Strona 1 z 1

problem z czujnikeim ABS VW MK4 1,8 GTI

: ndz sty 03, 2010 19:22
autor: andrze851
Witam! Mam malutki problem, po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać. Jaka może być przyczyna tego problemu? Może ktoś z was miał coś podobnego? Może nowy czyjnik jest felerny ( kosztował 40 zł :p )? Pozdrawiam i czekam na podpowidzi

: ndz sty 03, 2010 19:24
autor: edzio
andrze851 pisze:Może nowy czyjnik jest felerny ( kosztował 40 zł :p )?
zazwyczaj tak jest,zależy od szczęścia,jednym działa innym nie.

: ndz sty 03, 2010 19:28
autor: Rafał 82
A co wyświetla się przy podłączeniu VAG-a bo może nie tylko czujnik jest tu winowajcom ?

: ndz sty 03, 2010 20:29
autor: damiannn
Dokładnie, trzeba sprawdzić vagiem bo inaczej to wróżenie z fusów.
Co do jakości czujnika do MK4 to na 'Siemens Made in France' z allegro za 13 zl juz smigam rok i jest ok:). Stary rozwalilem - tam na prawde w srodku nic nie ma - magnesik i uzwojenie miedziane, takze nie ma co przeplacać.

: ndz sty 03, 2010 21:14
autor: Rafał 82
andrze851 pisze:po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać.
Bo łapie błąd i pewnie po dotknięciu pedała hamulca - może być czujnik hala na pompie ABS ale trzeba zrobić odczyt

: ndz sty 03, 2010 21:22
autor: edzio
Rafał 82 pisze:może być czujnik hala na pompie ABS
To powiedz jeszcze gdzie tego szukac?

: ndz sty 03, 2010 22:06
autor: damiannn
Rafał 82 pisze:
andrze851 pisze:po wymianie czujnika ABS kontrolka abs-u po odpaleniu gaśnie abs działa i po przejechaniu kilku metrów z powrotem się zapala oraz abs przestaje działać.
Bo łapie błąd i pewnie po dotknięciu pedała hamulca - może być czujnik hala na pompie ABS ale trzeba zrobić odczyt
a raczej:
"
After ignition is switched on, the ABS warning
light -K47-, the red warning light for brake system
-K118-, and the ESP control lamp -K155- light up
for approx. 2 seconds.
A test sequence (self-test) is performed in the
control module during this time, with the following
functions:
-Supply voltage is tested, min. 10.0 volts
-Control module and valve coils are checked
-A wheel speed sensor test (electrical) is
performed that is not completed until 20 km/h

has been reached
-The control module coding is checked
"


Po moich przygodach z czujnikami ABS, stawiam ze nadal cos Ci nie gra z ktoryms czujnikiem prędkoscia koła lub polaczeniem do niego. Do 20km/h trwa test wszystkich czujnikow prędkosci , jesli failed to zapala sie kontrolka. Miałem identycznie gdy nie laczyl mi kabelek przy czujniku - gaslo po czym po przekroczeniu ~20 km/h lapal blad czujnika prawy przod. Znajdz kogo z vagiem bo nic nie zrobisz.

Btw. Czemu zmieniales czujnik? Jaki blad Ci lapalo? Jakie objawy. Bo nie podales tych informacji.

PS.
Materialy pomocne przy diagnozie sterowników ITT Teves Mark 20/(60) - czyli ABS/(ASR/ESP) w mk IV:

http://eupload.pl/files/0EZSQOPL/abs_mark_60.pdf
http://eupload.pl/files/XXAESGU0/abs ITT Mak 20 IE diagnoza.PDF
http://eupload.pl/files/AK3ECKPS/g4_brake_45_abs_bn.pdf

Nie wiem jak dlugo te pliki po moim uploadzie beda aktywne na tym serwerze ;).

: pn sty 04, 2010 01:06
autor: andrze851
Komputer pokazał uszkodzenie czujnika koła lewy tył i ten czujni został zmieniony. Wcześniej kontrolka paliła się cały czas teraz po uruchomieniu gaśnie. po przejechaniu paru metrów się znów zapala :(. Muszę pewnie jeszcze raz na kompa jechać bo bez tego to zapewne sie nie uda. Pozdrawiam

: pn sty 04, 2010 09:45
autor: Paweł Marek
andrze851, możesz jechać ale jeśli dalej pokaże ten sam błąd to z dużym prawdopodobieństwem znaczy że kabel od czujnika przy kole jest przełamany - raz styka raz przestaje.