stuki podczas uruchamiania 1.6 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

stuki podczas uruchamiania 1.6 16v

Post autor: Magnus » pn gru 28, 2009 22:31

Witam.
w aucie mam silnik AZD(1.6 16v) nie jest to ponoc szczesliwa jednostka:/.
Czy jest normalne aby podczas ospalania auta tak na ok 1-2sek. cos klekotalo w silniku?
czytalem troche na forum i niby sa to popychacze. Olej w aucie wymieniony byl w czerwcu (w tym roku-zeby nikt nie zarzucil ze w 1945:P:)przejachane na nim 10-11tys km, olej castrol 5w/40.
Moze byc to sprawka niskiej temperatury na dworze?
aha po dopaleniu z rana wydaje mi sie ze silnik jest tez slaby..tzn.gdy odpale auto i chcialbym jechac bez przygazowania do 2tys. to auto potrafi zgasnac przy próbie ruszenia.(podobny efekt ruszenia z 2 bez dodania gazu)
Cos takiego nie robi sie gdy auto pochodzi ok 1 min na jalowym-wtedy jest gitara.
Moze miec na to wplyw slabe smarowanie na cylindrach?zbyt duze tarcie?czy jest to normlne.

Przed ostatnią wymiana oleju rowniez mialem klepotanie podczas odpalania(od czasu do czasu)Przejachalem wtedy na nim ok 14 tys i rowniez byl to castrol 5w/40.czy ten olej tak szybko sie zużywa?traci swoje wlasciwosci lepkosci?
auto nie jest butowane ,staram sie dbac o auto i nie gonie auta na autobanie powyzej 4000obr/min



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 23:02

Jest na forum bardzo obszerny temat poświęcony temu silnikowi , opisują koledzy wszelkie problemy i rozwiązania.

Poszukaj...

albo już masz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 6+problemy


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn gru 28, 2009 23:10

miałem to samo w audi, niestety silnik już domaga się małego remontu - zobaczysz że po wymianie na NOWY olej klekotanie zniknie na kilka dni a potem to samo... albo zostaw auto dłużej niż 1 dzień to już całkiem masakra... znam to :)

Ktoś mi też mówił że czujnik spalania stukowego może być walnięty.. ale czy to ma jakieś znaczenie?

Raczej wina popychaczy, jak to było w moim przypadku. Zobacz wogole jaki masz przedmuch na zimnym ...



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pn gru 28, 2009 23:31

djmatys a ile Cię kosztowala naprawa popychaczy? i w audi tez to byl 16v?ponoc ciezko zlokalizowac nieraz w 16v ktore stukaja, i niektorzy zalecaja wszytkie wymieniac:/

a przedmuch to znaczy cisnienie na cylindrach? czy przegazowanie na zimnym i czy nie dymi? --jestem jeszcze lewy w tych klockach.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 23:35

Magnus pisze:djmatys a ile Cię kosztowala naprawa popychaczy? i w audi tez to byl 16v?ponoc ciezko zlokalizowac nieraz w 16v ktore stukaja, i niektorzy zalecaja wszytkie wymieniac:/

a przedmuch to znaczy cisnienie na cylindrach? czy przegazowanie na zimnym i czy nie dymi? --jestem jeszcze lewy w tych klockach.
Przedmuch to sprawdzenie czy po odkręceniu korka oleju i przygazowaniu nie wali ostro olejem , lub powietrzem z wlewu oleju.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pn gru 28, 2009 23:38

aha dodam jesze ze auto ma niby 98tys km .ja nim przejachalem 27tys.i od kilku miesiecy zauwazylem(jak mial ok 92tys) ze zaczoł brac pomalu olej..tzn ok 100ml na ok 1500-2000km.
i jest w nim gaz-sekwencja- nie ma z nia problemu jak narazie.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 23:40

Magnus pisze:aha dodam jesze ze auto ma niby 98tys km .ja nim przejachalem 27tys.i od kilku miesiecy zauwazylem(jak mial ok 92tys) ze zaczoł brac pomalu olej..tzn ok 100ml na ok 1500-2000km.
i jest w nim gaz-sekwencja- nie ma z nia problemu jak narazie.
Stała przypadłość tych silników - uchodzących za niezbyt udane niestety.
Poczytaj ten temat , który Ci dałem wyżej...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pn gru 28, 2009 23:41

Haki-dzieki. teraz mi sie przypomnialo co to przedmuch hehe. Jutro sprawdze ale wydaje mi sie ze raczej wciaga powietrze wtedy.

a jak bedzie walil olejem to co wtedy? cos sie pozapychalo?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt gru 29, 2009 00:05

tzn że coś z zaworami nie tak, w audi miałem 2,6 V6 12 zaworów i waliło nimi ostro przez ok 15s od odpalenia... co zrobiłem - sprzedałem :)



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » wt gru 29, 2009 09:49

Magnus, nie panikuj. Też mam ten silnik i tez zdarza się zaraz po odpaleniu przez moment stukają popychacze (jakies poł sekundy). Zdarza się to tylko jak jest zimno na dworze (mróz) i praktycznie od razu po uruchomieniu przechodzi (jak tylko olej rozprowadzi się po całym silniku). Jak Cie to drażni to możesz spróbować wymienić wszystkie ale po co?

