Strona 1 z 1

mkII olej w skrzyni

: ndz gru 04, 2005 14:57
autor: mnich
Panowie moze to glupie pytanie ale jak sprawdzic stan oleju w skrzyni i jak uzupelnic olej w skrzyni biegow,i jaki olej wlac.??
Ciezko mi biegi wchodza i musze cos z tym zrobic.












golfII 1,3 '90 NZ 4biegi

: ndz gru 04, 2005 15:04
autor: wejlantf
Witam!
Poczytaj tutaj, może to Ci coś pomoże
pozdrawiam

: ndz gru 04, 2005 15:04
autor: sas_gti
to niekoniecznie musi byc przez brak oleju w skrzyni.....Olej moze byc ale synchronizator skrzyni moze byc padniety, albo sprzeglo zużyte........
Ja mam mobil 75/90

: ndz gru 04, 2005 15:17
autor: mnich
wejlantf pisze:Witam!
Poczytaj tutaj, może to Ci coś pomoże
pozdrawiam
dzieki ale juz to czytalem.moje pytanie brzmi jak sprawdzic stan oleju i jak go wymienic.??

: ndz gru 04, 2005 15:21
autor: wejlantf
skrzynia biegów jest (powinna być) bezobsługowa. Można spróbować zalać po odkręceniu czujnika wstecznego.

: ndz gru 04, 2005 15:32
autor: sas_gti
nie no bezobsługowa jest jak sie nie psuje, o to chodzi , ale przeglad stanu oleju w skrzyni robią na każdy mprzegladzie w ASO, stan trzeba sprawdzac, szczegolnie w staryc autach jak nie masz pewnosci ze nie ma wycieków, a wtedy skrzyni sie kreci np zalana tylko do połowy.......
kurcze a gdzie sprawdzic to nie wiem, moja skrzynia ostanio wywędrowała cała z auta wiec z wymiana płynu nie było problemu ....

: ndz gru 04, 2005 15:48
autor: SToRM
zieki ale juz to czytalem.moje pytanie brzmi jak sprawdzic stan oleju i jak go wymienic.??

1) pod skrzynia znajdziesz spust oleju - nie pamietam dokladnie, ale chyba na jakis wiekszy imbus
2) jak zlejesz olej, wkrecasz spowrotem tam srube i odkrecasz chyba rowniez na imbus srube ktora znajduje z juz boku skrzyni (powyzej dekla od piatego biegu, troche w strone frontu auta) - to jest otwor przelewowy - czyli wlewasz tak dlugo olej (w zsadzie pompujesz go pompka do oleju, bo ze wzgledu na umiejscowienie tego otworu nie mozliwe jest normalne wlanie ;) az zacznie sie przelewac - wtedy zakrecasz - stan wtedy bedzie OK.

Wymiana i sprawdzenie stanu w 4-biegowce nastepuje tak samo

Jesli to skrzynia z silnikow 1,6 - 1,8 w tym rowniez diesli to bedzie to najprawdopodobniej 4t lub 4S - wchodzi w nia okolo 1.6 litra oleju - do skrzynki "5" w silniku 1.3 wchodzi zas ponad 2,5 litra - w "4" nie mam pojecia niestety :(

Jeszcze jedna uwaga - jezeli nie posiadasz pompki do oleju (chociaz wiele producentow dolacza do oleju przekladniowego takie pseudo lejki np. Elf) to mozesz wlewac przez otwor ktory masz dostepny od gory po wykreceniu linki predkosciomierza - oczywiscie boczny wlew musi byc rowniez odkrecony, aby kontrolowac poziom wlanego oleju :D

: ndz gru 04, 2005 16:20
autor: mnich
sas_gti,bylem ostatnio na przegladzie i okazalo sie ze mam wyciek w skrzyni ponoc ja musze uszczelinic i dlatego wydaje mi sie ze to powod ciezkiej zmiany biegow .
SToRM, dziki za info

: pn gru 05, 2005 00:31
autor: sas_gti
bardzo możliwe i oby tylko....no to uszczelniaj i zdaj relację po napełnieniu pozro