Strona 1 z 2
					
				Włącznik świateł wariuje
				: śr gru 30, 2009 11:13
				autor: lomnica
				witam,
problem jest doś błachy ale niezwykle irytujący mnie. Chdzi mi o to że nie działają mi dobrze wszystkie kontrolki w przełączniku świateł. Przy wyłączonym zapołonie gdy przekręce przełącznik na pozycje postojowych kontrolki świeca dobrze. Po przełączeniu na pozycje świateł mijania raz kontrolki świeca a raz nie. Teraz jest najlepszy zonk. Gdy przełącznik jest na pozycji świateł mijania i włacze zapłon kontrolka gaśnie, po wyłączeniu zapłonu kontrolka znów sie zapala.
C o jest grane?
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:03
				autor: Haki
				Bezpieczniki wykluczam - choć warto sprawdzić . Bardziej pod uwagę wziąłbym sobie przekaźnik i sam przełącznik światełek.
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:11
				autor: lomnica
				noo właśnie już zrobiłem zamiane na inny włącznik i przy tym innym były dokładnie takie same objawy jak przy pierwszym.
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:20
				autor: Haki
				Może coś w samych zegarach jest nie tak - kość luźna itp.
			 
			
					
				Re: Włącznik świateł wariuje
				: śr gru 30, 2009 12:23
				autor: jablonski89
				lomnica pisze:witam,
problem jest doś błachy ale niezwykle irytujący mnie. Chdzi mi o to że nie działają mi dobrze wszystkie kontrolki w przełączniku świateł. Przy wyłączonym zapołonie gdy przekręce przełącznik na pozycje postojowych kontrolki świeca dobrze. Po przełączeniu na pozycje świateł mijania raz kontrolki świeca a raz nie. Teraz jest najlepszy zonk. Gdy przełącznik jest na pozycji świateł mijania i włacze zapłon kontrolka gaśnie, po wyłączeniu zapłonu kontrolka znów sie zapala.
C o jest grane?
wg mnie jest wszystko ok. wszystkie mk3 tak mialy. po wlaczonym zaplonie i przkreceniu przelacznika na pozycyjne, pali sie zielona dioda. po przekreceniu na mijania, dioda gasnie a powinyy sie tylko lekko podswietlac piktogramy. ale zauwazalne jeest to tylko w nocy
 
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:42
				autor: lomnica
				jablonski89, być może masz racje. Wielkie dzięki za odpowiedż bo tak właśnie to występuje jak to opisałeś.
I jeszcze korzystając z okazji mam jeszcze jedno pytanie ale już z innej całkiem beczki. Miałem w silniku około 2l oleju. Dolałem całe 5l i bagnet pokazywał zawartośc oleju prawie do połowy bagnetu. Czy to jest dobrze czy za dużo i może coś sie stać z silnikiem jesli oleju jest za dużo?
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:45
				autor: Haki
				lomnica pisze:jablonski89, być może masz racje. Wielkie dzięki za odpowiedż bo tak właśnie to występuje jak to opisałeś.
I jeszcze korzystając z okazji mam jeszcze jedno pytanie ale już z innej całkiem beczki. Miałem w silniku około 2l oleju. Dolałem całe 5l i bagnet pokazywał zawartośc oleju prawie do połowy bagnetu. Czy to jest dobrze czy za dużo i może coś sie stać z silnikiem jesli oleju jest za dużo?
Czyli masz około 
7litrów  oleju u siebie ???  
   
Poczytaj 
http://zlosnik.pl/stary_zlosnik/showfla ... ber=668553   bo nadmiar  zaszkodzi Ci bardziej jak jego niewielki brak w silniku.
Swoją drogą dziwne ,że przy 7 litrach - pokazuje połowę 

 
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:49
				autor: lomnica
				no chyba na to wychodzi... 

 grozi to czymś?
 
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:54
				autor: miś fazi
				co do tych kontrolek , to nie jestem pewien czy jest dobrze , po przekręceniu kluczyka na zapłon , ma świecić tylko ikonka w gałce , potem po włączeniu świateł pozycyjnych ma świecić wszystko bez wyjątku ,  czy to pozycyjne czy mijania czy włączysz drogowe , jak masz inaczej to sprawdż masy w tylnych lampach , a zwłaszcza w kostce tylnej lewej lampy
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 12:56
				autor: Haki
				lomnica pisze:no chyba na to wychodzi... 

 grozi to czymś?
 
Rozszczelnieniem silnika - tym grozi... a później to już gruby remont się szykuje.
Swoją drogą sprawdź czy przypadkiem połowa tego oleju nie leci w glebę  

  bo przy 7 litrach - miałbyś ponad max na bagnecie.
 
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 13:38
				autor: lomnica
				nie no jednak stwierdziłem że nie mma sensu ryzkowac remontu silnika więc poszedłem i przed chwilą spuściłem około 3 litrów oleju i zostało nieco powyżej poziomu maksimum na bagnecie. Dzięki za odpowiedzi.
Co do tych kontrolek to jak to sprawdzić? Tz tą mase?
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 13:44
				autor: miś fazi
				najpierw zobacz czy np. nie świecą mocniej lub słabiej  jak  wciśniesz stop, to coś się z nimi dzieje , a także zobacz czy po włączeniu świateł nie żarzy się kierunek lub coś innego
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 13:49
				autor: lomnica
				miałem nadzieje że o to zapytasz. Od dłuższego czasu słabiej mi świeci cała prawa strona tz lampa przednia od lewej. Nie jest to związane ze światłem stop. Tak sie dzieje własnie cały czas po włączeniu świateł nawet postojowych. Jest to bardzo widoczne. Ostatnio policja mnie zatrzymała i wlepiła mandat właśnie za to że za słabo mi świeci i nic z tym nie robie. 
Kolega ostatnio własnie mi poradził bym sprawdził mase w tej lampie co mi słabiej świeci. Jakl sie do tego zabrać i co zrobić bo jestem zielony? Który kabel to masa
			 
			
					
				
				: śr gru 30, 2009 13:53
				autor: miś fazi
				masa to kabelek brązowy, tylko zobacz masę która idzie od lampy do karoserii , oraz masę we wtyczce lewej lampy , bo tam masa jest dzielona między lewą a prawą , kolega jak tak miał to świeciła mu kontrolka od halogenów , choć ich nie ma 
[ Dodano: 30 Gru 2009 12:55 ]
lampy przednie tak samo mają masę kablem brązowym , tak samo do sprawdzenia