Strona 1 z 1

Co lać do wspomagania w MK II

: ndz gru 04, 2005 02:02
autor: MADMAXOG
Witam wszystkich! Pytanie jak wyżej. Kupiłem cały zestaw do montażu wspomagania (pompa, maglownica, przewody i zbiorniczek) lecz nie wiem czym to zalać. W książce o Golfach piszą żeby lać Dexrona 2, w serwisie znowu, że płynem G002. W większości aut zalany jest chyba czerwony Dexron 2 lub jakiś ATF. Jestem w kropce. Poprzednio był układ zalany też chyba czymś czerwonym. G002 jest przewidziany przez producenta (jest zielony i bardzo rzadki). Znajomy w pasku B3 miał zalany płyn czerwony ATF (ten od automatów) i mówił, że pompa dość głośno "buczała". Zalał G002 od FEBI-iego (odpowiednik Volkswagenowskiego orginału) i pompa się uciszyła.
ps. jaki wpływ na "lekkość" wspomagania ma gęstość płynu- rzadszy- lżej się kręci kierownicą czy gęstszy- ciężej kręcić jest kołem?

: ndz gru 04, 2005 03:55
autor: zielu
podjedz do sklepu motorazycyjnego i kup płyn do wspomagania i nadalej :)

: ndz gru 04, 2005 11:36
autor: RYBA22
i tu zgadzam sie z przedmowca.Zwykly plyn do wspomagania i bedzie chodzic.

: ndz gru 04, 2005 14:41
autor: sas_gti
Pamietajj ze jak ktos ci poleci zwykły czerwony ATF do przkladni automatycznych (stosowany tez do wspomy) to go nie kupuj......Mozna go lac do innnych marek ale auta z koncernu VW maja słabe uszczlniacze na maglu i zaczyna przepuszczac duzo szybciej niz na czerwonym płynie.......
Ja kupilem ostanio w seacie litr za 42 zł i wystarczylo na napelnienie calego ukladu....pozdro

: ndz gru 04, 2005 23:57
autor: MADMAXOG
Czyli, że lać DexronaII? A ten G002? Niby taki powinien być, ale przyznam się, że mało kto o nim słyszał i leją "czerwony do wspomagania" czyli wszelkiego rodzaju ATF-y.

: pn gru 05, 2005 00:24
autor: MaLiBU
sas_gti pisze:Pamietajj ze jak ktos ci poleci zwykły czerwony ATF do przkladni automatycznych (stosowany tez do wspomy) to go nie kupuj......Mozna go lac do innnych marek ale auta z koncernu VW maja słabe uszczlniacze na maglu i zaczyna przepuszczac duzo szybciej niz na czerwonym płynie.......
Ja kupilem ostanio w seacie litr za 42 zł i wystarczylo na napelnienie calego ukladu....pozdro
to moze mi wyjasnisz dlaczego 1. na zbiorniczku jest napisane ATF Ol czyli czerwony i w ksiazce serwisowej ze do IV.89 lac ATF a po G002000???

Walczylem z tematem 2 miesiace temu, ostatnio w koncu sie zdecydowalem i zalalem ATFa, juz miesiac jezdze i nic sie nie dzieje.

: pn gru 05, 2005 00:26
autor: sas_gti
no wlasnie, leją wszedzie czerwone ATF a uszczelniacze w maglu w volkswagenach podobno słabo go znoaszą, daltego zaleca sie zielony płyn DO PRZEKŁĄDNI KIEROWNICZYCH ZE WSPOMAGANIEM a nie do skrzyń automatycznych (ATF)....

