Czujnik oleju, ale trochę nietypowo
: pt gru 25, 2009 00:39
Zacznę od tego, że pacjentem jest MK2 z silnikiem RF (1,6, benzyna + LPG)
Zapalam, jadę, wszystko cacy
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...
Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.
Zapalam, jadę, wszystko cacy
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...
Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.