Strona 1 z 1

KATAFOREZA czy OCYNK [Golf 2] ?

: ndz gru 04, 2005 23:05
autor: Znachor
Witam
-------

Szukam (dla swej drugiej Połówki) Golfa 2 z końca producji (90-92).
Ponieważ nie mogę sobie dać rady w kwestii technicznej (a ściślej: techniczno-lakierniczej) to prosiłbym o wsparcie.
Problem w tym iż jeden ze sprzedających (ma wersje Madison) upiera sie, że ta wersja Dwójki ma karoserię ocynkowaną. Z tego co wiem to Golfy 2 do początku 89 lub 90 roku miały karoserię poddaną pojedyńczej obróbce elktroforetycznej (ścieślej biorąc - kataforezie) a potem była to podwójna elektroforeza. Z tego co pamiętam z chemii to ocynk wyklucza się z elektroforezą (zmiana tzw. potencjału standardowego wskutek ocynkowania). Szukałem informacji w literaturze oraz w internecie i znalazłem, że ocynk (a i to tylko częsciowy - bez elementów ruchomych /drzwi, klapa maska/) koncern VW zastosował dopiero w Trójce.

Napisałem w tej materii maila do VW ale od tygodnia brak odzewu.

Prosiłbym o pomoc Osoby bardziej kompetentne ode mnie w tej materii.

serdecznie pozdrawiam

-= ZNACHOR =-

: ndz gru 04, 2005 23:37
autor: Adamtd
Szukałem właśnie notatek z Technologii samochodow, ale za nic nie mogę znaleść (za dużo przeprowadzek minęło :grin: ) niestety w głowie też za duzo nie posiadam, bo pamięc mam krótką, ale jest kataforeza i również anaforeza i obydwie są stosowane przy malowaniu podczas kąpieli (metoda nanoszenia farby) a czy mają coś do ocynku...... No dobra juz nie mieszam, jak znajde notatki to cosik napisze bo pamiętam że tam miałem caly schemat lini produkcujnej volkswagena od spawania przez całe mycia i malowania

: pn gru 05, 2005 00:25
autor: Znachor
Odnośnie elktroforezy (jest to ogólne pojęcie, obejmujące zarówno kata- i anaforezę): faktycznie anaforeza jest też stosowana do nanoszenia powłok lakierniczych (zależnie czy katodą jest roztwór czy malowany element). Nie będę sie spierał czy zamiast podwójnej kataforezy w Dwójkach była 1 kata i 1 anaforeza, bo nie czuję sie ekspertem w tej materii (kompetentne informacje mile widziane). Nie ukrywam, że głowna sprawa rozbija sie o ocynk w dwójce, choc na cały schemat lini produkcyjnej mam chrapkę.


Będę szczerze zobowiązany za dodatkowe informacje.

: pn gru 05, 2005 00:53
autor: igor002
blachy w mk 2 były galwanizowane, ale niemam pojęcia jakim środkiem, wiem ze to napewno nie był ocynk, bo takich informacji udziliła mi fabryka listownie z de:) ale nie napisali co to było.

: pn gru 05, 2005 02:33
autor: Tomasz Żaguń
Z tego co wiem to MKII ocynku niemiały a kataforeza to poprostu oryginalnie naniesiony podkład a w jaki sposób to już tajemnica fabryki.

: pn gru 05, 2005 06:10
autor: Znachor
Macie Panowie rację. Proces elektroforezy zwany jest również potocznie kąpielą galwaniczną (jeśli nanosi się środek ochronny w sposób mokry).
Jeśli jednak znajdzie się ktoś potrafiący udowonić mi że Dwójka ma ocynk to będę zobowiązany.

pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 08:41
autor: Arcturus
MkII Na 100% nie miał ocynku i gosc co chce Ci sprzedac tego golfika albo niema pojęca o czym gada albo próbuje nabic Cie w Butelke! Ocynk byl dopiro w Trójce i to jak było wcześniej pisane bez el. ruchomych. W MkII mozliwe ze stosowali powoki fosforanowe pod lakier bo było to strasznie popularne w tamtych czasach zresztą do dzis jest stosowane np przez DAEWOO

