Strona 1 z 2

Szarpanie silnika na rownomiernych obrotach Pomocy !!!!!!!!

: wt gru 29, 2009 21:28
autor: MIRO200
Witam ,drogich forumowiczow , prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na rownomiernych obrotach, tzn jade na 2lub 3 biegu , podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stalej predkosci silnika nastepuje jego silne szarpanie. tak jakby np dodawal i ujmowal gazu itp.(obroty silnika sa rownomierne) nie jest to usterka mechaniczna czyli poduszka silnika itp. problem tkwi w pracy silnika . wymienilem swiece , wyczyscilem przepustnice , zrobilem adaptacje , sprawdzilem zawor erg , membrana dobra , zmienilem filtr paliwa ,samochod jest z 98r. silnik 1.4 16V, z oryginalnym przebiegiem 114k km. zakupiony w kraju. w programie VAG nie pokazuje zadnych kodow bledow. zamierzam jeszcze podmienic cewke, mial ktos podobny przypadek ??


z gory dzieki za sugestje

: wt gru 29, 2009 21:35
autor: Haki
Filtry sprawdź ... i poszukaj bo tematów o tym jest masa ,
Stary użytkownik a o podstawy pyta :bajer:

: wt gru 29, 2009 21:53
autor: PAPAYOS
Ja miałem identyczny przypadek w AEE. Najpierw wymieniłem przewody, kopułkę i palec. Nie pomogło... Zaczełem dalej szukać... Wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy i tylko się pogarszało... Więc znowu wymiana aparatu, kupa kasy po elektromechanikach, ustawianie zapłonu i nic... Więc zaczełem od początku. Na pierwszy ogień padły nowe przewody BERU... Wymieniłem je na SENTECHa i wszystko jak ręką odjął... Auto cyka do dziś bez czkawki... Czyli tobie proponuje zacząć od wymiany przewodów, palca i kopułki.

Jak nie pomoże wtedy szukaj dalej...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt gru 29, 2009 21:57
autor: MIRO200
Haki pisze:Filtry sprawdź ... i poszukaj bo tematów o tym jest masa ,
Stary użytkownik a o podstawy pyta :bajer:

filt paliwa zmieniony powietrza czysty niedawno załozony pisałem o tym o jakich Ty filtrach piszesz oswiec mnie

: wt gru 29, 2009 21:59
autor: edzio
PAPAYOS pisze:Czyli tobie proponuje zacząć od wymiany , palca i kopułki.
pewnie nie znajdzie :crazy:

[ Dodano: 29 Gru 2009 21:00 ]
bo nie ma oczywiście

Szarpanie

: wt gru 29, 2009 22:12
autor: ZbyszekGolf
Zobacz stan układu zapłonowego tzn kable świece sprawdz stan filtra paliwa i powietrza ewentualnie wymień i jeszcze jedno wyczyśc przepustnice i silniczek krokowy tyle co mogę powiedzieć

: wt gru 29, 2009 22:21
autor: edzio
ZbyszekGolf pisze:silniczek krokowy
nie pisac o rzeczach których nie ma.!!

Re: Szarpanie

: wt gru 29, 2009 22:29
autor: MIRO200
ZbyszekGolf pisze:Zobacz stan układu zapłonowego tzn kable świece sprawdz stan filtra paliwa i powietrza ewentualnie wymień i jeszcze jedno wyczyśc przepustnice i silniczek krokowy tyle co mogę powiedzieć
chyba nie dokladnie czytales moj post bo przeciez to juz zrobilem !;]

[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 17:57 ]
Odłaczyłem dzis sonde ,ale nadal to samo jutro pozycze kable i cewke zaplonowa ,
Co moge jeszcze sprawdzic

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 12:40 ]
WYMIENINE KABLE I CEWKA ,dalej to samo zauwazam ze szarpanie jest znikome przy wyzszych obrotach moze to przepustnica szwankuje ?

