Strona 1 z 2
Elektryczne szyby - za duży pobór prądu. Co go boli?
: śr gru 23, 2009 12:28
autor: arielo87
Tak jak w temacie. Niedawno założyłem elektryczne szybki. Ponieważ sterowanie nie działało, zrobiłem własne, na przekaźnikach. Chciałem jeszcze założyć domykanie połączone z centralnym, ale szyby chodzą za ciężko i układ się zjarał.
Pomierzyłem prąd- opuszczanie jednej szyby ok 8A, podnoszenie prawie 15A!!!

Wymieniłem prowadnice na nowe, ale problem dalej jest.
Czy silniki mogą być za słabe? Jest jakaś różnica w silnikach od 3D i 5D ? Bo nie wiem w jakim modelu pierwotnie siedziały te mechanizmy.
: śr gru 23, 2009 15:18
autor: oldstaszek
Ulżyj ich pracy i posmaruj prowadnice - na pewno będzie mniej obciążeń.
Przykładowo takie coś:
: śr gru 23, 2009 15:44
autor: arielo87
Już to przerabiałem. Niewiele pomogło.
Czy silniczki od szyb od 5D różnią się czymś od 3D? W 3D, a taki mam, szyby są cięższe od modelu 5D.
: śr gru 23, 2009 15:54
autor: Misiek_B
arielo87 pisze:Czy silniczki od szyb od 5D różnią się czymś od 3D? W 3D, a taki mam, szyby są cięższe od modelu 5D
Ja u siebie mam załozone z Vento a mam 3 drzwiowe auto i chodzi jak w fabryce wiec instalacja ta sama .
: śr gru 23, 2009 16:16
autor: Mavrick
Ja rowniez mam z 5D i chadza jak szalone;). Prowadnice z tylnych drzwi rownia sie od przednich wiec raczej bys ich nie wsadzil gdybys mial zle. (Maja jedna prowadnice jezeli dobrze pamietam)
: śr gru 23, 2009 20:36
autor: arielo87
No to ja na pewno mam coś nie tak tylko jeszcze nie wiem z czym dokładnie.... Jesteście może w stanie zmierzyć pobór prądu w waszych instalacjach? Bo wydaje mi się, że nie powinien przekraczać 10A.
[ Dodano: 23 Gru 2009 19:41 ]
Przy otwieraniu jednej szyby of kors

: śr gru 23, 2009 21:09
autor: Paweł Marek
arielo87, nie ma sensu mierzyć, jeśli siłowniki są sprawne a są skoro działają to większy pobór wynika z większego obciążenia, które najprawdopodobniej jest spowodowane złym ustwieniem szyb w uchwytach (przesuń w prawo lub lewo żeby chodziły lekko -mają być tak ustawione żeby było widać że górna krawędź szyby jest równoległa do ramki górnej tuż przed zakończeniem zamykania.
: śr gru 23, 2009 21:59
autor: roger18sx
według mnie masz na wykonczeniu wirnik lub szczotki i dlatego słabo idzie
: śr gru 23, 2009 22:21
autor: arielo87
Oporność mnie interesuje dlatego, że chcę wsadzić sterownik do szyb, taki moduł komfortu, a komercyjne rozwiązania są przewidziane do max 10A, czyli u mnie szyba mogłaby się nie zamykać.
Zwracałem szczególną uwagę na zamontowanie szyby, ale nie będę tego wykluczał.
Orientujecie się, czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki? Podobno były w polówkach ale nie wiem czy podejdą.
: śr gru 23, 2009 22:45
autor: Paweł Marek
arielo87 pisze:czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki?
fabrycznie nie, a ty właściwie nie napisałeś jakie masz czy oryginalne czy nie.
A do domykania o ile masz oryginalne podnośniki to są przy module szyby kable sterujące, których pobór prądu jest żaden. A oryginalny bezpiecznik znosi domykanie wszystkich szyb na raz, a ma chyba 30-40A.
: śr gru 23, 2009 23:18
autor: arielo87
Paweł Marek pisze:arielo87 pisze:czy były montowane jakieś silniczki bez wbudowanej elektroniki?
fabrycznie nie, a ty właściwie nie napisałeś jakie masz czy oryginalne czy nie.
O fak, niedopatrzenie moje. Sorry
Podnośniki i silniczki są ori, jednak wywaliłem z nich moduły bo jeden był z odłamanym czujnikiem halla, a drugi wyglądał jakby miał ze 100lat. Na dodatek nie miałem wiązki....
Tak to jest, jak sie chce oszczędzać to płaci się podwójnie.
: śr gru 23, 2009 23:30
autor: Paweł Marek
no to masz samoróbę. Niemniej silniczek to silniczek, oryginalny na pewno uciągnie dobrze szybę jeśli jest dobrze zamontowana, chyba że linki jakieś powikłane ale to szybko by doprowadziło do ich zablokowania. A skoro już masz na przekaźnikach to domykanie nie jest żadnym problemem, bo przeciez sygnał domykania podasz na te przekaźniki które już założyłeś.
: czw gru 24, 2009 00:41
autor: arielo87
Po świętach pobawię się w małego mechanika. Zobaczę jak śmiga mechanizm szybą złożony poza drzwiami, wtedy wyeliminuje winę ustawienia szyb lub silniczka.
A co do domykania to mam mały patent i właściwie o to się nie martwię, kwestia dopracowania. Póki co to muszę zbić z 5-6A bo na zgaszonym silniku światła trochę przygasają.

: czw gru 24, 2009 00:46
autor: Paweł Marek
arielo87 pisze:na zgaszonym silniku światła trochę przygasają.
z tym nic nie zrobisz to jest norma. Szyby sporo prądu ciągną, nie wiem jak to zrobiłeś że przestają ciągnąć jak djda do końca, ale w oryginale wówczas silnik się zatrzymuje i jeszcze przez pół sekundy ciągnie prąd - w tym momencie oczywiście dużo, i światła się ściemniają.