Strona 1 z 1

Zasilaniem tylniej wycieraczki

: pn gru 28, 2009 22:07
autor: popak20
Witam
Mam problem z zasilaniem tylnej wycieraczki. Mianowicie podejrzewam brak masy.
Wymontowałem tylni napęd wycieraczki rozebrałem przesmarowałem naprawiłem ukręconą rurkę od spryskiwaczy (standardowy problem :crazy: ) złożyłem i podłączyłem w domu w celu sprawdzenia I działa wszystko pięknie :bajer: Ale problem pojawiał się gdy podłączyłem wszystko w samochodzie. Silnik od wycieraczki nie działa (w ogóle się nie kręci)
W kostcze są cztery przewody
1- czarny +
2- zielony sterowanie -
3- zielony sterowanie +
4- brązowy - (masa)
I tak podłączyłem w domu i pięknie działało a w aucie już nie. Wziąłem miernik i pomierzyłem napięcia. i co się okazało. Między karoserią, a czarnym przewodem plusowym jest 12V ale między masą (brązowy), a zasilaniem jest zaledwie 2.5V :grrr: postanowiłem zmierzyć opór między kabelkiem masy a karoserią i co się okazało miernik nawet nie drgną! Więc podłączyłem kabelkiem na krótko z karoserii do masy silnika i co się okazało też nie działa.
Bezpieczniki, zasilanie i sterowanie jest ok. Już nie mam pomysłów co jest nie tak. Piszę na forum bo może wy coś poradzicie, a może ktoś miał ten sam problem.

Ps. Dla sprostowania dodam że kupiłem już golfa z niesprawną wycieraczką.

Pozdrawiam

: pn gru 28, 2009 22:15
autor: Haki
Bezpiecznik - przekaźnik .... sprawdzany ?

Dokładnie przekaźnik wycieraczek nr. 377

Jeszcze dopiszę :pub: może być usterka w manetce .

: pn gru 28, 2009 22:21
autor: popak20
Pisałem że bezpiecznik jest ok sterowanie dochodzi też jak przełączę manetkę.

: pn gru 28, 2009 22:23
autor: Haki
A sam przekaźnik ?

Skoro manetka jest załączona i masz prawidłowe napięcia to szukaj w przewodzie masowym.

: pn gru 28, 2009 22:31
autor: popak20
Przekaźnika nie sprawdzałem bo sterowanie jest. Chociaż sprawdzę z ciekawości. Gdzie mam szukać tego przekaźnika? Pod kierownicą?
Co do masy też podejrzewam ją, ale jak pisałem masę z karoserii na krótko ziołem i też nie działało.
Napisz proszę gdzie mam szukać tego przekaźnika 377 to jutro sprawdzę.

: pn gru 28, 2009 22:44
autor: Qto
popak20 pisze:Między karoserią, a czarnym przewodem plusowym jest 12V ale między masą (brązowy), a zasilaniem jest zaledwie 2.5V
to wskazuje na brak masy...
popak20 pisze:podłączyłem kabelkiem na krótko z karoserii do masy silnika
a sprawdzałeś tą masę z jakimś plusem czy jest 12V??
Obadaj kabelki w łączeniu klapy bagażnika z budą oraz miejsce skąd jest masa...w bagażniku pod lewym parapetem masz punkt masowy (nie pamiętam czy akurat stąd idzie do klapy), trza trochę tapicerkę wytargać żeby tam dojść

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:46 ]
popak20 pisze:Gdzie mam szukać tego przekaźnika?
za skrzynką bezpieczników...najlepsze dojście jest po odkręceniu plastików pod nierownicą, przydałoby się mieć przekaźnik na podmianę

: pn gru 28, 2009 23:06
autor: popak20
Qto pisze:a sprawdzałeś tą masę z jakimś plusem czy jest 12V??
Zasilanie sprawdzałem między klapą, a zasilaniem wycieraczki i jest 12V

[ Dodano: Wto 29 Gru, 2009 ]
Witam
I wszystko się wyjaśniło :bigok:
Przyczyny były dwie.
Pierwsza to taka jak podejrzewałem brak masy. Urwał się kabelek na zgięciu tylnej klapy.
Druga to padła elektronika w silniku :grrr:

I mam jeszcze do was takie małe pytanie. Napiszcie jak można wyjąć akumulator z gofra MK4. Bo dzisiaj się męczyłem i nie udało mi się :crazy:
Jak można to zrobić krok po kroku aby jakiś zaczepów nie ułamać, szczególnie te bezpieczniki na aku.

Pozdrawiam