Strona 1 z 1
Rozruch a kontrolka ESP
: pt gru 25, 2009 18:28
autor: krazorek
Witam Wszystkich forumowiczów. W moim golfie IV Variant pojawił mi się problem: przekręcam kluczyk, gaśnie kontrolka od świec żarowych kręcę...kręcę kręcę i tak z 10 sek odpala... W trakcie kręcenia palą się dodatkowo kontrolki od immobilisera, ABSu i ESP z czego ta ostatnia nie gaśnie po zapłonie... Pomaga dopiero ponowne odpalenie w trakcie którego zapłon jest natychmiastowy. Dodam jeszcze że problem się pojawia po dłuższym postoju np. w nocy. Ma ktoś pomysł co to może być? Pozdrawiam.
: pt gru 25, 2009 18:38
autor: italiano_83
kontrolki te zapalają się najczęściej z powodu spadku napięcia.. jak się tak długo kręci rozrusznikiem to zużywa się dużą ilość energii z akumulatora, a chwilowy spadek napięcia powoduje zakłócenie pracy sterownika i kontrolka się zapala.. Jak akumulator jest słaby to podczas rozruchu często się zapalają kontrolki abs. esp
Sprawdź vagiem czy nie wywala jakiś błędów..
: pt gru 25, 2009 18:41
autor: Haki
Poza tym co napisał kol Italiano kontrolki zapalają się - bo jest to pewnego rodzaju test tych układów.
Jak napisał wyżej - VAG i testy
: pt gru 25, 2009 19:31
autor: krazorek
Auto kupiłem parę miesięcy temu. Paliło dosyć ładnie no ale rozrusznik musiał kręcić ze 2 razy żeby zaskoczył. Auto jest z roku 2003 i podejrzewam że akumulator jest fabryczny (jest wypalony mały znak vw audi). Ale czy jak by był spadek mocy to auto by kręciło? Po rozruszniku nie czuję aby tracił prędkość - kręci dosyć równo. Ponadto dla czego tak długo kręci do zaskoku? Góra w 3-4 sek się powinien zamknąć a nie 10...
: pt gru 25, 2009 19:48
autor: Haki
krazorek pisze:Auto kupiłem parę miesięcy temu. Paliło dosyć ładnie no ale rozrusznik musiał kręcić ze 2 razy żeby zaskoczył. Auto jest z roku 2003 i podejrzewam że akumulator jest fabryczny (jest wypalony mały znak vw audi). Ale czy jak by był spadek mocy to auto by kręciło? Po rozruszniku nie czuję aby tracił prędkość - kręci dosyć równo. Ponadto dla czego tak długo kręci do zaskoku? Góra w 3-4 sek się powinien zamknąć a nie 10...
10s to rzeczywiście o wiele za długo . Przydałoby się podpiąć pod VAG - i sprawdzić podstawowe parametry : jak kąt - dawkę ...
Sprawdź czy w wężykach - powietrza nie masz -- czy paliwo się nie cofa po nocy...
: pt gru 25, 2009 19:55
autor: krazorek
W pon będę musiał podjechać do elektryka bo na pewno jakiś błąd wyskakuje... Na allegro widziałem kabelki z oprogramowaniem za 140PLN ale mi było szkoda kasy... No nic wesołych życzę...