10000% ocynk

: pn gru 05, 2005 15:39
autor: golfir
wersja madison ma na 1000% ocynk tylko on tak wyglada bo ma szarawa matowa barwe.bylem ostatnio u lakiernika i tez byl w szoku i stwierdzil jednoznacznie ze to ocynk mam 15 letnie auto i mozesz nie wierzyc nie ma najmniejszego ogniska rdzy a mam go juz 4 lata i cala zime auto jezdzi.jakby byla to zwykla wersja nie wiem jakbys dbal to musialo by cos wyjsc .pozdro

: pn gru 05, 2005 15:55
autor: TAZ
Wszystko rozbija się o wersje. Np.: wersja LX zwana przez niemców limuzyną ma coś na blasze co powoduje, że rdza nie postępuje tak szybko. Sam mam MK1 w wersji LX z 79 roku i na nim prawie nie ma rdzy, a wystarczy spojrzeeć dookoła ile pobratyńców tej samej marki waży o połowe mniej niż powinno.

: pn gru 05, 2005 17:56
autor: Znachor
Czyżby jednak wersja Madison miała ocynkowane blachy ??
Nie chce mi się wierzyć, że na jednej lini produkcyjnej częśc Dwójek wychodziła jako zwykłe budy a Madisony jako ocynkowane. Moża macie Panowie jakieś linki potwierdzające Waszą tezę.
Pytanie do Panów lakierników - jak sprawdzić metodą bezinwazyjną (poza metodami magnetycznymi), że blacha jest ocynkowana?

pozdrawiam

Re: 10000% ocynk

: pn gru 05, 2005 18:13
autor: vwmadison
golfir pisze:wersja madison ma na 1000% ocynk tylko on tak wyglada bo ma szarawa matowa barwe.bylem ostatnio u lakiernika i tez byl w szoku i stwierdzil jednoznacznie ze to ocynk mam 15 letnie auto i mozesz nie wierzyc nie ma najmniejszego ogniska rdzy a mam go juz 4 lata i cala zime auto jezdzi.jakby byla to zwykla wersja nie wiem jakbys dbal to musialo by cos wyjsc .pozdro
Powiadasz ,że ma ocynk????hmm.... pewnys napewno na te 1000%?
Przewertowałem kiedys wszystkie moje prospekty i było pokazane w 3 kach ocynkowane blachy a w 2kach nie!! Ale nie mam prospektu vwmadisona więc na 100% nie odpowiem..

: pn gru 05, 2005 22:26
autor: igor002
w każdym prospekcie jest napisane, czywiscie o mk2 mówie, ze jest podwójnie galwanizowany ale nie ocynkowany.

pozdro

: wt gru 06, 2005 00:27
autor: Znachor
W prospektach które posiadam, tego fragmentu nie ma, ale jeśli piszesz, że tak jest - to OK. Problem jest w tym, że (z tego co pamiętam z chemii - jak się mylę to proszę o sprostowanie) każdy ocynk jest powłoką galwaniczną ale nie każda powłoka galwaniczna (np. fosforanowa nakładana kataforycznie) jest ocynkiem.

Ergo - wiem tyle co na poczatku:

do 89 lub 90 roku była pojedyńcza kataforeza a potem już podwójna (czy powłoka galwaniczna jak wolicie)


Jeśli nie znajdzie sie jakiś spec od VW potrafiący udowodnić, że MK II ma ocynk to proponuję zamknąc wątek.

pozdrawiam

: wt gru 06, 2005 00:31
autor: golfir
wezmy probke do laboratorium i zbadajmy bedzie wszystko jasne.ha

[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 23:33 ]
audi 80 tez jest podwojnie galwanizowane i mowia ze ma podwojny ocynk?