Strona 1 z 1
Problem z ciągle zrywającym się paskiem klinowym.
: sob sty 02, 2010 14:03
autor: leszekkpl
Witam.
Posiadam Polo III, 1.9 zwykły diesel, hatchback, rok produkcji 1997.
Mam cały czas problem z paskiem klinowym, w ciągu miesiąca był wymieniany z 4 razy, raz się całkowicie urwał podczas jazdy, a tak to są obrywane żebra na tym pasku, może miał ktoś podobny problem lub wie jak go rozwiązać?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
: sob sty 02, 2010 14:09
autor: damian81Z
leszekkpl, sprawdziles kola pasowe czy nie maja ostrych krawedzi,ostrych rowków mialem tak z kolem od wspomagania kolko z jednej strony bylo ostre jak nóż, a pozatym zwroc uwage jak pracuje pasek ,czy kola pasowe nie maja bicia
: sob sty 02, 2010 14:15
autor: NIONIO
witam mialem podobny problem w golfie 2 . tylko ze paski szly 3 na godzine hehe. a problem byl taki ze kolo od alternatora sie rozdwajało i palio a potem zrywalo. wiec tak jak kolega wyzej sprawdz kola
: sob sty 02, 2010 14:15
autor: piori
leszekkpl, pierwsza sprawa to czy koła pasowe są dokładnie w jednej linii, no ale podejrzewam że to byś zauważył. Problem pojawił się niedawno czy jest od zakupu auta?
Ja miałem taką historię z alternatorem, w którym pękło gniazdo łożyska. Bez założonego paska kręcił się elegancko, nic nie tarło. Ale po założeniu i napięciu paska łożysko lekko się przemieszczało i wirnik tarł o stojan, do tego stopnia że po chwili alternator całkiem się blokował i palił pasek. Posprawdzaj luz na łożyskach. Napinacz masz automatyczny?
: sob sty 02, 2010 14:37
autor: leszekkpl
Auto mam od roku, pół roku temu mechanik wymieniał w nim pasek klinowy i rozrządu, a problem zaczął się jakoś około 3 miesięcy temu.
Napinacz mam automatyczny.
Dzięki koledzy za rady.
Posprawdzam teraz te koła pasowe i łożyska.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o napisanie.
Pozdrawiam.