Strona 1 z 1

przegłub czy mozna wymienic bez kanału

: pt sty 01, 2010 10:47
autor: Gumba
Witam
mam pytanie czy dam rade wymienic przegłub lewy bez kanaly ??? chodzi o to ze chce wymienic calosc z poł ośką i trzeba tam odkrecic od skrzyni czy jakos tak :P oraz moze ktos ma jakieś zdjecia jak to odkrecic od skrzyni ??

: pt sty 01, 2010 11:23
autor: piori
Gumba, spokojnie się da. Podstawa to dobre klucze i oczyszczone łby śrub spline w przegubie wewnętrznym. Najpierw odkręcasz centralną nakrętkę w piaście koła, klucz nr.30 Potem trzeba odkręcać przegub od strony skrzyni - 6 śrub spline, rozmiaru klucza nie pamiętam. Samochód musi być jeszcze na kołach i po odkręceniu jednej śruby trzeba go przetaczać aby był dostęp do następnej. Na koniec auto na lewarek, zwalasz koło o odkręcasz sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą, ale nie z dołu od wahacza, tylko tam od strony wzrotnicy jedną śrubę. Dzięki temu nic się nie rozjedzie i nie trzeba będzie potem geometrii robić. Odciągasz całą kolumnę do siebie i półośka powinna dać się spokojnie wyjąć.

Aha, oprócz lewarka koniecznie podeprzyj auto na czymś pewniejszym, bo przy rozłączaniu zwrotnicy od wahacza trzeba się trochę posiłować i żeby Ci auto nie spadło.

: pt sty 01, 2010 11:25
autor: Racer
Pewnie ze sie da :) Potrzebny Ci będzie klucz do przegubu wewn (11 - 12katna jesli dobrze pamietam) i dluga przedluzka zeby nie lezec pod samochodem. Poza tym odkrecasz srube centralna przegubu, sworzen dolny, sposobem go wybijasz :) i masz polos na zewnatrz :)
PS. Jesli masz tarcze wentylowane to zamiast przetaczania uzywasz srubokreta, wkladasz go w szczeline miedzy biezniami tarczy i zapierasz o zacisk, mozesz wtedy spokojnie odkrecac przegub wewn. Jesli masz niewentylowane to mozesz poprosic kogos o przytrzymanie hamulca albo przetaczac ale wtedy ciezki dostep do srub przegubu jest ;)

: pt sty 01, 2010 13:51
autor: Gumba
piori pisze:Gumba, spokojnie się da. Podstawa to dobre klucze i oczyszczone łby śrub spline w przegubie wewnętrznym. Najpierw odkręcasz centralną nakrętkę w piaście koła, klucz nr.30 Potem trzeba odkręcać przegub od strony skrzyni - 6 śrub spline, rozmiaru klucza nie pamiętam. Samochód musi być jeszcze na kołach i po odkręceniu jednej śruby trzeba go przetaczać aby był dostęp do następnej. Na koniec auto na lewarek, zwalasz koło o odkręcasz sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą, ale nie z dołu od wahacza, tylko tam od strony wzrotnicy jedną śrubę. Dzięki temu nic się nie rozjedzie i nie trzeba będzie potem geometrii robić. Odciągasz całą kolumnę do siebie i półośka powinna dać się spokojnie wyjąć.

Aha, oprócz lewarka koniecznie podeprzyj auto na czymś pewniejszym, bo przy rozłączaniu zwrotnicy od wahacza trzeba się trochę posiłować i żeby Ci auto nie spadło.
aha czyli przy skrzyni musze odkrecic przeglub zanim sciagne kolo tak ?? a nie moge najpierw sciagnac kola a pozniej rozkrecic ?

: pt sty 01, 2010 14:22
autor: Michał_1977
Gumba, jak auto jeszcze stoi na kole to popuść główną nakrętkę przegubu w kole.Później odkręć przy skrzyni i opuść ją,może uda się wysunąć z piasty bez rozkręcania czegokolwiek więcej...Ja lewą kiedyś tak wyjąłem :bigok:

: pt sty 01, 2010 14:43
autor: Gumba
Michaś_1977 pisze:Gumba, jak auto jeszcze stoi na kole to popuść główną nakrętkę przegubu w kole.Później odkręć przy skrzyni i opuść ją,może uda się wysunąć z piasty bez rozkręcania czegokolwiek więcej...Ja lewą kiedyś tak wyjąłem :bigok:
hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??

: pt sty 01, 2010 14:55
autor: oxgen
Gumba pisze:hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??
Jak będzie stało na kole to nie odkręcisz od skrzyni przegubu bez kanału ew położenia się pod samochód.

Jeżeli nie masz kanału robisz tak jak koledzy wyżej pisali. Luzujesz sobie śrubę półosi w zwrotnicy jak jeszcze samochód stoi na kole.
Podnosisz go ściągasz koło i odkręcasz śruby od skrzyni. Długa przedłużka i bez problemu je odkręcasz. Jak dobrze ustawisz półoś to za 1 podejściem możesz 2 śruby odkręcić.
Potem zamiast przetaczać samochód wrzucasz na luz i nakładasz klucz na nakrętkę półosi ustawiasz kolejne 2 śruby i wrzucasz bieg.

Jeżeli nie dasz rady zdjąć półosi bez odpinania zwrotnicy to odkręć ja sobie od McPersona. Bo wypinając ze sworznia możesz go uszkodzić.

: pt sty 01, 2010 16:20
autor: Michał_1977
hmmm ale to jak bedzie stalo na kole to nie bedzie gorszy dostep ??
Chodzi mi o to,że jak stoi na kole,to lepiej jest odkręcić nakrętkę od przegubu,bo jak mocno dokręcona ,a auto podniesione,to nie pomaga trzymanie na hamulcu-po prostu obraca się półoś i nie odkręcisz...
Później można zdjąć koło.Jak odkręcisz półoś od koła i skrzyni to powinno udać się wyjąć ją bez rozpinania zwrotnicy od wahacza.

: pt sty 01, 2010 16:24
autor: Gumba
[ Dodano: 02 Sty 2010 16:39 ]
wymienione :) mialem troche problemu bo nie moglem odkrecic przy skrzyni dwóch śrub ale potraktowalem je szlifierką :P pozniej ten przeglub co rano kupilem okazal sie za dlugi i musialem jechac wymienic :P ale wszystko jest juz ok i auto lata :)aaa no i musialem jednak wypiac sworzen od wachacza;p inaczej nie chciał mi wejsc :( ponizej daje foto starego :P Obrazek Obrazek