Strona 1 z 1
Co to za wężyk?
: sob sty 02, 2010 22:20
autor: pittereck
Witam. Od jakiegoś czasu zauwazyłem że mój PN 2ee zaczyna sie pieXXXć bardziej niż do tej pory. Zaczął skakac po obrotach nawet na gazie, dławić się przy nagłym przyspieszaniu i więcej spalać gazu. Dzis podniosłem maske, nie wierząc w to że odnajde przyczyne a tu jednak... znalazłem odpiety wężyk na powietrze, ten cieńszy, zaraz pod żółtą czapeczką. Podłaczyłem go na pracującym silniku i od razu zauwazyłem poprawe kultury pracy silnika, przejechałem sie kilka kilometrów i odczułem znaczą poprawe. Co to za wężyk? Prowadzi on do przodu silnika do innego urządzonka umiejscowionego blisko filtra oleju.
Możliwe że przez jego odłączenie zwrosło mi spalanie lpg?
: sob sty 02, 2010 22:38
autor: guti
pittereck, to dobrze ze podpiąłes
silnik dostawał "lwe powietrze" stad te skoki, nierówna praca, wzrost spalania.. teraz powinno byc ok..
ta czapeczka to zawór zwrotny , na węzy lączacym serwo hamulcowe z koleltorem ssacym.. ( pomaga Ci to w hamowaniu na odpalonym silniku)
do czapeczki podpina sie cos co ma dzialac dzieki wlasnie podcisnieniu.. np a licznik z MFA ( liczy spalanie miedzy innemy dzieki podcisnieniu )
: sob sty 02, 2010 22:50
autor: pittereck
Dzięki Guti, widze że jesteś bardzo obcykany w G2 więc może uda Ci się odpowiedziec na jeszcze jedno drobne pytanko. Od jakiego silnika bedzie pasował alternator do mojej PNki? naprawa mojego to 120, drugi alt to ok 60 zł.
: sob sty 02, 2010 22:59
autor: guti
pittereck pisze:Od jakiego silnika bedzie pasował alternator do mojej PNki? naprawa mojego to 120, drugi alt to ok 60 zł.
PNka, RPek.. wszystko co pasuje mocowaniami i odsadzeniem koła

: ndz sty 03, 2010 09:39
autor: Lipek81
pittereck pisze:Co to za wężyk? Prowadzi on do przodu silnika do innego urządzonka umiejscowionego blisko filtra oleju.
- to jest wężyk podciśnienia, do aparatu zapłonowego (to te urządzenie koło filtra oleju). Dzięki niemu regulowane jest wyprzedzenie zapłonu w zależności od obciążenia silnika.
guti pisze:do czapeczki podpina sie cos co ma dzialac dzieki wlasnie podcisnieniu.. np a licznik z MFA ( liczy spalanie miedzy innemy dzieki podcisnieniu )
- być może ten drugi wężyk jest od MFA, ale jak znam życie, to pewnie jest zaślepiony na końcu - nie spotkałem się w ori MFA w silniku PN.