problem z piszczeniem kontrolki oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz146
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 24, 2009 12:38
Lokalizacja: toruń

problem z piszczeniem kontrolki oleju

Post autor: lukasz146 » czw gru 24, 2009 12:43

witam dziś jechałem na cmentarz i jak jechałem ponad 80km/h to przy 2k obrotów kontrolka oleju zaczęła piszczeć i mrugać czytałem trochę i wszystko wskazuje na pompę i teraz moje pytanie bo jutro wybieram się w trasę 500km w dwie strony czy mogę jechać i do mechanika udać się po świętach czy lepiej nie ryzykować i 2gie pytanie ile kosztuje taka regeneracja pompy bo wszystko wskazuje na to ze jest za małe ciśnienie oleju jak mam 2k obrotów z góry dzięki za pomoc pozdrawiam i życzę zdrowych i pogodnych świąt



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 13:13

wymien pompe na nowa koszt pompy to ok 200zł, a czy to pompa to po pomiarze cisnienia byloby wiadomo
sprawdziles wtyki przy czujnikach?,moze byc czujnik popsuty,a moze pompa ma za duze luzy , pomiar cisnienia oleju i wszystko jasne
a czy pojedziesz to Twoje ryzyko grozi to zatarciem jezeli naprawde niemasz smarowania
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 13:19 przez damian81Z, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » czw gru 24, 2009 13:17

90% pewnosci ze to tylko popsuty czujnik wysokiego cisnienia.. Ale no 100% pewnosci nigdy mieć nie mozna. Na wszelki wypadek nie ruszaj sie nigdzie tym autem, bo po co zajechać silnik gdyby weszło te 10% w gre. Wesolych swiąt :grin:



henio8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: wt gru 22, 2009 21:54
Lokalizacja: Woj. pomorskie

Post autor: henio8 » czw gru 24, 2009 13:54

Nikt tego nie może wiedzieć. Mi piszał przez 3 lata, a poza tym silnik działa idealnie, wkońcu odłączyłem czujnik, ale ostatnio zauważyłem, że brakuje mi uszczelki pod... korkiem oleju. Kupiłem org. uszczelkę za 8 zł i jakoś przeszło mi przez myśl, że to może być wina problemu z kontrolką, podłączyłem czujnik i przestało piszczeć! Niedługo będę mógł być tego pewien bo pokonam trasę po autostradzie, jeśli się nie włączy to napewno brak uszczelki pod korkiem to powodował.
Tak czy inaczej u mnie nie było to nic poważnego bo silnik przez 3 lata nie tylko, że się nie zatarł to działa naprawdę idealnie. Odpala w największe mrozy itp. Stosuję głównie org. filtry i olej Castrol i Shell pół-syntetyk.
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 13:54 przez henio8, łącznie zmieniany 1 raz.



lukasz146
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 24, 2009 12:38
Lokalizacja: toruń

Post autor: lukasz146 » czw gru 24, 2009 14:35

a i jeszcze jedno jest tak ze jak zaczyna piszczeć a ja wysprzęgle i przygazuje do 3k obrotów to już nie piszczy :D



adam11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: wt mar 17, 2009 17:04
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: adam11 » czw gru 24, 2009 14:38

ja też tak miałem i to był czujnik ciśnienia oleju. mały koszt i szybka wymiana.


fąfik

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » czw gru 24, 2009 14:39

nie byłbym tai pewny z ta pompa

niestety wszysko wskazuje na utrate cisnienia a nie popsuty czujnik

nic nie wymieniaj puki nie zmierzysz cisnienia oleju ale tu warunek -na piszczcej kontrolce mierz

mi to smierdzi na panewki-zajechan ejuz bo miałem podobnie

jak przygazujesz i przestaje swiecic to oznacza ze cisnienie wzrasta troche

ps.właczajaca sie kontrolka oleju nie wrozy nic dobrego a czesto konczy sie kapitalka-niestety



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 15:12

lukasz146, pomiar cisnienia oleju to podstawa


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

lukasz146
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 24, 2009 12:38
Lokalizacja: toruń

Post autor: lukasz146 » czw gru 24, 2009 16:22

to teraz głupie pytanie mam ciśnienie tego oleju sprawdza się gdzieś u mechanika albo w stacji kontroli pojazdów tak ??



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » czw gru 24, 2009 16:32

lukasz146 pisze:to teraz głupie pytanie mam ciśnienie tego oleju sprawdza się gdzieś u mechanika albo w stacji kontroli pojazdów tak ??
chyba poprzez podłaczenie manometra w miejsce czujnika... u mechanika:)
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 16:33 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



lukasz146
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 24, 2009 12:38
Lokalizacja: toruń

Post autor: lukasz146 » czw gru 24, 2009 16:36

ok to zrobię to po świętach mam nadzieje że jak jutro będę jechał to mi nie klęknie w trasie :)



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » czw gru 24, 2009 16:38

lukasz146 pisze:ok to zrobię to po świętach mam nadzieje że jak jutro będę jechał to mi nie klęknie w trasie :)
Ja bym nie jechał nigdzie na Twoim miejscu, ale Twoja wola, Twoja sprawa.. jedyne co moge zyczyć to powodzenia i oczywiscie wesolych swiat ;)



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 16:49

lukasz146, manometr wkrecasz w miejsce czujnikow oleju ,gwint 10x1 , jeden jest w glowicy drugi w podstawie filtra oleju


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » czw gru 24, 2009 21:29

tak dokładnie

mechanior wkreca manometr zamiast czujnika oleju i mierzy

nawolnych obrotach nie moze byc mniej niz 2 bary


ja za cholere bym nie jechał

pamietaj ze jak nagrzejesz olej to zrobi sie rzadki i nawet juz przy 3000obrotów kontrolka moze sie zapalic i silnik wu=yzionie ducha

ale jak napisał kolega to twoja decyzja


pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 412 gości