Chrobotanie przy hamowaniu Mk1 1,6D automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Chrobotanie przy hamowaniu Mk1 1,6D automat

Post autor: tommi336 » ndz gru 04, 2005 23:46

Witam mam takie pytanie. Kiedy hamuje ze tak powiem na 50-60% to jest ok a kiedy przycisne mocniej pedal hamulca to slychac takie chrobotanie jakby cos przeskakiwalo. Dodam ze mam automatycznia skrzynie, kolega "mechanik" stwierdzil ze to skrzynia zrzuca bieg przy mocniejszym hamowaniu. Co to moze byc?? :grrr:


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt gru 06, 2005 22:54

klocki w porzadku,auto ma abs?

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:54 ]
moze za cienkie tarcze i sie pokrzywily?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt gru 06, 2005 23:41

Wygląda na klocki, lub też abs wali jak działa.



Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tommi336 » śr gru 07, 2005 00:54

nie no takich luksosow jak ABS to ja nie mam :hmm: klocki wymienilem w pierwszej kolejnosci bo myslalem ze to one sa nierowno starte-jednak po wymianie nic sie nie zmienilo chrobocze tak samo jak chrobotalo, przeguby to tez nie sa bo wymienilem je w zeszlym roku...naprawde denerwujace przy mocnierjszym hamowaniu:/ :grrr:

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 23:55 ]
dodam ze nie przetoczylem tarcz ale na oko sa idealnie gladkie, bez bruzd

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 01:13 ]
Golfir,gdyby tak bylo to czulbym pulsowanie podczas hamowania, auto hamuje tak samo przy lekkim czy mocnijeszym hamowaniu, tylko ten chrobot??


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr gru 07, 2005 08:31

tommi336, Piszesz o tarczach, klockach, a sprawdzałeś tył? Masz chyba bębny.
A skrzynia to chyba raczej nie ma tu nic do rzeczy.Przy zmianie biegu w dół możesz jedynie poczuć delikatne szarpnięcie i tyle.



Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tommi336 » śr gru 07, 2005 16:14

bodzio_j, pisze bo slychac chrobotanie z przodu :jezor: bebny przetoczylem, zmienilem szczeki, wszystkie sptrezynki i inne duperele. Jak juz pisalem slychac chrobot, jakby zgrzytanie :(


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » śr gru 07, 2005 16:21

no to massz za cienkie tarcze i krzywia sie jak sie nagrzeja i przez to takie wrazenia.sprawdz tarcze.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr gru 07, 2005 17:55

Jakiej firmy zakładałeś klocki?



Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tommi336 » śr gru 07, 2005 19:57

Klocki to polski zamiennik firmy Tomex, ale klocki zmienilem miesiac temu a problem z chrobotaniem jest odkad kupilem samochod

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 19:00 ]
golfir, problem w tym ze chrobocza od razu po ruszeniu, przy pierwszym hamowaniu jak wyjezdzam z parkingu od siebie-wiec to nie jest kwestia nagrzania. Dzisiaj przyjrzalem sie starym klockom i zauwazylem klocki sa zjechane na ukos tzn jak klocek jest pionowo zamontowany to dol jest mniej starty niz gora, nowe sa rowne i tez sie tak dzieje


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr gru 07, 2005 21:41

Z tego co słyszałem (soory) to to że właśnie te klocki to największy szajs jaki można kupić.Jak masz te stare jeszcze do jazdy sprubój zamienić te tomexy na te co miałeś i troszkę na nich pochulaj ze 3 dni i zobaczymy.Myślę że to wina tych klocków bo one są ZAJEBIŚCIE twarde jak kolejowe do wagonów.Tak normalnie to zazwyczaj wymieniasz dwa razy klocki i raz tarczę a w tym przypadku wyjdzie że wymieniszdwa razy tarcze a raz klocki :hehe: .Może to trochę pracy ale warto spróbować .Naprawdę dobrze radzę .



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » śr gru 07, 2005 21:57

jak klocki sa wytarte ze skosa to prawdopodonie cylinderek go nie rozpiera kup sobie paste ATE przeciw zapiekaniu cylinderkow rozbierz je wyczysc i zobaczymy co bedzie dalej,sproboj moze odpowietrzyc uklad hamulcowy



Awatar użytkownika
tommi336
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 13:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tommi336 » śr gru 07, 2005 23:22

Tomasz Żaguń, jak mowilem problem byl juz na starych klockach, zmienilem na nowe z mysla ze to one sa winne ale problem pozostal

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:23 ]
i chyba jak znajde troche czasu przed swietami to chyba rozbiore zaciski i przeczyszcze cylinderki, uklad mam odpowietrzony

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 22:24 ]
chyba ze pojade do "mechanikow" na stacje diagnostycza i moze oni cos wymysla jaka to przyczyna


Mk1 AAZ+ garret t2 + boost pin + fmic

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw gru 08, 2005 00:30

Sory przeoczyłem te klocki.Wiesz co może jeszcze byc tak że przy mocniejszym hamowaniu słyszysz dżwięk wg Ciebie chrobotanie a może to sa tuleje metalowogumowe na wachaczach.Jak są zużyte to podczas hamowania wachacz pracuje i zaczynają się dać słyszeć takie różne dżwięki.Mój kolega miał tak w MKIII poprostu mu zgrzytała guma bo kiedyś miał uszkodzone sanki .Niewiem jak Ci pomóc ale jeszcze to sprawdż.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Krisss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn lis 28, 2005 21:32
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Krisss » czw gru 08, 2005 00:39

hmmm ciekawe => a myslales nad tym ze przy mocniejszym hamowaniu autko mocniej "siada" z przodu i to moze koła trą np. o błotnik czy coś. Jesli jest taka opcja to zdejmij sobie kola z przodu i obejrzyj blotnik czy nie ma sladow otarć. Jesli klocki masz nowe, tarcze ok, wszystko dziala to chyba nie ma sie co czepiac tego. Takie tarcie, wrecz hrobotanie wystepuje jak sie klocek konczy i metalowa jego czesc trze po tarczy no ale u Ciebie jest to raczej wykluczone.

pozdro :)


JEEDAY przyspiesza 0-150-0 => http://www.youtube.com/watch?v=uDs0SicGJN4

ALARMY, CENTRALNE ZAMKI, BLOKADY, CB RADIA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, MECHANIKA-NAPRAWY ROZNE-pisz na priv

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości