szorowanie w przednich kołach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
szorowanie w przednich kołach
witam. jestem nowicjuszem więc proszę o wyrozumiałość. mam problem następujący. w Golfie 3 przy wykonywaniu ostrego zakrętu i dosć gwałtownym ruchu kierownicy słyszę szorowanie z okolic koła. Jest ono na przemienne tzn. jak skręcam w prawo to słyszę tarcie w lewym kole i na odwrót. Słychać czasami również stukanie. Czy mogą to być odgłosy zużytego łóżyska? Dodaję jeszcze, że przy obciążeniu pojazdu szorowanie jest częstrze i słychać je nawet przy łagodnym zakręcie.
Nadmieniam, że koło nie ma luzu na łożysku a jak nim pokręce to nie słychać szumienia. Na prostej też nie szumi.
Drugi problem to taki, gdy pojazd wjedzie w tzw zapadnietą jezdnię - dół, to słyszę w kabinie stuknięcie, mechanik mówił mi że w zawieszeniu wszystko ok. i przyczyna tego stuknięcia to poduszki amortyzatorów. Mam jednak pewne wątpliwości gdyż amortyzator pod naciskiem nie ma luzu w górnym gnieździe a jedynie obraca się, więc zastanawiam się czy wydawać kasę na te poduszki oraz nie wiem czy napewno szorowanie pochodzi od łóżysk. Pozdrawiam i proszę o wskazówki.
Nadmieniam, że koło nie ma luzu na łożysku a jak nim pokręce to nie słychać szumienia. Na prostej też nie szumi.
Drugi problem to taki, gdy pojazd wjedzie w tzw zapadnietą jezdnię - dół, to słyszę w kabinie stuknięcie, mechanik mówił mi że w zawieszeniu wszystko ok. i przyczyna tego stuknięcia to poduszki amortyzatorów. Mam jednak pewne wątpliwości gdyż amortyzator pod naciskiem nie ma luzu w górnym gnieździe a jedynie obraca się, więc zastanawiam się czy wydawać kasę na te poduszki oraz nie wiem czy napewno szorowanie pochodzi od łóżysk. Pozdrawiam i proszę o wskazówki.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
To szuranie to może być dżwięk który pochodzi od tarcia pomiedzy klockami a tarcza chamulcową.Poprostu przy ostrzejszym skręcie w którąś ze stron piasta lekko sie poddaje na łożysku co powoduje "łamanie " się tarczy względem klocków .Możliwe że masz twarde klocki lub ranty na tarczach co wzmaga ten dżwięk.Możesz się tego trochę pozbyć prubójąc dokręcić przegób na piaście ale jak łożyska mają tyle lat co auto to to nic nieda.Druga przyczyna to może być wszystko nawet latarka w schowku czyli wszystko.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Jeśli szuranie zaczeło dochodzić z kół po wymianie klocków i tarcz to szukaj problemu właśnie tam. Może jest coś za ciasno lub zaluźno umocowane. Może części nie były oryginalne a kupiłeś tylko zamienniki. One często są do danego typu samochodu przeznaczone, ale w rzeczywistości do niego nie pasują. Może być też tak że opony szurują ci o wewnętrzną lub zewnętrzną strone nadkola. Sprawdź też czy niema gdzieś śladów zarysowań po oponie na nadkolu.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
rozmiar opon podawałem 185/60/14, felgi stalowe standardowe od vw, zawieszenie nie było obniżane.
[ Dodano: Nie Gru 04, 2005 19:36 ]
wiem co tak szoruje, wstyd mi pisać, okazało się , że fartuchy przeciwbłotne, które kupiłem nieoryginalne są za długie i przy większym obciążeniu samochodu na zakręcie obcierały, jak obciąłem 2 cm. to jak ręką odjął. kamień z serca. dzięki wszystkim za porady. mechanik zapewne na to by nie wpadł i musiałbym wiele kasy zostawić zanim by któryś z nich się zorientował. pozdrawiam.
[ Dodano: Nie Gru 04, 2005 19:36 ]
wiem co tak szoruje, wstyd mi pisać, okazało się , że fartuchy przeciwbłotne, które kupiłem nieoryginalne są za długie i przy większym obciążeniu samochodu na zakręcie obcierały, jak obciąłem 2 cm. to jak ręką odjął. kamień z serca. dzięki wszystkim za porady. mechanik zapewne na to by nie wpadł i musiałbym wiele kasy zostawić zanim by któryś z nich się zorientował. pozdrawiam.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
To dobrze że sam się zorientowałeś zanim oddałeś samochód do mechanika. Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym wszystkie nowe części czy nie szurują. O chlapakach nic nie pisałeś, więc nikt ci nie zwrócił na nie uwagi. Ale problem rozwiązany. Niech autko śmiga bez szumów. Pozdro
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości