Strona 1 z 1

Cały czas pobiera gorące powietrze

: ndz gru 27, 2009 13:10
autor: Misza86
Witam, mam golfa silnik 1.6 AEE i taki problem że cały czas pobiera gorące powietrze do filtra powietrza przez tą harmonijkową rurę, co z tym zrobić bo na razie jeżdżę bez tej rurki ale w zimie wolniej się silnik nagrzewa przez to. Da się jakoś to naprawić bo tam chyba jest jakaś klapka w tej plastikowej rurze dolotowej ale nie wiem nie zamyka się czy jak?

: ndz gru 27, 2009 13:18
autor: miś fazi
albo masz uszkodzone podciśnienie , jakaś rurka zatkana bądź dziurawa , uszkodzoną samą klapkę , ale najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworka termostatycznego , otwierającego bądź zamykającego podciśnienie które steruje klapką w zależności od temperatury zasysanego powietrza

: ndz gru 27, 2009 13:44
autor: świecianin
Miałem to samo i po prostu usunąłem to ustrojstwo i teraz zasysa równocześnie ciepłe i zimne powietrze bez żadnego uszczerbku dla motorka . Proponuję zrób to samo .

: ndz gru 27, 2009 14:47
autor: PAPAYOS
Ja w swoim AEE całe to ustrojstwo wywaliłem przy samej du ie... (czyli samym filtrze) i cały czas ssie zimne powietrze. To jakaś bujda na resorach że jak ssie ciepłe powietrze to się silnik szybciej nagrzewa ja nie widzę żadnej różnicy...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: ndz gru 27, 2009 15:05
autor: miś fazi
nie chodzi o to że silnik się szybciej nagrzewa , bo to nie ma nic do tego , ale chodzi o to że zasysa cieplejsze powietrze i masz lepsze warunki spalania w czasie gdy jest zimno

: ndz gru 27, 2009 15:54
autor: Paweł Marek
Misza86, zaglądałeś na klapkę? nie jest zablokowana w pozycji na gorące? (częste przy LPG).

: ndz gru 27, 2009 21:08
autor: PAPAYOS
Wywal całe to ustrojstwo... Ja zauważyłem, że w zime auto ma lepsze osiągi, ma większą moc... Bo ssie zimne powietrze które jak wpada do rogrzanych cylindrów zwiększa swą objętość (coś jak w turbodoładowaniu).
Ja jestem zadowolony z takiej decyzji...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: pn gru 28, 2009 03:56
autor: sHpAaKu
miś fazi i pozostali: przy aee podciśnienie nie steruje dopływem powietrza do filtra ciepłe/zimne. Robi to termostacik ukryty w rurce dolotowej, który uchyla klapkę w jedną bądź drugą stronę. Tak jak PAPAYOS pisze - wywalic całkiem albo zrobić tylko zimne. Może nie tak optymistycznie że od razu moc jakaśtam wzrośnie jak w doładowaniu, ale poprawę da się odczuć.