EDS (EDL) Golf III GTI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

EDS (EDL) Golf III GTI

Post autor: pakob » sob gru 03, 2005 01:31

Mam 2-litrowke w benzynie z 97 roku silnik AGG i z kodow fabrycznych z nalepki znajdujacej sie w bagazniku wynika ze w wyposazeniu mam EDS(EDL) czyli elektroniczna blokade mechanizmu roznicowego.Z jakichs stron www dowiedzialem sie ze ze uklad pracujac wydaje charakterystyczny dzwiek - ale jaki ? -u mnie ruszajac na sliskim zesporym gazem(umyslnie) rozlega sie jakies brzeczenie - czy u was o ile macie taki uklad tez tak jest i czy EDS lub EDL byl seryjnym wyposazeniem GTI



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob gru 03, 2005 15:40

EDS był chyba standardowo montowany w autach z ABSem a na pewno z ESP, jednak jego zasada działania jest zgoła odmienna od tego co mozna by się było spodziewać po nazwie :). EDS działa tylko do predkosci 40km/h (w quatro do 80km/h) i zasada działania polega na przyhamowaniu za pomoca układu ABS slizgającego sie koła - czyli inaczej mówiac jest to elektroniczny system zapobiegajacy uslizgowi koła przy ruszaniu - na logike biorac przy dzialaniu może generowac taki dzwiek o jakim piszesz ze wzgledu na działanie układu ABS


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » sob gru 03, 2005 16:04

Corvax pisze:EDS był chyba standardowo montowany w autach z ABSem a na pewno z ESP, jednak jego zasada działania jest zgoła odmienna od tego co mozna by się było spodziewać po nazwie :). EDS działa tylko do predkosci 40km/h (w quatro do 80km/h) i zasada działania polega na przyhamowaniu za pomoca układu ABS slizgającego sie koła - czyli inaczej mówiac jest to elektroniczny system zapobiegajacy uslizgowi koła przy ruszaniu - na logike biorac przy dzialaniu może generowac taki dzwiek o jakim piszesz ze wzgledu na działanie układu ABS
O jaki EDS w quattro chodzi Tobie?
W starszych Torsenach jest mechaniczna blokada dyfra tylnego wyłączająca sie przy 30 km/h.Takie coś miałem w coupe quattro.


Zamienie seryjne zawieszenie Gti Edition na sportowe

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob gru 03, 2005 16:51

Nie czytałes tego co napisałem - EDS mimo mylacej nazwy nie jest szperą tylko elektronicznym mechanizmem zapobiegającym poslizgowi w czasie ruszania - jesli ruszasz prawą stroną na poboczu a lewa na asfalcie EDS poprzez układ ABS przyhamuje prawe koło do takich samych obrotów jak lewe - ot i cala sztuczka - ale to nie jest szpera -raczej prymitywny ESP


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 375 gości