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 18:08 ]
Sory za posta pod postem
zrobilem logi nie wiem czy na dobrych kanalach ale prosze ocenic moze tu cos wyjdzie
szarpanie wystepuje przewaznie od 1600- do ok2000 obr. - jedzie tak jakby na kwardratowych kolach ;] ,
miezylem cisnienie w cylindrach po 15bar
rozebralem przepustnice , sprawdzilem czy potencjometr nie jest wytarty w tym zakresie , ale nie widac zadnych sladow zuzycia sprawdzalem opor plynie bez przerwy sie zmienia, os nie ma luzu ,
jeszcze sprawdzilem sitko w pompie paliwa czysciutkie
prosze o pomoc bo juz nie wiem co zrobic , a w okolicy nie mam zadnego fachowca co by mi mogl pomoc a nie wywalic kase

: czw gru 31, 2009 22:03
autor: GregorzG60
na podkarpaciu masz delta scan moze tam cos doradza

: pt sty 01, 2010 14:07
autor: Wojtek0423
Miałem dokładnie ten sam problem jakiś miesiąc temu. Kupiłem nowe przewody zapłonowe BERU i problem znikł. Koszt przewodów to około 190 zł

: pt sty 01, 2010 17:07
autor: MIRO200
Dzieki za zainteresowanie ale podmieniłem od kolegi kable i cewke zapłonowa i ten sam objaw .ok 1mc mialem tez taki objaw ze nie chciał mi rano zapalic i jak zapalił to nie wszedł na obroty .po kilku probach zapalił i problem znikł sam sprawdzałem vag i nic nie pokazał .
Zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem halla ?

: śr sty 13, 2010 21:42
autor: stmartin
Witam, mam bardzo podobny problem, wręcz identyczny.

Golf IV 1.4 16V LPG instalacja KME Diego 3 + Flashlube Automatic Lubrication Kit (zainstalowany niedawno).

Problem objawił się kilka dni temu w trasie na 3 biegu przy 2000rpm samochód zaczął szarpac, ale jak dodałem gazu tak do 3000rpm szarpanie ustało. Na 4 i 5 biegu szarpania nie ma, 1 i 2 też bez zarzutów jedynie na 3 biegu da się to odczuc.

Czytam na forum o przyczynach, co należy sprawdzic, wymienic, wyczyścic.
Filtr powietrza, filtra paliwa, czyszczenie wlotu przepustnicy z oleju.

Co do zapłonu, cewka, świece, kable, jeżeli w tym tkwi problem czy to bardzo szkodzi silnikowi ? czy wymiana świec, cewki czy kabli jest konieczna natychmiast ?


Jeżeli problem nie tkwi w zapłonie, tak jak kolega napisał:
MIRO200 pisze: podmieniłem od kolegi kable i cewke zapłonowa i ten sam objaw
to co jeszcze może byc przyczyną takiego zachowania silnika ?

Bez sensu wydawac kasę na nową cewkę, świece bądź kable jeśli w tym nie jest problem.

Kilka tygodni temu przed Świętami miałem problem z odmą, czyszczenie i wymiana uszczelki usunęła problem. Czy to może miec związek z szarpaniem. Może gdzieś się przedostał olej, który wybijał przez bagnet.

Wyczytałem na innym forum że przyczyną może byc skrzynia biegów.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic378099.html

: śr sty 13, 2010 22:56
autor: Jacek75
Jak obrotomierz nie zauważa szarpnięć to może być skrzynka. Jak nie chce odpalić to g28 nie hall. Na postoju jak gazujesz (przytrzymaj na stalej predkosci obrotowej tam gdzie to wychodzi - sprobuj utrzymac stala predkosc) i przerywa to elektryka, jak nie to mechanika. W tej wersji chyba nie ma wypadania zapłonów na 14-16 kanale VAG?

[ Dodano: 13 Sty 2010 22:01 ]
O niezauwazyłem logów: kanał 1 pozycja 4 10110 oznacza drogi kolego na pierwszy rzut oka zajmij się zaworem F60 obrotów biegu jałowego, albo daj mi wczesniej logi na jałowym biegu kilka sekund. Bo nie jestem pewien z pamięci...

: śr sty 13, 2010 23:17
autor: MIRO200
WITAM PONOWNIE
dzieki za zainteresowanie tematem odpowiadam co było przyczyna szarpniec .
Nie poradziłem sobie sam znalazłem auto elektronika w miescie 4 dni sie bawił vag nic nie pokazał , ale gostek znalazł- wgrał nowe oprogramowanie do komputera i zaprogramował klucze i smiga jak lala , zero szarpania .