Strona 1 z 2

Rozpoznanie silnika MkII

: ndz gru 04, 2005 16:39
autor: Zeman
Witam

Kupiłem ostatnio golfa MkII 1.6. Wszystko ok ale przejrzałem ostatnio tabele oznaczeń silnika VW żeby się dowiedzieć jakie mam zasilanie, typ silnika, gaźnik, itp. Wg numerów silnika które mam a które są także na dowodzie i książce pojaxdu jest to RP. Ale wszędzie też pisze że to golf 1.6, a wg tabeli wychodzi że 1.8. Niby ma być gaźnikowy, bez wtrysku ale w podszybiu z prawej strony patrząc od przodu mam jakiś moduł, komputer. Z kolei nie wygląda na 1.8 i jest za słaby na to. Jak najszybciej się zorientować co i jak?? Jaki mam silnik?? I dlaczego w papierach jest RP i 1.6, a w tabeli jest RP jako 1.8? No i ten moduł?

: ndz gru 04, 2005 17:13
autor: Adamtd
no walnij może foto silnika, a ten numer mam nadzieje odczytałeś z bloku silnika a nia tylko papierów?
a może masz RF.. ale odczytaj najpierw numer z bloku

: ndz gru 04, 2005 18:11
autor: ceasar
Silniki 1,6 i 1,8 w Golfie II wyglądają jednakowo oba mogą mieć komputer w podszybiu. Zdjęcie pomoże w określeniu zasilania czy wtrysk czy gaźnik.

: ndz gru 04, 2005 18:39
autor: Zeman
Musze skombinować aparat i wrzuce fotke. Numery były sprawdzane przy kupnie, ok. Ale w takim razie jak w dowodzie może figurować 1.6 i RP razem? Może poszukam na razie jakiś fotek na necie i pokaże dopóki nie sfoce swojego, albo postaram się opisać

: ndz gru 04, 2005 18:47
autor: Adamtd
Zeman pisze: Ale w takim razie jak w dowodzie może figurować 1.6 i RP razem?
papier wszystko zniesie (wiem coś o tym bo mialem właśnie w papierach walnięte numery silnika)

: ndz gru 04, 2005 22:17
autor: jusci
Na zdjęciu jest mój 1,8 RP na gazie. Możesz porównać.

Oznaczenie silnika powinno być też na nalepce na pasie tylnym od środka w bagażniku.

: ndz gru 04, 2005 22:36
autor: fibolek
Może ktoś tak walnął bo włożył do 1.6 osprzęt z RP-ka.Czyli wtrysk.Chociaz prędzej masz 1.6 na elektronicznym gaźniku.Popatrz też na obudowę filtra powietrza i zasugerój się fotami ceasar-a. Pozdro fibolek

: ndz gru 04, 2005 22:45
autor: Adamtd
fibolek pisze:Może ktoś tak walnął bo włożył do 1.6 osprzęt z RP-ka.Czyli wtrysk.Chociaz prędzej masz 1.6 na elektronicznym gaźniku.Popatrz też na obudowę filtra powietrza i zasugerój się fotami ceasar-a. Pozdro fibolek
ale to są zdjęcia silnika jusci a nie tego nad którym się zastanawiamy (jusci ma chyba wszystko OK z silnikiem tylko dał poglądowe fotki dla porównania)

: ndz gru 04, 2005 22:53
autor: DmX_81
ja tez zrobie fotki i pomozecie okreslic co dokladnie mam? tylko jak wrzucic tu fotki - pliki do pobrania? bo nie robilem tego nigdy...

: ndz gru 04, 2005 23:01
autor: Adamtd
DmX_81 pisze:ja tez zrobie fotki i pomozecie okreslic co dokladnie mam? tylko jak wrzucic tu fotki - pliki do pobrania? bo nie robilem tego nigdy...
jak piszesz odpowiedź to na dole strony jest nazwa załącznika - naciskasz wybierz no i szukasz i zatwierdzasz a potem naciskasz dodaj załącznik

: ndz gru 04, 2005 23:03
autor: DmX_81
aaa dzieki:) jutro sie pobawie w fotki, mam nadzieje ze znajda sie chetni opisac moj silniczek:)

: ndz gru 04, 2005 23:33
autor: jusci
Adamtd pisze:jusci ma chyba wszystko OK z silnikiem tylko dał poglądowe fotki dla porównania
No właśnie

: pn gru 05, 2005 00:25
autor: Zeman
Dzięki jusci za fotki. Napewno nie jest to ten. Nad gaźnikiem mam płaską przykrywke plastikową, od niej tak samo odchodzi wąż od powietrza który w ciągu swego biegu ma czujnik bądź przepływomierz ale nie kończy się on plastikowym pudłem jak u Ciebie po lewej (filtr), lecz po prostu ujście rury jest niedaleko reflektora (wlot powietrza). Do gaźnika dochodzą 2 wiązki z wtyczkami na zatrzaski ale od lewej strony patrząc od przodu. Przy włączaniu lub chwile jeszcze po wyłączeniu zapłonu słychać dziwny dźwięk właśnie stamtąd. Mniemam iż byc może jest tam jakiś elektrozawór lub coś takiego co niestety musze wymienić. Dźwięk przypomina wywalony już przekaźnik który nadaje się do wymiany. Inna hipoteza to pompka paliwa ale tu mniemam iz ta znajduje się w baku. Poza tym w miejscu gdzie masz pudło od filtra powietrza mam blache, w niej otwór w którym znajduje się walec wielkości aparatu zapłonowego lub cewki a do którego dochodzą 3 przewody przeźroczyste ( nie wiem jeszcze czy paliwowe czy z powietrzem). Dziś była niedziela, poza tym ciemno już było. Jutro przyjrze się dokładnie numerom, poszukam na obudowie paska i w bagażniku, poza tym przyjrze się dokładnie tym przewodom. Przed świętami i tak pojade do warsztatu wymieniać pasek i pare rzeczy przy okazji sprawdzić to będe wiedzieć co to za silnik ( mam nadzieje) ale dziś akurat przeglądałem te tabele by dowiedzieć się jakie mam zasilenie i się zdziwiłem. Samochód ma 3 właściciela w PL, książka była wydana 4 lata temu i tam już pisze golf 1.6 i numery RP. Dzięki, jak zrobie foty to wrzuce, pozdrawiam

: pn gru 05, 2005 21:43
autor: jusci
Jeżeli masz coś takiego jak na zdjęciu poniżej to jest to 1,6 PN na gaźniku 2EE.