Strona 1 z 1
Cieżko wchodzi na obroty 2.0 115km 2E
: pn gru 21, 2009 15:31
autor: ToVWdi
Witam
Mam taki problem z silnikem mianowicie nie wchodzi na obroty jak się zagrzeje tzn do 3.500 tys. obr/min przerywa i niema mocy dopiero powyżej zaczyna jechać prawidłowo.
Wymienione zostały świece, kable , kopułka z palcem rozdzielacza i uszczelka pod głowicą bo była woda na tłokach... Ciśnienie sprężania ok 11,5 bara na wszystkich tłokach. Bardzo duże spalanie benzyny 10 litrów wystarczyło na 45km
Gdzie szukać przyczyny ?
: pn gru 21, 2009 15:35
autor: MaRo1705
ToVWdi, sprawdz sonde lambda i przeplywke najslabszy punkt silnika
ew ustaw zaplon
: pn gru 21, 2009 16:07
autor: ToVWdi
Kolego a powiesz mi jak prawidłowo ustawić zaplon lampą strodoskopową ? Mam ustawione tak że na wolnych obrotach znak na kole zamachowym pokrywa się ze znakiem na obudowie skrzyni ale wyczytałem w książce że kąt wyprzedzenie zapłonu przy 2800obr/min powinien wynosić 40 stopni +- 3 stopnie tylko gdzie to odczytać ??
Rezystancaja na przepływimierzu
na stykach 3 i 4 wynosiła 560 (prawidłowo 500-1000 omów)
na 2 i 3 powinna być zmienna a u mnie nic się nie dzieje przy ruszaniu tą klapką w środku.
Jeszcze dziś to dokładnie sprawdze bo robiłem to na szybko.
I jak sprawdzić sonde ?
: pn gru 21, 2009 16:40
autor: MaRo1705
ToVWdi, tak naprawde sondy dobrze nie sprawdzisz ja sie poprostu zmienia , a kat wyprzedzenia reguluje sie na lampie , ale nie wiem mechanikiem nie jestem, zreszta najlepiej jechac na warszat skosza cie moze 20 zł i bedzie git zaplon
: pn gru 21, 2009 20:29
autor: ToVWdi
Za 20zł to nawet pod samochód nie podejdą
No nic może się jeszcze ktoś wypowie.
: pn gru 21, 2009 22:02
autor: MaRo1705
ToVWdi, to jest regulacja wiec napewno nie tak drogo sklad mieszanki ustawia sie dluzej i ciezej i ustawiali mi za 20 zł
: pn gru 21, 2009 22:43
autor: Paweł Marek
ToVWdi, z wielką przedświąteczną radością napisze jak ustawić zapłon, robię to dopiero jakiś setny raz i wcale z okazji świąt nie odsyłam cię do wyszukiwarki. No więc na wlnych obrotach ustawia się na znak cienki na kole zamachowym i to jest 6 stopni. A przy 3000 obrotów sprawdzasz czy zapłon jest wyprzedzony na około 40 stopni bo jak nie jest to sterownik silbnika się zepsuł albo leci wtrybie awaryjnym , najczęściej z powodu awari czujnika spalania stukowego. Jeśli nie masz lampy która sama to 40 stopni wykaże to musisz sobie sam zrobić odpowiedni znak na kole zamachowym. Liczba Pi razy średnica koła zamachowego w mm, dzielone 360 i razy 40. Dostajesz w mm odległość w jakiej w "przód od znaku szerokiego (OT) robisz sobie znak oznaczający 40 stopni. A sprawdzanie przepływki to już szukajka u dołu strony ci powie bo brak mi przedświątecznej cierpliwości. I naprawdę używaj wyszukiwarki.
: wt gru 22, 2009 19:31
autor: ToVWdi
Co do tego zapłonu to nie mam jak zmierzyć śr. koła :/
Przepływomierz ma wyniki:
klapa zamknieta rezyst. 606 om pin 2 i 3
klapa zamknieta rezyst. 105 om pin 2 i 4
klapa full otwarta rezyst. 265 om pin 2 i 3
klapa full otwarta rezyst. 800 om pin 2 i 4
Zastanawiam sie jeszcze na czujnikiem temperatury cieczy. Kiedyś miałem taki problem w Passacie 1.9 TDI tzn. duże spalanie uszkodzony okazał się właśnie ten czujnik może to u mnie jest uwalone ?
Szukam w tej wyszukiwarce wysakuje sporo tematów ale nie na temat :/
Znalazłem taką tabele może komus się przyda odnoscie tego czujnika:
http://img213.imageshack.us/img213/5169 ... ratqe0.jpg