Strona 1 z 1
ESP i ASR
: śr gru 30, 2009 00:51
autor: Blade88
Witam, mam ESP w samochodzie, wiec i jak przypuszczam to i pewnie ASR, pewnego dnia kiedy spadl deszcz na podworku zribilo sie mokro i cala trawa byla nasiaknieta woda, wlasciwie to woda stala w trawie, po kilku wjazdach i wyjazdach zrobilo sie male blotko, ale pomyslalem ze nie ma sie czym martwic, w koncu mam ASR, napewno dzieki niemu pomalu wyjade nie boksujac kolami, i tu zostalem niemile zaskoczony

, ruszylem, kontrolka od ESP zaczela mrugac a kola krecily sie w miejscu jak oszalale, i tu moje pytanie, zepsula sie kontrola trakcji, czy co?
[ Dodano: 29 Gru 2009 23:58 ]
oczywiscie z blota nie wyjechalem, trzeba bylo wypchnac

, a swoja droga szkoda ze nie mam 4motion

: śr gru 30, 2009 01:23
autor: doggie
Blade88, bo ASR nie jest bolączką na każde błoto, jak ugrzęźniesz to i tak koła będą buksować i się kręcić, ASR powoduje jedynie zmniejszenie obrotów silnika i nie jest to - jak niektórzy myślą - jakaś tam blokada mechanizmu różnicowego
: śr gru 30, 2009 01:37
autor: Blade88
ja iwm ze nie jest to blokada mechanizmu roznicowego, ale myslalem ze dzieki ASR wykorzystam pelna przyczepnosc, a tu praktycznie z miejsca kola boksowaly, na reklamach wygladalo to troche inaczej
[ Dodano: 30 Gru 2009 00:38 ]
czyli ASR dzialal poprawnie?
: śr gru 30, 2009 01:46
autor: kompan
Ale zazwyczaj jak się ma ESP i ASR to też się ma EDS (chyba taki skrót). To właśnie blokada mechanizmu różnicowego. I podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS.
: śr gru 30, 2009 01:47
autor: doggie
jak najbardziej, a w 100% wykluczy to diagnoza VAG-iem
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
kompan, to nie jest blokada mechanizmu różnicowego tylko jego namiastka
[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
EDS to jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu przez koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego
System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABSu. Jeśli obroty kół są różne to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABSu.
: śr gru 30, 2009 03:21
autor: Qto
byłem dzisiaj na placu manewrowym gdzie uczą kierowców parkować itp, jest tam takie małe wzniesienie gdzie uczą się ruszać pod górkę. Wjechałem na wzniesienie, nawierzchnia oblodzona...próba ruszenia z jedynki...auto zjechało do tyłu do miejsca gdzie wzniesienie się kończyło...koła przez cały czas buksowały. Od początku testu miałem wyłączone ESP, po jego włączeniu obroty spadły i auto zaczęło w bardzo powolnym tempie wjeżdżać pod górkę.
ASR wspomaga w takich przypadkach ale na pewno nie uchroni przed buksowaniem kół. Mam filmik z tego testu ale nie wiem kiedy będę mógł go zarzucić na neta bo trzeba trochę obrobić;/...poza tym cała akcja była bardzo późno i mało widać;/
: śr gru 30, 2009 19:41
autor: Blade88
kompan pisze:podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS
no wlasnie nie slyszalem takiego chrobotania, jak kola sie krecily w miejscu to tez nie zauwazylem jakiegos zmniejszania obrotow czy chrobotania, a kontrolka mrugala
: śr gru 30, 2009 20:38
autor: Kavior
Mam u siebie EDS i właśnie słychać takie mocne chrobotanie jak system się włącza. Nie powiem bo trochę ten system pomaga ale nie ma to jak napęd na cztery kopyta

Kilka dni temu lekko się zakopałem w śniegu i eds cały czas się włączał. Ludzie co przechodzili doskonale słyszeli chrobotanie edsu bo od razu patrzyli w moją stronę

Tak w ogóle to tym autem nie mogę nawet kapcia przypalic

: śr gru 30, 2009 21:06
autor: Maximus-83
Zawsze można przyciskiem wyłączyć ASR.
Co do zakopania się w błocie to jeżeli dwa przednie koła nie mają przyczepności to system i tak nie pomoże bo niby jak.
: śr gru 30, 2009 21:20
autor: Kavior
Ja u siebie nie mam żadnego wyłącznika

Musiałbym abs odłączyć wypinając czujnik przy kole lub vagiem. Bez niego dopiero eds przestaje działać. Tak mi się przynajmniej wydaje
: śr gru 30, 2009 21:45
autor: Rafał 82
Kavior pisze:Ja u siebie nie mam żadnego wyłącznika

Musiałbym abs odłączyć wypinając czujnik przy kole lub vagiem. Bez niego dopiero eds przestaje działać. Tak mi się przynajmniej wydaje
bardzo dobrze ci się wydaje jak odepniesz ABS to EDS nie będzie działał
: czw gru 31, 2009 15:38
autor: Blade88
czyli rozumiem ze z moim ESP i ASR wszystko wporzadku?
: sob sty 02, 2010 22:47
autor: Michal Bora
Dzięki koledzy za te wpisy rozwiało to moje wątpliwości odnośnie tego chrobotania pozdrowionka.