Strona 1 z 1

EDS (EDL) Golf III GTI

: sob gru 03, 2005 01:31
autor: pakob
Mam 2-litrowke w benzynie z 97 roku silnik AGG i z kodow fabrycznych z nalepki znajdujacej sie w bagazniku wynika ze w wyposazeniu mam EDS(EDL) czyli elektroniczna blokade mechanizmu roznicowego.Z jakichs stron www dowiedzialem sie ze ze uklad pracujac wydaje charakterystyczny dzwiek - ale jaki ? -u mnie ruszajac na sliskim zesporym gazem(umyslnie) rozlega sie jakies brzeczenie - czy u was o ile macie taki uklad tez tak jest i czy EDS lub EDL byl seryjnym wyposazeniem GTI

: sob gru 03, 2005 15:40
autor: Corvax
EDS był chyba standardowo montowany w autach z ABSem a na pewno z ESP, jednak jego zasada działania jest zgoła odmienna od tego co mozna by się było spodziewać po nazwie :). EDS działa tylko do predkosci 40km/h (w quatro do 80km/h) i zasada działania polega na przyhamowaniu za pomoca układu ABS slizgającego sie koła - czyli inaczej mówiac jest to elektroniczny system zapobiegajacy uslizgowi koła przy ruszaniu - na logike biorac przy dzialaniu może generowac taki dzwiek o jakim piszesz ze wzgledu na działanie układu ABS

: sob gru 03, 2005 16:04
autor: kubazak
Corvax pisze:EDS był chyba standardowo montowany w autach z ABSem a na pewno z ESP, jednak jego zasada działania jest zgoła odmienna od tego co mozna by się było spodziewać po nazwie :). EDS działa tylko do predkosci 40km/h (w quatro do 80km/h) i zasada działania polega na przyhamowaniu za pomoca układu ABS slizgającego sie koła - czyli inaczej mówiac jest to elektroniczny system zapobiegajacy uslizgowi koła przy ruszaniu - na logike biorac przy dzialaniu może generowac taki dzwiek o jakim piszesz ze wzgledu na działanie układu ABS
O jaki EDS w quattro chodzi Tobie?
W starszych Torsenach jest mechaniczna blokada dyfra tylnego wyłączająca sie przy 30 km/h.Takie coś miałem w coupe quattro.

: sob gru 03, 2005 16:51
autor: Corvax
Nie czytałes tego co napisałem - EDS mimo mylacej nazwy nie jest szperą tylko elektronicznym mechanizmem zapobiegającym poslizgowi w czasie ruszania - jesli ruszasz prawą stroną na poboczu a lewa na asfalcie EDS poprzez układ ABS przyhamuje prawe koło do takich samych obrotów jak lewe - ot i cala sztuczka - ale to nie jest szpera -raczej prymitywny ESP