Re: Co lać do wspomagania w MK II

: pn gru 05, 2005 00:30
autor: MaLiBU
MADMAXOG pisze:Witam wszystkich! Pytanie jak wyżej. Kupiłem cały zestaw do montażu wspomagania (pompa, maglownica, przewody i zbiorniczek) lecz nie wiem czym to zalać. W książce o Golfach piszą żeby lać Dexrona 2, w serwisie znowu, że płynem G002. W większości aut zalany jest chyba czerwony Dexron 2 lub jakiś ATF. Jestem w kropce. Poprzednio był układ zalany też chyba czymś czerwonym. G002 jest przewidziany przez producenta (jest zielony i bardzo rzadki). Znajomy w pasku B3 miał zalany płyn czerwony ATF (ten od automatów) i mówił, że pompa dość głośno "buczała". Zalał G002 od FEBI-iego (odpowiednik Volkswagenowskiego orginału) i pompa się uciszyła.
ps. jaki wpływ na "lekkość" wspomagania ma gęstość płynu- rzadszy- lżej się kręci kierownicą czy gęstszy- ciężej kręcić jest kołem?
walczylem z tematem miesiac czy dwa temu, generalnie NIKT nie wie... poszukaj watkow na ten temat to zobaczysz, reasumujac znalazlem tyle samo opini zeby ATF co G002000 lac... A serwisem sie nie stresuj, kupa wiedza niestety, sami pisza w ksiazkach serwisowych o ATFie a jak sie pytasz to oczy robia... Ja zalalem ATF i jest dobrze poki co,
przewazylo na ta opcje fakt ze zakretka od zbiorniczka jest czerwona i na zbiorniczku jest napisane ATF. Dla porownania w pasku szwagra korek zielony i napisane na zborniczku G002000 - rok 98. Zgodnie z manualami i dokumentacja techniczna moj rocznik 91 powinien byc zalany G002000 ale na zbiorniczku czarno na bialym ATF. Generalnie podejzewam ze jakbym zielony zalal tez by bylo dobrze ale poki co czerwony jezdzi. Takze wybor nalezy do ciebie...

[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 00:36 ]
sas_gti pisze:no wlasnie, leją wszedzie czerwone ATF a uszczelniacze w maglu w volkswagenach podobno słabo go znoaszą, daltego zaleca sie zielony płyn DO PRZEKŁĄDNI KIEROWNICZYCH ZE WSPOMAGANIEM a nie do skrzyń automatycznych (ATF)....
ok, ATF oprocz tego ze jest płynem do skrzyń automatycznych jest takze płynem do układow hydraulicznych wtym wspomagan kierownicy.
1. Hayness - powszechnie znane manuale do samochodow, płyn do wspomy mk2 do IV.89 ATF, po G 002000,
2. Ksiazeczka z instrukcja obsługi do mk2, zgodnie z haynesem albo ATF albo G002000.

Powiem ci ze temat sledzilem długo i jest tyle samo argumentow na atf co na g002000.
Pytalem sie tu na forum, i wypowiadali sie tacy co jezdza g002000 i co zalal atf i tym i tym poki co chodzi...
Tez bardzo chcialbym miec 100% pewnoc jaki lac, wiec jak znasz temat to opisz dokladnie,
bo ilu specjalistow tyle opini, skad wiesz ze slabo znosza atf'a?na bazie jakich doswiadczen taki wniosek?

: pn gru 05, 2005 10:55
autor: MADMAXOG
Dobra chłopy nie kłóćta się! Nie o ot tu chodzi. Tak jak Malibu pisałeś- na zbiorniczku pewnie i pisze(jest napisane:)) tyle , że na moim jest w tym miejscu wszystko zatarte (stopione-nie wiem czemu) i dlatego mam wątpliwości, bo powinno się zalać tym samym płynem co był wcześniej. Jako, że wszystko było w komplecie chyba rozbiorę zawór w maglownicy bo chyba jakiś ślad po byłym płynie będzie i wtedy będę miał pewność. Dzięki za wskazówki. Na razie!

Re: Co lać do wspomagania w MK II

: pn gru 05, 2005 12:26
autor: sas_gti
Malibu pisze:skad wiesz ze slabo znosza atf'a?na bazie jakich doswiadczen taki wniosek?
na bazie opinii mechanika który od lat robi silniki do sportu, gosc nie robi prawie cywilnych aut, głównie rajdówki (chcesz namiary to na priva).....od lat robi i ma doświdczenie.......uwierz mi ze nigdzie nie przetestujesz tak sprzetu jak w rajdach a skoro mówi ze na ATFie za przeproszeniem uszczelniacze zaczynają srać dużo szybciej niz na zielonym to ja mu wierze, poza tym roznicy w cenie prawie nie ma.....wiec dla mnie wybór był prosty.....ale Ty przekopywac milon wątków na forum i z tej podstawie wyrobisz sobie zdanie.......nie dziwie sie teraz jakei pozdro

Odnosil to tylko do aut VW......nie pytalem dokladnie czy te nowe tez, moze w nich ATF spisuje sie rownie dobrze co zieleń...