Strona 1 z 2
Przepalony katalizator w golfie 1,9D co robić ?
: czw gru 24, 2009 22:31
autor: piotreldiablo
Witam, kilka dni temu przepalił mi się katalizator i zaczął się dylemat. Czytałem trochę na forum że przy silnikach diesla katalizator można wyciąć bo on nie jest tak potrzebny jak przy benzynie i wspawać strumienice lub coś takiego jak na zdjęciach. Lecz problem polega na tym że jedni uważają ze na takiej strumienicy auto będzie silniejsze ale będzie więcej palił jak i bez katalizatora. Jedni uważają ze wycięcie kata nie ma minusów a drudzy ze są minusy. Jak uważacie kupować taką strumienice czy jechać na złom i kupić stary katalizator bo ten się nie nadaje już do niczego i można ogłuchnąć ??

: czw gru 24, 2009 22:32
autor: bongo
piotreldiablo, wywal kata i wspawaj kawał rury,żadnych strumienic

: czw gru 24, 2009 22:41
autor: piotreldiablo
A właśnie czy wycięcie kata nie spowoduje większego spalania auta ?
: czw gru 24, 2009 22:56
autor: bongo
piotreldiablo, zobaczysz jak klekot odżyje

: czw gru 24, 2009 23:09
autor: odzim
odżyje to fakt turbo w konccu odetchnie ale jeżeli wspawa sama kawasowke to poleca mu bardzo szybko tłumiki , ja bym wywalił wkład i zostawił puche po kacie ,albo ewentualnie strumienice założył no i diagnosta jak wejdzie pod samochód to czepiać sie nie będzie
: czw gru 24, 2009 23:13
autor: bongo
odzim pisze:ale jezeli wspawa sama kawasowke to poleca mu bardzo szybko tłumiki
A czemu to?
Ja w moim nie mam kata,a tłumiki oryginalne po 260tys km przebiegu...
: pn gru 28, 2009 23:24
autor: odzim
a od wywalenia kata ?
: pn gru 28, 2009 23:26
autor: Haki
odzim pisze:a od wywalenia kata ?
Kol Odzim co ma kat to reszty tłumików - chyba tylko trochę więcej spalinek i innych NOx ów

Temperatura może i minimalnie wyższa , ale to nie wpływa aż tak drastycznie na tłumiki , Jak wstawiać to tylko rurkę , bo już nie jeden miał jakieś akcje po wstawieniu strumienicy.,
: wt gru 29, 2009 00:14
autor: roger18sx
ja wywaliłem kata z golfa 2 16 benz i z obecnego mk3 gti i wstawiłem strumiennice i ania spalanie mi nie zwiekszyło sie ani zadnych innych negatywów. tyle ze jak sie wstawi sama rórke to wydech ma dziwny odgłos podczas przyspieszenia
: wt gru 29, 2009 00:25
autor: Zico63b
Katalizator należy w miarę szybko wyj...(Ustawa o Kontroli Publikacji i Widowisk z dnia 31 lipca 1981 r.)... :green_fuck:
I jeszcze jedno: czy Kolega ma w dowodzie wpis "KAT"? Bo mnie wpisali 1,9 TDI KAT

i przy wyrzuceniu katalizatora (a zamierzam) muszę zadbać o pozory, no by jakoś to wyglądało na przeglądach.
: wt gru 29, 2009 01:07
autor: odzim
zawsze wywalałem wkład i zostawialem jak jest w róznych tdi i bylo dobrze a znam pare osob co po wstawieniu kwasowki 40tys i po tłumikach a i jeszcze duzo glosniej przy samej rurce ale kazdyrobi co chce wazne zeby kat spalin nie blokowal

: wt gru 29, 2009 17:09
autor: bongo
odzim pisze:a od wywalenia kata ?
No 260 tys

: wt gru 29, 2009 17:37
autor: Kavior
Ja też zgadzam się z teorią że brak kata przyśpiesza przepalenie się reszty wydechu. Panowie temperatura robi swoje. Oczywiście nie jest to efekt natychmiastowy. Do założyciela tematu-wywal wnętrze kata a w zamian niego wspawaj rurę. Zawsze to jakaś atrapa katalizatora

: wt gru 29, 2009 18:44
autor: morfeusz86r
odzim pisze:odżyje to fakt turbo w konccu odetchnie
Przepalony katalizator w golfie 1,9D co robić ?
nie jestem pewien ale wychodziły 2 wersje 1.9D (nie sdi)
jedna 64km z katem a druga 68 bez kata