MADMAXOG pisze:Witam wszystkich! Pytanie jak wyżej. Kupiłem cały zestaw do montażu wspomagania (pompa, maglownica, przewody i zbiorniczek) lecz nie wiem czym to zalać. W książce o Golfach piszą żeby lać Dexrona 2, w serwisie znowu, że płynem G002. W większości aut zalany jest chyba czerwony Dexron 2 lub jakiś ATF. Jestem w kropce. Poprzednio był układ zalany też chyba czymś czerwonym. G002 jest przewidziany przez producenta (jest zielony i bardzo rzadki). Znajomy w pasku B3 miał zalany płyn czerwony ATF (ten od automatów) i mówił, że pompa dość głośno "buczała". Zalał G002 od FEBI-iego (odpowiednik Volkswagenowskiego orginału) i pompa się uciszyła.
ps. jaki wpływ na "lekkość" wspomagania ma gęstość płynu- rzadszy- lżej się kręci kierownicą czy gęstszy- ciężej kręcić jest kołem?
walczylem z tematem miesiac czy dwa temu, generalnie NIKT nie wie... poszukaj watkow na ten temat to zobaczysz, reasumujac znalazlem tyle samo opini zeby ATF co G002000 lac... A serwisem sie nie stresuj, kupa wiedza niestety, sami pisza w ksiazkach serwisowych o ATFie a jak sie pytasz to oczy robia... Ja zalalem ATF i jest dobrze poki co,
przewazylo na ta opcje fakt ze zakretka od zbiorniczka jest czerwona i na zbiorniczku jest napisane ATF. Dla porownania w pasku szwagra korek zielony i napisane na zborniczku G002000 - rok 98. Zgodnie z manualami i dokumentacja techniczna moj rocznik 91 powinien byc zalany G002000 ale na zbiorniczku czarno na bialym ATF. Generalnie podejzewam ze jakbym zielony zalal tez by bylo dobrze ale poki co czerwony jezdzi. Takze wybor nalezy do ciebie...
[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 00:36 ]
sas_gti pisze:no wlasnie, leją wszedzie czerwone ATF a uszczelniacze w maglu w volkswagenach podobno słabo go znoaszą, daltego zaleca sie zielony płyn DO PRZEKŁĄDNI KIEROWNICZYCH ZE WSPOMAGANIEM a nie do skrzyń automatycznych (ATF)....
ok, ATF oprocz tego ze jest płynem do skrzyń automatycznych jest takze płynem do układow hydraulicznych wtym wspomagan kierownicy.
1. Hayness - powszechnie znane manuale do samochodow, płyn do wspomy mk2 do IV.89 ATF, po G 002000,
2. Ksiazeczka z instrukcja obsługi do mk2, zgodnie z haynesem albo ATF albo G002000.
Powiem ci ze temat sledzilem długo i jest tyle samo argumentow na atf co na g002000.
Pytalem sie tu na forum, i wypowiadali sie tacy co jezdza g002000 i co zalal atf i tym i tym poki co chodzi...
Tez bardzo chcialbym miec 100% pewnoc jaki lac, wiec jak znasz temat to opisz dokladnie,
bo ilu specjalistow tyle opini, skad wiesz ze slabo znosza atf'a?na bazie jakich doswiadczen taki wniosek?