Strona 1 z 1

Czujnik oleju, ale trochę nietypowo

: pt gru 25, 2009 00:39
autor: Dydzio
Zacznę od tego, że pacjentem jest MK2 z silnikiem RF (1,6, benzyna + LPG)
Zapalam, jadę, wszystko cacy :)
Po rozgrzaniu silnika na średnich obrotach zaczyna brzęczeć i mrugać kontrolka. Na razie wystarczy wrzucić na luz, albo ciekawostka dodać gazu.
Niestety, po kolejnych kilku minutach te zabiegi już nie pomagają :(
Poziom oleju w normie, wymieniany w czerwcu na polecany na forum Midland 10W40.
W serwisie próba podmiany górnego czujnika nie udana, prawdopodobnie kupiłem uwalony, bo na zimnym silniku nie gasła kontrolka w ogóle.
Zanim znów pójdę do mechanika - co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam manometru, ale z racji wyuczonego zawodu (elektryk) :D mam miernik (multimetr). Jak sprawdzić czujniki i w jakich warunkach (zimny, gorący silnik, obroty, zwieranie do masy lub nie itp.)
Dodam jeszcze, że licznik mam bez obrotomierza...

Za wszelkie uwagi serdeczne podziękowania.

: pt gru 25, 2009 00:47
autor: Haki
Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Myślę ,że kupno nowego , a koszta pewnie nie są ogromne rozwiąże problem z kontrolką.

Ps - sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.

: pt gru 25, 2009 00:55
autor: Dydzio
Haki pisze:Jeśli nie masz pewności - co do czujnika - to stawiam na to ,że albo ma gdzieś zwarcie , albo po prostu nie działa jak należy - bo jest uwalony. Sprawdź miernikiem czy prąd dochodzi do niego cały czas ? i sprawdź jego oporność.
Jak dokładniej to przemierzyć i jakiej wartości się spodziewać?
Haki pisze:sprawdź też puchę z bezpiecznikami - może tam jakaś wilgoć itp akcje się dzieją i stąd wariacje na liczniku.
Problem jest tylko z tą czujką, prędkościomierz, pozostałe czujniki działają OK, no może poza podświetlaniem, ale to moja wina...

: pt gru 25, 2009 04:12
autor: t-tas
Czujniki ciśnienia oleju mają 2 stany- jest przejście lub nie ma, z tego co zauważyłem to czujnik czarny i brązowy mają przejście gdy nie ma ciśnienia, przejścia nie ma gdy jest ciśnienie, ale np czujnik biały działa na odwrót o czym się dowiedziałem jakieś 2 tygodnie temu, no i jeszcze czujniki mają różne wartości ciśnienia przy których następuje przełączenie. Najłatwiej czujnik sprawdzić kontrolką- jeden kabel na końcówkę czujnika, drugi na + aku, czujnik jest wkręcony w podstawę filtra oleju i (lub) w głowicę, czyli w masę pojazdu (-).

: pt gru 25, 2009 18:30
autor: Dan_86
Miałem tak dwa dni temu w 1.3 NZ wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia (brązowy) koszt 20 pln w intercars i już spokój
możesz mieć też problem z instalacją el.

: pt gru 25, 2009 19:43
autor: marcinek84
W odbudowie filtra oleju jest czujnik 0.3bar jak nie ma ciśnienia to przewodzi do masy drugi 1.8 bar w bloku silnika gdy brak ciśnienia to nie przewodzi do masy. Przy około 2100 obrotów jak ciśnienie nie wzrośnie do 1.8bar to kontrolka mruga i słychać brzęczyk. U kolegi to na pewno ten 1.8bar

: pt gru 25, 2009 20:21
autor: KLASSIK
marcinek84 pisze:W odbudowie filtra oleju jest czujnik 0.3bar jak nie ma ciśnienia to przewodzi do masy drugi 1.8 bar w bloku silnika
pomieszalo Ci sie troszke
w podstawie filtra oleju jest czujnik 1.6-2.0bar,natomiast w glowicy 0.3-0.45bar
pzdr

: pt gru 25, 2009 21:01
autor: marcinek84
KLASSIK, masz racje pomyliło mi sie :bigok:

: pt gru 25, 2009 21:03
autor: Dydzio
A jeszcze jedno pytanko: ile mniej więcej to jest 2000obr? Bo nie mam obrotomierza...