Strona 1 z 1

Problem przy zmianie biegu na drugi zimą

: pt sty 01, 2010 23:16
autor: sebodev
Witam,

to pierwsza zima mojego golfa (kupiłem go latem 2009) i mam problem podczas zmiany biegu na drugi. Mianowicie kiedy zmieniam bieg z pierwszego na drugi to czuję poprzez gałkę zmiany biegów lekki opór i czuję jakby coś zgrzytło albo raczej jakby metal dotykał metal.

Latem nie było tego problemu, a gdy silnik się rozgrzeje to wszystko chodzi bardzo miękko. Przy innych biegach nie ma tego problemu nawet przy zimnym silniku - tylko przy przejściu na drugi bieg. Tłumaczę to sobie tym, że olej nie jest rozgrzany.

Nie przeszkadza to w jeździe tylko daje nie przyjemne odczucie przy zmianie biegów - lubię gdy wszystko chodzi gładko.

Jeżeli jest to normalny objaw to w jaki sposób zmieniać bieg żeby nic nie uszkodzić.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i sugestie.

Pozdrawiam
Sebastian

: pt sty 01, 2010 23:39
autor: damian81Z
wyglada na padajacy synchronizator,wymiana oleju moze zlagodzic problem ale jak bedzie to synchronizator to na duzo nie pomoze,wrzuc jedynke a wrzucajac drugi bieg wroc lewarkiem na luz i dopiero wrzuc drugi bieg

: sob sty 02, 2010 00:08
autor: sebodev
Dziękuję za odpowiedź.

Tak właśnie próbowałem robić czyli luz a potem dwójka i faktycznie efektu odczuwanego w drążku nie ma ale wówczas dwójka stawia dużo większy opór.

Czy synchronizator to jest element, który się naprawia? Jeśli tak to jakiego rzędu są to koszta?

Czy można z tym jeździć czy lepiej wymienić jak najprędzej bo np. skutki jeżdżenia mogą kosztować wymianę skrzyni biegów?

Pozdrawiam
Sebastian

: sob sty 02, 2010 00:35
autor: RoBaL84
sebodev tez mialem podobny problem i pocztaj w moim temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269612

: sob sty 02, 2010 10:04
autor: damian81Z
sebodev, mozna wyczuc w ktorym momencie bieg bedzie wchodzil bez zgrzytów, trzeba powoli z wyczuciem wrzucac dwojke zeby nie bylo zgrzytow i mozna tak pojezdzic jeszcze dlugo ale jak dlugo to nie wiadomo

: sob sty 02, 2010 10:40
autor: ordy
Ja miałem podobnie w Passacie B3 (zgrzytała dwójka i biegi ciężej wchodziły w zimie), wymieniłem olej bo oryginalny był już zużyty i stary.
Pomogło, ale pamiętaj żeby wlać olej tylko dedykowany do tych skrzyń VW SAE 75W/90