Co do zużycia oleju to nie przesadzaj ze 50ml ubytku na 1000 km to dużo. To bardzo dobry wynik. Każdy silnik musi zużywać olej. Jak oleju na miarce nie ubywa to znaczy że ubytki uzupełnia sobie płynem chłodniczym lub paliwem, a wtedy to może byc juz problem.

Mój AZD ma nalatane 210 kkm i na razie nie potwierdza się panująca o nim zła opinia. Żadnego falowania obrotów, brak zużycia oleju (może minimalnie), przy mrozach minus 20 st.C palił od pierwszego strzała. Zresztą czy ten silnik ma naprawdę aż tak złą opinię? Jak poczytasz to forum to duzo więcej problemów stwarzają 1.6 8V i 1.4 16V. Tak naprawdę wątków o problemach z silnikami 1.6 16V jest niewiele. W moim AZD problematyczna jest tylko skrzynia biegów ERT - potrafi przychaczyć ale skrzynie biegów są problemem praktycznie we wszystkich benzynowych golfach, nie tylko w 1.6 16V.

Nie przejmuj się pierdołami i ciesz się autkiem. Popychacze wymienisz jak będą stukać na stałe. Jak cichną sekunde po uruchomieniu silnika to nie ma problemu (a juz napewno nie na tyle zeby wywalać kilka stów na ich wymianę ).

[ Dodano: 29 Gru 2009 08:51 ]
Haki pisze:Jest na forum bardzo obszerny temat poświęcony temu silnikowi , opisują koledzy wszelkie problemy i rozwiązania.

Poszukaj...

albo już masz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 6+problemy
Haki, ten wątek dotyczy zupełnie innego silnika. 1.6 SR to zupełnie inna jednostka niż 16 16V AZD. Nie strasz chłopaka ;) :pub:
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 09:54 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » wt gru 29, 2009 23:33

pavulon78 dzieki za swoja opinie:) Troche sie zacząlem martwic bo czeka mnie wymiana sprzegla i lozysk na przednich kolach bo szumia podczas jazdy a to sa juz jakies koszty a jakby do tego doszedl maly remont silnika to kaplica.
Tym bardziej ze autko bedzie w przyszlym 2010 roku intensywniej uzytkowane (mysle ze 40-50 tys rocznie).

pavulon78 a jaki olej lejesz przy takim przebiegu? 10w/40?

aha sprawdzilem przedmuch i nie chlapie olejem tylko ssie powietrze do silnika.

i tez zauwazylem ze jak silnik ma wiecej oliwy tzn na miarce bagnetu jest ponad 3/4 to jak narazie nie zrobilo mi sie z ranca klekotanie a tez byl przymrozek.
Sprawdze to jeszcze jutro bo bedzie wiekszy mroz.

a skrzynia ERT tez daje wiele do zyczenia.-jak dla mnie troche za krotka na 5. i potrafi przychaczyc, i utrudniona redukcja z 3-2 i 2-1.Ale jest to kwestia przyzwyczajenia.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr gru 30, 2009 09:02

Magnus, ja swój silnik mam zalany syntetycznym Castrolem Magnatec 5W40. Tym był zalewany chyba od nowości bo auto praktycznie do samego końca było regularnie serwisowane w tym samym ASO w Gdańsku w którym zostało kupione. Miałem to szczęście ze auto kupiłem od chyba dośc majętnej pani doktor, która raczej nie miała głowy do serwisowania po jak najniższych kosztach tylko wszystkie przeglądy robiła w ASO :)

Na bagnecie poziom oleju mam w okolicach 3/4. Dziś rano u mnie było -5 st.C i po uruchomieniu popychacze się nie odezwały. Ale jak przed świętami były mrozy po -18 st.C to praktycznie codzienne rano po odpaleniu przez jakąś sekundę sobie stukały.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » czw gru 31, 2009 11:17

no ale dziwne to jest z tymi popychaczami dwa dni mi nie stukaly jak bylo minusowo na dworze a dzisiaj 0 i krotki klekot przy odpaleniu( z tym ze auto dluzej stalo). Ale juz sie tym nie przejmuje.uznaje to za normlane. Bede sie martwil jak stuki podczas uruchamiania bedą trwaly dluzej ok 15 sek tak jak mial w audi djmatys.

Teraz dziekuje Wszystki za opinie,i chyba zamykam temat,albo nie bo moze ktos w przyszlosci jeszcze doda cos mądrego :)



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: robidid311 » czw gru 31, 2009 19:12

Witam panow z AZD:)Moge tylko potwierdzić poranne,sekundowe stukanie zaworkow.Powiem Wam ze nawet byłem u kumpla w ASO aby posłuchał motorka i potwierdził ze tak poprostu jest...Jezeli stuki będą się utrzymywac przez dłuzszy czas,no to wtedy trzeba pomyslec nad wymianą popychaczy h.,oczywiscie jezeli po drodze jest wszystko sprawne(cisnienie oleju..czyli stan silnika).I potwierdzam słowa kolegi ze z silnikami AZD wcale nie ma tak duzych problemow.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości