Strona 1 z 1

gaźnik

: pt sty 01, 2010 20:57
autor: serhio
Witam Mam małe pytanko w związku z gaźnikiem. Jeżdżę golfem mkII 1,3 gaźnik z 1988r. Przez ostatni czas dokonywałem "pomiarów" spalania i wyszło tak:
- bezołowiowa 98 z stacji "BLISKA"- średnie spalanie 9,1l/100km
- verva 98 z stacji "ORLEN"- średnie spalanie 8,5l/100km
Dodam, że jeżdżę ok 30% po mieście (Bydgoszcz) i wymieniłem skrzynię z 4-ro na 5-ci biegową. Obroty na ssaniu mam 1800/min normalnie 1000/min.

Czy nie za dużo pali? Czy gaźnik nadaje się już do regeneracji lub wymiany? Czy te silniki tak po prostu palą? Choć nie wydaję mi się ponieważ parę lat temu jak jeszcze ojciec nim jeździł to spalał znacznie mniej.

: pt sty 01, 2010 21:18
autor: simens
zalezne to jest takze od dynamiki jazdy, jesli gwałtownie przyspieszasz to 1,3 spali Ci wiecej niz 1,8

: pt sty 01, 2010 21:33
autor: genLODOWAmk2
ja mam tez 1.3 gaźnik i skrzynia 4ka
i w trasie pali mi od 5.5 do 6.2 ( 5.5 to samemu, powoli 90km/h :D a 6.2 to troche zaladowany i kilka wyprzedzen i kolo 100km/h )

w miescie... nie licze... ale kiedys po kupnie to 8.5 do 9ciu....(kiedys pamietam 8.2l )
teraz pewnie z 10-10.5 bo nie dosc ze krotkie odcinki robie ( po 4km czasem...)
to ssanie robi swoje tez...

a leje ze stacji przy markecie i dolalem dodatek do paliwa ( a bena to zwykla 95tka...)
nie widze sensu lać innego paliwa...

: pt sty 01, 2010 21:35
autor: Paweł Marek
serhio, skoro dużo jeździsz po mieście to dość istotne jest właściwe wyregulowanie wolnych obrotów. A masz odrobinę za wysokie, powinny być ok 800. Jeśli nie widac innych nieprawidłowości w pracy gaźnika to po prostu go wyreguluj: obroty i skład mieszanki na analizatorze, po wcześniejszej wymianie filtra powietrza i ew. świec i kabli jeśli stare.

: pt sty 01, 2010 21:43
autor: serhio
Kable i świece mają góra 1,5- 2 lat.

A co do dynamiki :D jak to w 1,3, samemu to się jeszcze jakoś jedzie ale jak się zabiera kogoś więcej no to już trochę gorzej, ogólnie rzecz biorąc nie zauważyłem jakiejś większej dynamiki ze strony silnika. Na 5-tce przyspieszanie idzie ciężko.

Powiem jeszcze, że hamuje silnikiem, jeżdżę na możliwie najwyższym biegu nie obciążając silnika. W trasie nie przekraczam 100km/h a w mieście max do 60-70km/h i nie kręcę silnika.

A jakie obroty powinny być na ssaniu?

: pt sty 01, 2010 21:47
autor: genLODOWAmk2
ja dawałem gaźnik do roboty przed świetami i pytalem o obroty na ssaniu .. mowil facet 1400-1500 do nawet 1800

zmień filtr paliwa moze bo nie kosztuje on duzo a mi sie poprawilo ( tzn ja odczulem ze latwiej idzie od dołu :D )

: sob sty 02, 2010 02:25
autor: serhio
Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca od regeneracji gaźników w Bydgoszczy? Pytam tak w razie "czego"

Mam jeszcze jeden problem z golfikiem tzn: przy odpalaniu nie zawsze łapie rozrusznik na zimnym silniku, rozrusznik robi tylko takie "klik" tak za 2-4 razem zakręci i odpala od razu. Co to może być? Akumulator jest raczej dobry bo czujnik świeci na zielono czyli tak jak powinien. Jak silnik jest rozgrzany do odpala za pierwszym razem nawet jak mam radio, wycieraczki i lampki włączone.