Strona 1 z 2

Rurka ??? Golf II

: śr gru 30, 2009 17:03
autor: Babojagolak
Witam .
Kupiłem niedawno golfa II ,sprzedający poinformował mnie ze słabo działa ogrzewanie i żeby temu zaradzić trzeba kupić rurkę która łączy filtr powietrza z kolektorem ? Taka rureczka jak się zorientowałem kosztuje 50 zł :kac: jaka funkcje spełnia ta rurka i czy można ja czymś zastąpić .
Jest to silnik 1.3 benzyna

: śr gru 30, 2009 17:15
autor: albert1973
to jest tzw nakładka na kolektor wylotowy i ma za zadanie ogrzewać powietrze ,które sobie zasysa do filtra powietrza i do gaźnika

: śr gru 30, 2009 17:15
autor: Brave
jesli sie dobrze doczytalem to wynika z tego ze chcesz wymienic rure ktora doprowadza wstepnie cieple powietrze do filtra->gaznika do czasu niezagrzania sie silnika. niestety owe cieple powietrze z kolektora nie daje cieplego ogrzewania w aucie...

Natomiast jesli masz problemu z ogrzewaniem to musialbys sprawdzic czy uklad masz dobrze odpowietrzony. I czy oba weze ktore ida do nagrzewnicy sa tak samo nagrzane. jesli sa to masz zawalona nagrzewnice...

: śr gru 30, 2009 17:17
autor: NeconFighter
Nieprawda, w golfie znajduje się nagrzewnica (środek deski rozdzielczej) jest połączona z układem chłodzenia silnika.

: śr gru 30, 2009 17:20
autor: albert1973
NeconFighter -a co ma nakładka na kolektor do nagrzewnicy .
-za ogrzewanie odpowiada nagrzewnica -jak jest dobra ,termostat ok ,odpowietrzony układ ,pompa wody ok -a nie ciepłe powietrze z kolektora :jezor:

: czw gru 31, 2009 00:35
autor: mosiek2206
dokładnie jak pisze albert1973, ta rura nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem samochodu. W pierwszej kolejności sprawdź termostat jak jest ok to sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu. Jak układ jest odpowietrzony i nie grzeje to w miejsce zaworków znajdujących się na rurkach od nagrzewnicy wstaw kawałki rurek jak to nie pomoże to jeszcze do sprawdzenia klapka w mieszalniku ta od ciepło/zimno jak jest cała to wymiana nagrzewnicy.

: czw gru 31, 2009 03:14
autor: chester_83
mosiek2206 pisze:Jak układ jest odpowietrzony i nie grzeje to w miejsce zaworków znajdujących się na rurkach od nagrzewnicy wstaw kawałki rurek
skorzystam z okazji i zapytam:
jak wyglądają te zaworki na rurach od nagrzewnicy? rzucają się w oczy?
patrzyłem u mnie (też nieco słabo grzeje), węże obydwa gorące, że dotknąć ledwo się da, a grzeje lepiej dopiero na wyższych obrotach.
Rury kończą się na ścianie działowej (z zaciskami) i nie widziałem tam nic specjalnego - dlatego chciałbym się upewnić jak te zaworki wyglądają.

: czw gru 31, 2009 08:57
autor: bongo
chester_83, nie w każdym były montowane te zaworki :bajer:

: czw gru 31, 2009 09:15
autor: chester_83
bongo pisze:chester_83, nie w każdym były montowane te zaworki :bajer:
wiem dlatego pytam o wygląd dla pewności :)

: czw gru 31, 2009 09:53
autor: Dedi_S
Jak nie będziesz miał tej rurki od kolektora albo jest dziurawa jak sito to może Ci więcej palić i przerywać na zimnym silniku itp. Tak jak piszą nie jest ona odpowiedzialna za ogrzewanie w samochodzie to nie maluch :)
sprawdź termostat, a później weź się za nagrzewnicę.

: czw gru 31, 2009 09:58
autor: bongo
chester_83, tak:
Obrazek

: czw gru 31, 2009 11:20
autor: mosiek2206
chester_83, na zdjęciu wyżej dobrze widać taki aluminiowy i plastikowy dosłownie 10 cm od ściany grodziowej połączone razem są takim cienkim wężykiem. Ale jak już wyżej napisali nie we wszystkich są.

: czw gru 31, 2009 11:24
autor: chester_83
widzę, widzę, dzięki Koledzy :)
wychodzi na to że ja nie ich mam

: czw gru 31, 2009 11:53
autor: mosiek2206
chester_83, w twoim przypadku pozostaje sprawdzić klapkę ciepło/zimno w mieszalniku jeżeli jest w dobrym stanie to wymienić nagrzewnice albo przynajmniej wypłukać. Gdzieś kiedyś wyczytałem ze dobry do płukania jest elektrolit zalewasz chłodniczkę elektrolitem i zostawiasz na jakąś godzinę potem płuczesz gorącą wodą. Ja osobiście tego nigdy nie robiłem ale jak chcesz to możesz sprobować elektrolit jest tani chyba w okolicach 5zł za litr.