Strona 1 z 2
Pompa wody czy zapchana nagrzewnica??
: pn sty 04, 2010 15:12
autor: Maniekh88
A wiec mam taki problem. Auto na zimnym silniku dobrze pracuje woda ma obieg przy dodaniu gazu patrzac w zbiorniczek wyrownawczy szybciej przeplywa.
Problem zaczyna sie gdy auto sie zagrzeje i otworzy sie termostat. Plyn przy dodaniu gazu przestaje szybciej leciec, tylko seriami lekkie przeplywy. Z dmuchawy leci zimne powietrze jak sie zagrzeje auto, chociaz do 90 stopni lecialo cieple.
Nie wiem o co chodzi co moze byc przyczyna??
Pompa wody padla??
Nagrzewnica zapchana??
Pomocy..
: pn sty 04, 2010 15:40
autor: Haki
Jak nie ubywa płynu w zbiorniku to stawiam na kamień w nagrzewnicy.
: pn sty 04, 2010 18:44
autor: matisim
taki przerwy w przepływie wody jest przy zmianie płynu dopóki sie nie odpowietrzy, moze gdzieś tam wąż przecieka...
: pn sty 04, 2010 19:20
autor: mosiek2206
Dokładnie jak ma takie przerwy to musi być zapowietrzony i właśnie po otwarciu termostatu powinien się odpowietrzyć dlatego tak przerywa. Zakręć korek i rozgrzej samochód aż termostat się otworzy (najlepiej rozgrzewaj aż włączy się wentylator) odrazu grzanie na ciepło ustaw i jak włączy się wentylator to powinno ci grzać w samochodzie bez problemu. A jak nie będzie to zaciągaj delikatnie z nagrzewnicy wąż powrotny płynu i w ten sposób odpowietrz układ powinno grzać.
: pn sty 04, 2010 20:23
autor: HugokopteR
mosiek2206 pisze: zaciągaj delikatnie z nagrzewnicy wąż powrotny płynu.
nie czaje ...

: pn sty 04, 2010 20:25
autor: Haki
HugokopteR pisze:mosiek2206 pisze: zaciągaj delikatnie z nagrzewnicy wąż powrotny płynu.
nie czaje ...

Koledze
mosiek2206 chodzi chyba byś zaciągnął płynu

: pn sty 04, 2010 21:44
autor: makx
w vw samo sie odpowietrzy
: pn sty 04, 2010 21:53
autor: mosiek2206
chodzi o to ze jak się samo nie odpowietrzy czasem się zdarza trzeba delikatnie zsunąć węża z nagrzewnicy żeby zrobić dziurę którą ucieknie powietrze z nagrzewnicy. Jak już zacznie ci tamtędy lać płyn to zakładasz z powrotem i jesteś pewien że nie masz tam powietrza.
a tam wyżej miało być "sciągaj" nie wiem jakim cudem napisałem "zaciągaj" sory

: wt sty 05, 2010 16:49
autor: matisim
makx pisze:w vw samo sie odpowietrzy
nie wiem jak w innych ale w mk2 napewno

wystarczy wlać ok 4 litrów plynu żeby sobie spokojnie wleciał, podusić węże aż zobaczymy że płyn wraca spowrotem nadmiarem, uzupełnić jak brakuje, rozgrzać do włączenia wentylatora, uzupełnić jeśli brakuje i śmiało można jeździć

: ndz sty 10, 2010 20:00
autor: slanet
Miałem ten sam problem w golfie2 1.8 z instalacją lpg ,napiszę jak to było u mnie
zaworków przy nagrzewnicy nie mam , nagrzewnica jest nowa,klapy w obudowie
nagrzewnicy uszczelnione,linki sprawdzone i wyregulowane,
termostat sprawny,po rozgrzaniu silnika cienkim przewodem do zbiorniczka leci gorący płyn,
nawet przerobiłem układ i połączyłem parownik pod przewód
powrotni z nagrzewnicy (szeregowo) i to nic nie dało mam między nagrzewnicą a parownikiem odpowietrznik od Renówki ,odpowietrzyłem i to samo
płyn chłodzący w naczyniu pod max naczynie podniesione wyżej przewody przy nagrzewnicy gorące a w środku z nadmuchu leci letnie powietrze co jeszcze mgło być ?
Dzisiaj(sobota) wymieniłem pompę wodną i termostat , co dziwne poprawy nie było więc wyjąłem nagrzewnicę i co się okazało ?mimo to że jest nowa to i tak jest do d..y(popękały w środku spiralki) wstawiłem starą kupioną na złomie z auta po wypadku tyle że ją wypłukałem i grzeje jak powinien .Tak że wniosek z tego taki że nowe to nie zawsze znaczy na pewno dobre (w moim przypadku)
: ndz sty 10, 2010 20:37
autor: waski1
slanet pisze:Tak że wniosek z tego taki że nowe to nie zawsze znaczy na pewno dobre (w moim przypadku)
Jakiej firmy i jaka cena za twoja nagrzewnice???
: ndz sty 10, 2010 20:43
autor: Xabingo
waski1 pisze:Jakiej firmy i jaka cena za twoja nagrzewnice???
Pewnie jakiś Topran/Hans Pries lub inny podobny bubel.
Ja mam nową nagrzewnicę Febi już kilka miesięcy i sprawuje się wyśmienicie, kosztowała mnie 55zł.
: ndz sty 10, 2010 20:51
autor: waski1
Xabingo pisze:Ja mam nową nagrzewnicę Febi
Tez takie montuje bo cena dobra i zwrotow odpukac nie bylo a do siebie zalozylem BEHR bardzo dobra tez polecam.W nagrzewnicach problem jest w uszczelce ktora oddziela przeplyw przez nia jak ta uszczelka jest zla to plyn wpada do niej i odrazu wraca wtedy efekt taki ze przewody nagrzewnicy sa gorace a w aucie zimno.
: ndz sty 10, 2010 20:59
autor: Xabingo
waski1 pisze:W nagrzewnicach problem jest w uszczelce ktora oddziela przeplyw przez nia jak ta uszczelka jest zla to plyn wpada do niej i odrazu wraca wtedy efekt taki ze przewody nagrzewnicy sa gorace a w aucie zimno.
Nie kapuje, o którą uszczelkę Ci chodzi? Możesz na jakimś foto zaznaczyć?
W komplecie miałem prócz nagrzewnicy uszczelkę do tych dwóch rurek, na pewno wiesz o którą mi chodzi - tą co nakłada się na te dwie rurki. I też była taka długa uszczelka, ale po co ona jest? Ja jej nie wykorzystałem do niczego.