Strona 1 z 1
parametry
: czw gru 31, 2009 08:05
autor: lukaselmo
Witam.Temat wałkowany ale mam pytanko.Mam vw golf 5 tdi z 2004 roku,zakupiłem 2 miechy temu nowy aku Varta blue 72 Ah i 680 en i regenerowałem rozrusznik też.Jak go kupiłem to nie mierzyłem stopnia naładowania,Pojeżdziłem troche i teraz przy odpalaniu ma taką jakby zawieche , strzał i auto pali.na odpalonym silniku,na światłach ,ładowanie było 14,2 Volt,ale 3 dni stał w garażu i jak sprawdzałem aku amperomierzem to miał 12,22 Volt,troche mało,Zaznaczam, że dużo jeżdze po mieście i często jest auto odpalane i gaszone.to może być przyczyną niedoładowania aku?A może coś aku rozładowywuje?Jak to sprawdzić?Wiem tyle,że odłanczam przewód masowy od aku,do tego przewodu [-] podpinam [-] z amperomierza a [+] amperomierza podpinam do minusowego bieguna aku.Moje pytanie,na jakich parametrach to się odbywa?Tzn jak ustawić amperomierz i jakie maksymalne zurzycie może mi pokazac?Troche to zagmatwane ale prosze o pomoc?Pozdro
: sob sty 02, 2010 11:34
autor: jaszczur
lukaselmo, aku traci swą wydajność przy różnej temp otoczenia i tak dla ujemnej temp tyle a tyle poszukaj o tym na necie bo ja już nie pamiętam,co do doładowania po miescie aku ci za bardzo sie nie naładuje niestety,dobrym rozwiazaniem jeśli auto stoi na dworze jest pokrowiec na aku
parametry
: ndz sty 03, 2010 20:27
autor: lukaselmo
Mieszkam w mieście i auto mam w garażu ale blaszanym,więc jak na dworku np: -10 to ja mam około -7,mam pokrowiec na aku,naładowałem aku.miało 12,8 volt i mała zawiecha była przy odpaleniu,rozrusznik był regenerowany,co może być jeszcze powodem?przewód masowy też czyściłem
: ndz sty 03, 2010 20:34
autor: edzio
lukaselmo pisze:aku.miało 12,8 volt
zrób pomiar napięcia podczas odpalania,bedzie bardziej wiarygodny.Dla przykładu trzy płaskie bateryjki dają 13,5V,a wątpię ,żeby na nich odpalił mimo,że napiecie wyższe jak na twoim aku.
parametry
: ndz sty 03, 2010 22:00
autor: lukaselmo
A jak i czym to się mierzy?amperomierzem?Jak naładowałem aku i sprawdzałem jaki jest pobór prądu z aku to wynosiło 0,02
: ndz sty 03, 2010 23:22
autor: greg
lukaselmo pisze:rozrusznik był regenerowany
może tu jest przyczyna? kwestia czy dobrze zrobiony - bo skoro aku naładowane przynosisz do auta i ma problem z rozruchem to albo aku trup albo rozrusznik ma duży pobór prądu
parametry
: pn sty 04, 2010 14:01
autor: lukaselmo
Bo ktoś kiedyś mi mówił,że może też być wina przewodu plusowego co idzie do rozrusznika,może być racja?Jutro jade do elektryka to zobacze pobór prądu jaki jest.pozdro
: pn sty 04, 2010 14:04
autor: doggie
albo wina nowego aku, który ma zbyt niski prąd rozruchowy - czasem się zdarza że i nowy jest felerny
[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
ja pod koniec żywota poprzedniego aku też miałem taką "chwilę zastanowienia" po czym strzał - kupiłem nwy aku - starałem się dobrać z jak największym prądem

- i jak ręką odjął - pali płynnie na dotyk
parametry
: pn sty 04, 2010 14:26
autor: lukaselmo
Kurcze ten stary miał 61 Ah i 540 A na rozruchu a ten ma 72 ah i 680 A.Jak go założyłem to było lepiej,bez szału ale lepiej,a tera gorzej.Wczoraj był u mnie znajomy też golfem 5 tdi i ma aku ten 61 Ah i aby strzał i chodzi,nie wiem co tu może być problemem?Jeszcze za mały aku?czy gzieś prąd gubi?jak jest silnik ciepły to na strzał pali.