Strona 1 z 2

Jak sprawdzić które łożysko jest uszkodzone ???

: pn gru 05, 2005 19:38
autor: daszczyk
Jak sprawdzić które łożysko jest uszkodzone ??? wiem że któreś z przodu tylko nie wiem czy lewe czy prawe ?? Jest jakaś metoda na ustalenie tego bo ciężko to wychwycic podczas normalnej jazdy.

pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 19:41
autor: wejlantf
owszem, metoda jest, a raczej dwie:
1. poszukać na forum poprzez opcję "SZUKAJ"
2. jechać na warsztat, bo i tak muszą Ci wymienić, przy okazji przed wymianą sprawdzą które padło
pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 20:16
autor: Tomasz Żaguń
Jak skręcasz podczas jazdy w lewo i zaczyna mocniej buczeć to oznacza że padło łożysko w prawym kole , dlatego że wtedy na prawe łożysko działają większe siły a lewe jest odciążane.W drugą stronę odwrotnie.Pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 20:27
autor: daszczyk
no dokładnie jest tak przy skręcaniu że raz mocniej wyje raz słabiej !!! jutro sprawdzę jak to przy tych skętach się dzieje !!! dzięki

pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 21:55
autor: barnej19
albo poruszaj kołem jak jast luz to wtedy będziesz go czuł tylko pamiętaj że sam nie załorzysz łożyska one z przodu są wprasowywane

: pn gru 05, 2005 22:23
autor: daszczyk
w każdym warsztacie mi to wymienią ?? każdy kowal ??? czy musi być jakiś poważniejszy serwis ze sprzętem ;)) ale kowale są na jednakowym poziomie wszędzie !! jakoś jeszcze nigdy nie byłem zadowolony z roboty mechaników.

pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 23:16
autor: lolo_golf
Jedz do lepszego warsztatu to napewno zrobią ci to na prasie i bedzie lunio :grin: A jak pojedzie do kowala to też zrobie tyle ze nabije łożysko za pomocą młotka i rurki :jezor:

: pn gru 05, 2005 23:31
autor: djset
podnies samochod w gore i zakreć kołem raz prawym, a raz lewym i bedziuesz wiedzial ktore szumi i ktore do wymiany :)

[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 22:32 ]
a drugi sposob jest taki, ze jak podniesiesz to sprawdz ktore ma luz, tzn poruszaj kołem i ktore puka to jest do wymiany. ale najlepiej wymien sobie oba ;)

: wt gru 06, 2005 00:19
autor: fibolek
Zawsze i tylko oba się wymienia.

: wt gru 06, 2005 10:47
autor: djset
fibolek pisze:Zawsze i tylko oba się wymienia.
nie zawsze i nie ma takiej potrzeby. chyba pomylilo ci sie z klockami hamulcowymi ;-)

: wt gru 06, 2005 11:22
autor: Cinek
nie ma potrzeby wymienić obydwóch, ale jest to lepsze bo wtedy wiesz na czym jeździsz. ja wymieniłem jedno bo drugie było dobre i vwmanie spędziłem na warsztacie kilometr od pola namiotowego :crazy: .lepiej na warsztacie bo to dla kogoś kto ma prase godzinka roboty. najlepiej żeby wyjęli ci całą kolumne bez odkręcania zwrotnicy od amora, bo wtedy dobrze by było zrobić zbieżność.wymień to szybko żeby ci nie poszła piasta( moją wykończyło 50 km ) co do sprawdzenia to jak koledzy mówili powyżej, ale jak masz kaski troche to zmień oba, i nie żałuj na jakości łożysk, bo tanie są h...owe :grin:

: wt gru 06, 2005 11:38
autor: moment
ja też podłącze się do tematu.
jak skręcam w lewo to słychać wycie z tego co wyczytałem to prawe łozysko jest w tedy obciążone.
miałem mojego golfika na podnośniku i padło na praw łozysko tylko że jak jest podniesiony to nie działają takie siły jak podczas jazdy a wyłoi praktycznie tak samo. Czy może to byc jeszcze coś innego. pozdro

: wt gru 06, 2005 12:08
autor: djset
moment pisze:jak skręcam w lewo to słychać wycie z tego co wyczytałem to prawe łozysko jest w tedy obciążone.
siła odśrodkowa ;) obciąza zewnetrzne łozysko
raczej nic innego nie moze byc. łożysko wymien i juz :) jak nie masz szeroko rozstawionych kół (felgi z duzym ET) to mozesz jakies tansze kupic, ale jak masz szeroko rozstawione (felgi z malym ET) to kup lepsze, bo to gorszej jakosci sztbciej wykonczysz, choc podkreslam ze nie zawsze!
czasami te gorszej jakosci, wytrzymuja wiecej niz te oryginalne, ale to juz sporadyczne przypadki.
pozdrawiam

: wt gru 06, 2005 12:13
autor: moment
ja mam el 25 i 190/55/15 to małe i wąskie to nie cą :-P