Strona 1 z 2

Ubytki płynu chłodniczego

: wt gru 22, 2009 23:21
autor: toomek77
Dodam na wstępie, ze przewertowałem sporo stron na forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. A więc od początku:
1. Dwa dni temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego, zatrzymałem się i zauważyłem jak pod dużym ciśnieniem płyn wycieka spod przedniej rejestracji.
2. Wymiłem chłodnicę, zalałem nowym płynem. Trudno było odpalić samochód, trzeba było dodawać dużo gazu, a dźwięk był podobny jakby chodził na 3 cylindry, po chwili problem z odgłosem ustał.
3. Po przejechaniu 5 km stwierdziłem, że leci z nagrzewnicy zimne powietrze, a temperatura na silniku skoczyła na 110 stopni - co się nigdy wcześniej nie zdarzyło.
4. Brakowało jakieś 1,5l płynu w zbiorniku, samochód nawet na rozgrzanym silniku bardzo dymi.
5. Po dolaniu płynu uruchomiłem samochód, po nagrzaniu się silnika z chłodnicy leci para.

Po każdym nawet parominutowym odpaleniu samochodu ubywa płynu chłodniczego, auto- nawet rogrzane - bardzo dymi. Z nagrzewnicy leci powietrze zimne, dopiero po przegazowaniu zaczyna lecieć ciepłe. Doddam, że innych wycieków nie ma, okolice połączeń wężów z chłodnicą i silnikiem są suche.

Juz nie wiem co może być z nim nie tak.

: wt gru 22, 2009 23:28
autor: Artiks
toomek77 pisze:Brakowało jakieś 1,5l płynu w zbiorniku, samochód nawet na rozgrzanym silniku bardzo dymi.
Dymi na biało ?? Wzrósł ci poziom oleju ?? Masz pod korkiem oleju biały nalot ?? W płynie nie ma tłustych oczek ?
toomek77 pisze:Po dolaniu płynu uruchomiłem samochód, po nagrzaniu się silnika z chłodnicy leci para.
W którym miejscu to paruje ??

: wt gru 22, 2009 23:32
autor: toomek77
No właśnie tak jakby poziom oleju wzrósł, przedtem był w połowie tego dopuszczalnego zakresu, teraz jest na maksimum.

A co do pary, to leci ona z chłodnicy, naprzeciwko wiatraka.

: wt gru 22, 2009 23:37
autor: Artiks
Dużo wskazuje na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
toomek77 pisze:Wymiłem chłodnicę
toomek77 pisze:A co do pary, to leci ona z chłodnicy, naprzeciwko wiatraka.
Sprawdź obejmy i węże.

: wt gru 22, 2009 23:38
autor: djrebel
moze uszczelka pod glowicą padła;/ ewentualnie jak kolega wyżej wspomina zobacz na bagnecie i/lub pod korkiem wlewu oleju czy nie masz czegos takeigo wyglądem przypominającego budyń. no i tez ciekawe czy wlacza sie duzy obieg bo moze termostat byc walniety? ale to tylko moje przypuszczenia cod o termostatu

: wt gru 22, 2009 23:40
autor: toomek77
ArtX pisze:Dużo wskazuje na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Sprawdziłem i pod korkiem oleju nie ma białego nalotu.
ArtX pisze:Dużo Sprawdź obejmy i węże.
Sprawdziłem, wszystko suche i szczelne, specjalnie zwracałem na to uwagę. Jednak płyn gdzieś wycieka i ta temperatura i zimne powietrze z nagrzewnicy...

: wt gru 22, 2009 23:59
autor: Vii
toomek77 pisze:1. Dwa dni temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego, zatrzymałem się i zauważyłem jak pod dużym ciśnieniem płyn wycieka spod przedniej rejestracji.
No miałem tfu przepraszam mam tak samo w dalszym ciagu, u mnie powodem zwyczajne rozszczelnienie chłodnicy i leci sobie dołem przez nia.. Ale no reszta objawów mi nie towarzyszy, takze koledzy chyba maja racje ze masz uszczelke do roboty .. heeeh

: śr gru 23, 2009 00:03
autor: Artiks
Czy masz twarde węże od chłodnicy ?? Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony ?? Nie mam pewności czy tak jest w MK3, czy korek chłodnicy-ciśnieniowy prawidłowo działa ?? Czy wyrzuca ci nadmiernie płyn do zbiorniczka wyrównawczego ??

: śr gru 23, 2009 00:21
autor: morfeusz86r
jak masz twarde węże to uszczelka pod głowicą
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0

: śr gru 23, 2009 01:00
autor: toomek77
ArtX pisze:Czy masz twarde węże od chłodnicy ?? Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony ?? Nie mam pewności czy tak jest w MK3, czy korek chłodnicy-ciśnieniowy prawidłowo działa ?? Czy wyrzuca ci nadmiernie płyn do zbiorniczka wyrównawczego ??
Węże są gorące i raczej twarde. W trakcie pracy silnika poziom płynu w zbiorniku jest wyższy niż przy zimnym silniku. Po paru minutach od wyłączenia go maleje i wówczas ten poziom jest niższy,

[ Dodano: 23 Gru 2009 00:10 ]
morfeusz86r pisze:jak masz twarde węże to uszczelka pod głowicą
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
Zdaje się, że to jest rozwiązanie mojego problemu. Objawy są niemal identyczne. Po paru minutach pracy silnika ciśnienie pod korkiem płynu chłodniczego jest tak duże, że pary wydostają się na zewnątrz.

: śr gru 23, 2009 10:26
autor: Artiks
toomek77 pisze:Po paru minutach pracy silnika ciśnienie pod korkiem płynu chłodniczego jest tak duże, że pary wydostają się na zewnątrz.
Do układu chłodzenia przedostają się spaliny z komór spalania, głowica up, przy okazji zobacz jak wyglądają uszczelniacze zaworowe i pierścienie.

: śr gru 23, 2009 21:32
autor: toomek77
Dzisiaj samochód poszedł w ręce speca :) Też zasugerował tę uszczelkę, ale oględziny jutro. Póki co, dziękuję wszystkim za pomoc, jak coś będę wiedział to dam znać.

: śr gru 23, 2009 21:49
autor: Rafał 82
według mnie padła uszczelka puściła gdzieś między kanałem wodnym a cylindrem dlatego:
- kopci na biało
- twarde węże ( nabija duże ciśnienie w układzie chłodniczym płyn ucieka na łączeniach gdzie są słabsze opaski )
- ubywa płynu
- możliwe że nie powstaje biała maż ( majonez ) na korku wlewu oleju lub bagnecie - bo uszczelka może nie puszczać między kanałami wodnymi a olejowymi

: pn gru 28, 2009 23:35
autor: toomek77
Problem rozwiązany. Wymieniona uszczelka pod głowicą i wszystko hula. Wszyscy, którzy pomogli otrzymują punkty. Tylko zastanawia mnie jedno. Serwisant powiedział, że wymienili również cały płyn chłodniczy, bo stary był zmieszany z olejem i mogło to uszkodzić chłodnicę. Czy miał rację?