Strona 1 z 1
Tylna wycieraczka
: wt gru 22, 2009 00:40
autor: rafalsl
Witam
Mój problem polega na tym, że tylna wycieraczka nie leży tam gdzie powinna. A mianowicie leży z lewej strony:
Jak wiadomo w wszystkich MK4 powinna leżeć z drugiej strony. Rozebrałem dzisiaj ten cały mechanizm i nie ma żadnej możliwości, żeby to przestawić.
Tutaj foto mojego mechanizmu:
Kiepska jakość ale widać co trzeba. To pozycja gdy wycieraczka jest w spoczynku czyli po lewej stronie.
Na obudowie jest napisane m.in. "Spain" i logo "SWF" czy coś takiego.
Czy komuś się przytrafiło też takie coś?? Może mam inny ten cały mechanizm??
: wt gru 22, 2009 00:43
autor: Haki
To nie 1 MK4 , którego widzę z tak ułożoną wycieraczką jak u Ciebie.
Nie wiem , i nie chcę wróżyć z fusów - ale może VW wypuszczało jakieś serie Golfów z wycieraczką ułożoną w ten sposób , albo to jakiś silnik z Anglika
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: wt gru 22, 2009 00:49
autor: Qto
tak myślę jakby się zachowywała wycieraczką jakby jej zamienić plus z minusem...może by się kręciła na dzień dobry w drugą stronę, wtedy wystarczy wycieraczkę przekręcić o 180 stopni...tak se zgaduje;)
: wt gru 22, 2009 01:06
autor: Kamel
rafalsl pisze:Tutaj foto mojego mechanizmu:
rafalsl coś mi się jednak wydaje, że nie będziesz miał tego szczęścia być tym jednym z nielicznych, którzy mają speszial limited edyszyn wycieraczken po lewej
Zerknij w temat o naprawie mechanizmu wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314
Zobacz jak jest ułożona ta "dźwigienka" u
greg'a w porównaniu z tą u Ciebie.
Spróbuj lekko wysunąć całe to koło zębate nad zębatkę silniczka i przekręć je o 180st układając jak na fotce w tej fotoporadzie, złóż do kupy i zobacz efekt. na 99% pomoże
A żeby nie zakładać nowego tematu..
Jak wam chodzą wycieraczki tylnej szyby?
Czy wycieraczka robi kąt 180st od jednej krawędzi szyby do drugiej?
Bo u mnie od czasu zmiany na ramię od MK5 jak ruszy od krawędzi szyby to robi kąt ok. 135st i wraca, a do drugiej krawędzi szyby pozostaje jeszcze kawałek..
Taki szkic na szybko (u mnie jest ten 135st):
![Obrazek](http://img197.imageshack.us/img197/18940854.jpg/1/w826.png)
: wt gru 22, 2009 01:13
autor: rafalsl
Niestety to z zmianą obrotów nie zadziała. Sprawdzałem w teorii. A raczej oryginalnie też to nie może być bo wycieraczka nie leży na samym dole jak powinna i nie wygląda to ładnie. A gdyby się ją chciało dać na sam dół to będzie pod kątem do linii okna i jest jeszcze gorzej. A na drugiej stronie leży ładnie na samym dole prosto.
Kamel Tak jak pisałem próbowałem wszystkiego. I tego co Ty napisałeś. I okazało się, że w tym kole zębatym jest mechanizm który zatrzymuje wycieraczkę. I nawet gdy się to koło przestawi to po włączeniu wycieraczki wraca na to samo miejsce.
A co do położenia mechanizmu u
greg'a To on już ma wyciągnięte koło zębate więc to ramię mogło się przesunąć dowolnie.
U mnie zostaje gdzieś 5-7 cm po lewej stronie od krawędzi do wycieraczki. Czyli tak jak u Ciebie. Z tą subtelną różnicą, że wycieraczka zostaje też po lewej
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
: wt gru 22, 2009 01:13
autor: Kamel
rafalsl pisze:Kamel Tak jak pisałem próbowałem wszystkiego. I tego co Ty napisałeś.
Tak porównuję jeszcze te mechanizmy i Twój jest jakiś inny..
To na pewno jest mechanizm z MK4? Masz na nim jakiś numer?
Może to jest jakiś zagramaniczny zamiennik?
[ Dodano: 22 Gru 2009 00:15 ]
rafalsl pisze:A co do położenia mechanizmu u greg'a To on już ma wyciągnięte koło zębate więc to ramię mogło się przesunąć dowolnie.
A u
greg'a wyjęta jest tylko rurka spryskiwacza, koło zębate jest jeszcze osadzone.
: wt gru 22, 2009 01:19
autor: rafalsl
Źle popatrzyłem. Jednak u greg'a jest to koło. Ale coś wygląda inaczej. Mocowania i reszta jest identyko. Pasuje jak ulał więc musi być z MK4.
Z tego co pamiętam to "Spain" i "SW4" w kwadraciku. Jakiś numer typu katalogowego też chyba był.
O taki jak tu. To samo logo i napisy:
http://allegro.pl/item861100633_silnik_ ... di_a3.html
I dodam, że to moje foto to bez żadnego czyszczenia. W środku ani grama rdzy. Wszystko nasmarowane.
: wt gru 22, 2009 01:23
autor: kiss
Kamel, u mnie chodzi jakies 178 i tez mam od mk5
: wt gru 22, 2009 02:05
autor: Qto
kiss pisze:u mnie chodzi jakies 178
u mnie to samo...dosłownie kilka mm brakuje (na końcu wycieraczki) żeby było 180
: wt gru 22, 2009 03:15
autor: poolak2006
Apropos wycieraczki tylnej to Od mk5 pasuje idealnie i nie trzeba nic przerabiać? tylko zdjąć stara i nową założyć ?
: wt gru 22, 2009 03:50
autor: zeusmobil
rafalsl, jak podniesiesz to białe duze zebate koło to pod spodem jest taka mała blokada na tym kółku ją mozna przełożyc w inne położenie [taka blaszka ] na tym kole spróbuj moze to to :green_fuck:
: wt gru 22, 2009 04:07
autor: Qto
: wt gru 22, 2009 16:37
autor: rafalsl
zeusmobil pisze:rafalsl, jak podniesiesz to białe duze zebate koło to pod spodem jest taka mała blokada na tym kółku ją mozna przełożyc w inne położenie [taka blaszka ] na tym kole spróbuj moze to to :green_fuck:
Też myślałem o tym ale nie da się tego tak przełożyć żeby wycieraczka leżała tam gdzie ma. Są tylko 3 położenia. Wycieraczka po lewej, bardziej na środku i po prawej ale bardziej do środka. Trzeba by nawiercić nowe dziurki i to przekręcić jak trzeba. I jeszcze dokleić pasek plastiku aby się te bolce ślizgały. Ale szkoda zachodu.