SWAP Digifanta na Simosa. MK3 2.0 115KM 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

SWAP Digifanta na Simosa. MK3 2.0 115KM 2E

Post autor: HUBERT GTI » pn gru 28, 2009 18:01

Witam!

Tak jak w tytule chciałem się poradzić odnośnie wymiany układu wtryskowego w silniku 2E z Digifanta na Simosa z silnika ADY lub AGG. Pomimo że w obu przypadkach parametry są takie same, to jednak moje auto ma instalacje LPG z Blosem - a Blos nie działa u mnie poprawnie ze względu na przepływomierz klapowy, który zakłóca dolot powietrza do Blosa. Skutkiem tego nie ma zadowalających osiągów na gazie pomimo że jest dużo lepiej niż przy tradycyjnym mikserze. Silniki ADY lub AGG mają przepływomierz masowy, który nie ma żadnych klapek ani zwężek, więc mogłoby to rozwiązać mój problem. Można wtedy również wykonać profesjonalny dolot ze stożkiem - niezastąpiony przy Blosie :grin: . Chciałem się Was poradzić w tej sprawie może ktoś już robił takiego swapa? Może ktoś coś wie na ten temat. Z tego co się orientuje np. silnik AGG ma inny sterownik, układ dolotowy łącznie z przepustnicą i kolektorem oraz listwę wtryskową z wiązką elektryczną. Z tego co wiem czujniki silnika takie jak temperatury czy spalania stukowego czy układ zapłonowy jest taki sam jak w 2E? Czekam na Wasze podpowiedzi i opinie w tej sprawie.

Pozdrawiam!



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt gru 29, 2009 13:21

Silnik AGG i ADY maja dodatkowy czujnik hala na wale korbowym a 2E ma tylko w aparacie zaplonowym 2E nie ma otworu w bloku na ten czujnik Z tego wynika ze 2E nie przerobisz na SIMOS



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt gru 29, 2009 20:45

Tak jak kolega napisal, w drugą stronę da się, ale niestety nie w tą.

[ Dodano: 29 Gru 2009 19:45 ]
Zresztą jak nie możesz ustawić BLOSA na 2E? wiele postów o tym... ja też mam i jest gicior!


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » śr gru 30, 2009 14:25

Zrobiłem mały eksperyment i jestem zszokowany efektem! Nie mogłem osiągnąć pełni mocy na Blosie bo przepływomierz klapowy zakłóca jego działanie. Ale byłem też pewien, że po wyjęciu przepływki silnik nie będzie chodził na benzynie - a tu prosze! Wyjąłem całkiem przepływomierz z dolotu odpaliłem na benzynie i chodził :grin: . Nawet się przejechałem jeździ całkiem ok troche mało elastycznie przy dodawaniu gazu ale benzyny używam tylko do rozruchów i nagrzania zimnego reduktora. Za to na gazie efekt rewelacja :D Całkiem inne auto. Narazie włożyłem przepływke spowrotem ze względu na brak stożkowego filtra, ale wypiąłem wtyczkę i mechanicznie otworzyłem klapke na maximum. A za jakiś czas jak będę przy kasie wyjmę go i zamontuje stożek z dolotem. I kto by pomyślał że bez przepływomierza w układzie dolotowym silnik 2E może pracować na benzynie?? :bigok:



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » śr gru 30, 2009 19:19

HUBERT GTI, bedzie pracowal owszem, ale bardzo kulawo. Uwierz mi, ze da sie osiagnac elegancki efekt z przeplywka i dobrze wyregulowanym blosem. Mam nadzieje ze krokowca odlaczyles z instalacji LPG po zalozeniu BLOSA?


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » śr gru 30, 2009 20:04

Krokowca odłączyłem oczywiście. U mnie był problem taki przy przepływomierzu że na LPG można było Blosa całkowicie zakręcić (śrubkę od wolnych obrotów) a i tak na wolnych było za bogato. Z drugiej strony można było całkowicie odkręcić dawkę gazu tak że na niskich obrotach miał za bogato a i tak zawsze przy przyśpieszaniu i powyżej 3500rpm miał za ubogo. Czego oczywiście nie ma teraz bez "dławika" w dolocie. Teraz nagle problem zginął.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 426 gości