Strona 1 z 4

Hałasujący silnik-zawory Golf III.

: ndz sty 03, 2010 13:10
autor: tomiii197
Witam mam problem, zmeniłem uszczelke pod głowicą w Golfie III, silnik 1.6 benzyna. Poskładałem wszystko tak jak trzeba, (bo robiłem to już setny raz) rozrząd idealnie ustawiony na znakach, uszczelka dobrej firmy Geitz, głowica zplanowana. Odpaliłem go bez problemu ale strasznie słychać zawory, myślałem że to wina hydropopychaczy( szklanki) więc zmieniłem i jest nadal to samo, słychać taki głuchy mechaniczny odgłos jak w starym ppolonezie. Czego może to być wina? Przez tyle lat, robiłem różne glowice ale coś takiego nigdy mi się nie przytrafiło. Jka macie jakieś pomysły to prosze o pomoc.
:otepienie:

: ndz sty 03, 2010 13:30
autor: damian81Z
tomiii197, jak wyciagnąłes popychacze miały w sobie olej,a jak silnik nagrzany to dziwięk jest taki sam jak na zimnym ?

: ndz sty 03, 2010 13:46
autor: tomiii197
Hałas jest ciągle taki sam, hydro są w oleju, tez myślałem że się z czasem po nagrzaniu hydro odpowietrzą ale jednak nie. Na wolnych obrotach jakby słychać było jeden lub dwa, a po dodaniu gazu graja wszystkie. I przy założonym wałku szklanki są miekkie, a niektóre twarde.

: ndz sty 03, 2010 13:51
autor: Jesionvr6
a ciśnienie oleju? nie piszczy po przekroczeniu 2000 obr?

: ndz sty 03, 2010 14:01
autor: tomiii197
Oto chodzi że ciśnienie oleju też było sprawdzane i jest spoko. Zastanawiają mnie te szklanki, ewentualnie wałek-a może być coś takiego że głowica była zplanowana któryś z kolei razi teraz i stopień sprężania jest większy-już sam nie wiem może plote głupoty.

: ndz sty 03, 2010 14:04
autor: damian81Z
tomiii197, zmierzyles ile wystaje tłok ponad blok ? chodzi mi o to czy uszczelka była dobrze dobrana

: ndz sty 03, 2010 14:07
autor: edzio
tomiii197 pisze: I przy założonym wałku szklanki są miekkie, a niektóre twarde.
no przecież to jest odpowiedź .Daj mu trochę popracowac,przegoń trochę może się napełnią.

: ndz sty 03, 2010 14:13
autor: Paweł Marek
tomiii197 pisze:że głowica była zplanowana któryś z kolei raz
możliwe, głowicy nie planuje się x razy, właściwie dla niektórych silników wogóle się nie przewiduje planowania. Należało ją pomierzyć przed założeniem.

: ndz sty 03, 2010 14:16
autor: tomiii197
do edzio: Ale on juz chodził-jeżdził przez cały dzień i jest nadal to samo, ten sam halas.


do damian81Z: ale to jest benzyna, tylko w disel są nad wymiary- czy jestem w błędzie?

: ndz sty 03, 2010 14:19
autor: damian81Z
tomiii197, a ile razy planowaleś ta sama glowice ile z niej sciagnieto materiału ?

: ndz sty 03, 2010 14:20
autor: edzio
A stan oleju?

: ndz sty 03, 2010 14:22
autor: tomiii197
damian81Z pisze:a ile razy planowaleś ta sama glowice ile z niej sciagnieto materiału ?
Nie wiem ile ją zeslifowali,bo tak jak zawsze oddałem ją do szlifierni.

[ Dodano: 03 Sty 2010 13:23 ]
edzio pisze:A stan oleju?
Tak jest bo zalałem nowym.

: ndz sty 03, 2010 14:30
autor: damian81Z
tomiii197,jakie masz oznaczenie literowe silnika,bo w mk2 1.6 minimalna grubosc glowicy po planowaniu 132,6mm to napewno w mk3 jest tez minimalna grubosc glowicy, a co do hydraulicznych popychaczy to po nagrzaniu silnika powinny sie wyciszyc moze sproboj go jeszcze raz nagrzac do temp pracy i przez okolo 2 minuty przytrzymaj go na 2500 obr/min

Obrazek

: ndz sty 03, 2010 14:38
autor: edzio
Zapytam jescze jaki był powód wymiany uszczelki,może to coś pomoże?