Strona 1 z 1

kanał recyrkulacji przytkany

: pt gru 02, 2005 10:47
autor: kbyczyns
objawy mojego tdi 100km pd; są następujące dławienie i duszenie silnika na wolnych obrotach; mój mechanik znalazł, że kanał recyrkulacyjny jest zatkany do 1/3 prześwitu twartym nagarem i to może być przyczyna; po odłączeniu tego kanału silnik pracuje jak należy tylko spalanie 6,5l/100km;
proszę o wyjaśnienie jakie zadanie ma kanał recyrkulacyjny i czym może to być spowodowane???

: pt gru 02, 2005 10:49
autor: pasiak
troche spalinek daje w cylinder żęby normy eko spełniał silnik.

: pt gru 02, 2005 13:02
autor: Corvax
EGR w dieslu ma za zadanie spełnic jedynie zachcianki ekologów - ja w sumie nie mam nic przeciwko ekologom, ale w tym przypadku jest to jedynie zachcianka, ponieważ EGR w TDi dziala wyłacznie na wolnych obrotach - co mogłeś zaobserwować. Troszkę złośliwie mówiąc rola EGR w tdi polega na zatykaniu syfem dolotu.
Wiecej tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=egr

temperatura spalania

: pt gru 02, 2005 13:45
autor: kbyczyns
bardzo wyczerpująca i satysfakcjonująca odpowiedź DZIĘKI
a czy recyrkulacja to oszczędność paliwa przy założeniu, że temperatura powietrza dolotowego jest podwyższana?

: pt gru 02, 2005 14:14
autor: Corvax
Moim zdaniem nie
zerknij jescze tu:
http://tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.ph ... c4e44c586b