Strona 1 z 2

Problem z TURBO

: pn gru 05, 2005 20:47
autor: Suchagola
Helo jestem posiadaczką VW Passata rok 1998 1,9TDI
Coś mi się wydaje że chyba wysiadło turbo.
Podczas jazdy przy 2 tysiącach załacza ale nie wykorzystuje 100%, przy pełnym gazie silnik zaczyna się dusić?
2 sprawa Intercooler był uszkodzony ale został naprawiony tzn dziurka w nim została zaklejona jakimś płynnym metalem!
Czy to może być turbo czy może intercooler jest nieszczlny? proszę o podpowiedź>
z góry dziękuję za radę!!!

: pn gru 05, 2005 21:45
autor: Corvax
Hej :)

troche wiecej info przydałoby sie:

1. Oznaczenie silnika
2. Czy kopci i na jaki kolor
3. co dokładnie się dzieje - czyli czy łapie notlauf? (ile auto pojedzie max i na czy dzieje się to na wszystkich biegach)

: pn gru 05, 2005 23:48
autor: golfir
trzeba sciagnac waz od inrecoolera i sprawdzic czy nie ma wyciekow oleju i sprawdzic czy lopatki turbiny kreca sie delikatnie czy nie ale jak auto traci moc to bedzie to zapewne turbo bo z reszta bardzo czesto sie spotykam z awariami turbosprezarek w tym a ucie,chyba ze pompowtryski,nalezaloby zapiac komputer i moze cos by sie pani dowiedziala.

: wt gru 06, 2005 00:44
autor: Corvax
golfir pisze:jak auto traci moc to bedzie to zapewne turbo bo z reszta bardzo czesto sie spotykam z awariami turbosprezarek w tym a ucie,chyba ze pompowtryski,

grunt to dobra diagnoza - warsztat powinieneś otworzyć :panna:

: wt gru 06, 2005 13:41
autor: Suchagola
Byłam na komputerze i nic niw wykryło. Podobno wszystko ok!!

: wt gru 06, 2005 13:54
autor: Corvax
Jak by było ok to auto by sie nie muliło, napisz cos wiecej, to moze bedziemy mogli pomóc.

diagnozę nalezy zrobic dynamicznie - na 3biegu przy 3000obr - jesli był tylko podłączony komp na warsztacie to nie dziwne ze jest ok

: wt gru 06, 2005 15:46
autor: Cinek
więcej szczegółów jeśli można i wtedy sie pomyśli co to może byc

: wt gru 06, 2005 16:29
autor: golfir
jeszcze mam jedno pytanie czy turbina chlodzona jest rowniez ciecza i czy wylacza pani silnik zaraz po przyjechaniu,po ostrej jezdzie czy pracuje na biegu jalowym jeszce ze 30sek.?

: wt gru 06, 2005 16:51
autor: Corvax
golfir pisze:jeszcze mam jedno pytanie czy turbina chlodzona jest rowniez ciecza

golfir, o jaka ciecz Ci chodzi? :bajer:

: wt gru 06, 2005 17:03
autor: golfir
chodzi mi czy turbina jest chlodzona ciecza i czy jest pompka wymuszajaca obieg wody.byly turbiny chlodzone olejem i z dodatkowym kanalem na plyn chlodniczy i tylko mam takie zapytanie bo jak jest chlodzona ciecza to motor mozna gasic niby od razu a jak tylko olejem to trzeba odczekac bo to smier dla lozysk dla tego pytam pani jak uzytkuje auto zeby upewnic sie czy to moze byc turbo

: wt gru 06, 2005 17:09
autor: Corvax
golfir pisze:byly turbiny chlodzone olejem i z dodatkowym kanalem na plyn chlodniczy
w tdi????

: wt gru 06, 2005 17:14
autor: golfir
nie wiem tak kombinuje wydaje mi sie ze cos takiego widzialem,ale moze to bylo inne auto a z ta diagnoza to sie ze mnie smiejesz czy mowiles powaznie?

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 16:16 ]
a nie bylo?jestes pewny na 100%?bo ja bym sobie reki nie dal obciaic

: wt gru 06, 2005 17:30
autor: Corvax
golfir pisze:a z ta diagnoza to sie ze mnie smiejesz czy mowiles powaznie?
smieję :)

bez urazy ale jeśli piszesz że jak auto traci moc to pewnie turbo albo pompki, to tak jakbys powiedział że jak kogos łamie w kościach to zapewne ma grype.

Suchagola, podała za malo informacji żeby można było cokolwiek powiedzieć


Co do chłodzenia turbiny to jest ona chłodzona olejem - dobrze kombinujesz, ale turbine zostawmy na później, jak dowiemy się jaki to typ silnika

: śr gru 07, 2005 00:30
autor: pp11
A ja bym sprawdzil kat wtrysku paliwa. Mialem podobny przypadek wiec radze zobaczyc-podlaczyc kompa i widac w jakim przedzialeprzy dodawaniu gazu zmienia sie kat.