru 06, 2005 13:41
autor: Suchagola
Byłam na komputerze i nic niw wykryło. Podobno wszystko ok!!
: wt gru 06, 2005 13:54
autor: Corvax
Jak by było ok to auto by sie nie muliło, napisz cos wiecej, to moze bedziemy mogli pomóc.
diagnozę nalezy zrobic dynamicznie - na 3biegu przy 3000obr - jesli był tylko podłączony komp na warsztacie to nie dziwne ze jest ok
: wt gru 06, 2005 15:46
autor: Cinek
więcej szczegółów jeśli można i wtedy sie pomyśli co to może byc
: wt gru 06, 2005 16:29
autor: golfir
jeszcze mam jedno pytanie czy turbina chlodzona jest rowniez ciecza i czy wylacza pani silnik zaraz po przyjechaniu,po ostrej jezdzie czy pracuje na biegu jalowym jeszce ze 30sek.?
: wt gru 06, 2005 16:51
autor: Corvax
golfir pisze:jeszcze mam jedno pytanie czy turbina chlodzona jest rowniez ciecza
golfir, o jaka ciecz Ci chodzi?

: wt gru 06, 2005 17:03
autor: golfir
chodzi mi czy turbina jest chlodzona ciecza i czy jest pompka wymuszajaca obieg wody.byly turbiny chlodzone olejem i z dodatkowym kanalem na plyn chlodniczy i tylko mam takie zapytanie bo jak jest chlodzona ciecza to motor mozna gasic niby od razu a jak tylko olejem to trzeba odczekac bo to smier dla lozysk dla tego pytam pani jak uzytkuje auto zeby upewnic sie czy to moze byc turbo
: wt gru 06, 2005 17:09
autor: Corvax
golfir pisze:byly turbiny chlodzone olejem i z dodatkowym kanalem na plyn chlodniczy
w tdi????
: wt gru 06, 2005 17:14
autor: golfir
nie wiem tak kombinuje wydaje mi sie ze cos takiego widzialem,ale moze to bylo inne auto a z ta diagnoza to sie ze mnie smiejesz czy mowiles powaznie?
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 16:16 ]
a nie bylo?jestes pewny na 100%?bo ja bym sobie reki nie dal obciaic
: wt gru 06, 2005 17:30
autor: Corvax
golfir pisze:a z ta diagnoza to sie ze mnie smiejesz czy mowiles powaznie?
smieję
bez urazy ale jeśli piszesz że jak auto traci moc to pewnie turbo albo pompki, to tak jakbys powiedział że jak kogos łamie w kościach to zapewne ma grype.
Suchagola, podała za malo informacji żeby można było cokolwiek powiedzieć
Co do chłodzenia turbiny to jest ona chłodzona olejem - dobrze kombinujesz, ale turbine zostawmy na później, jak dowiemy się jaki to typ silnika
: śr gru 07, 2005 00:30
autor: pp11
A ja bym sprawdzil kat wtrysku paliwa. Mialem podobny przypadek wiec radze zobaczyc-podlaczyc kompa i widac w jakim przedzialeprzy dodawaniu gazu zmienia sie kat.