Strona 1 z 2

oszukanie komputera poprzez opornik.

: pn gru 21, 2009 12:22
autor: henio12323
pisał mi ktos że mozna oszukac komputer poprzez opornik żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym czy mógłby ktos przybliżyc gdzie dokładnie zamontowac ten opornik ? mile widziane fotki ;d i jeszcze takie małe pytanko bo chce wyjąc termostat u siebie i wiem że on jest w takim plastikowym kolanku jak zdemontowac to kolanko ?

: pn gru 21, 2009 12:41
autor: norek111
henio12323 pisze:oszukac komputer poprzez opornik żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym czy mógłby ktos przybliżyc gdzie dokładnie zamontowac ten opornik ?
na przewodzie czujnika temperatury to logiczne przecież

: pn gru 21, 2009 13:27
autor: Qto
Przed wstawieniem opornika możesz wstawić potencjometr, żeby sprawdzić jakiej wartości opornik będzie optymalny.

: pn gru 21, 2009 13:38
autor: guti
henio12323, tylko zebys pozniej nie płakał... jak Ci ciepły nie bedzie chciał odpalic :P

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 12:40 pm ]
henio12323 pisze:żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym
aaahaa w ten sposób.. no to powiem inaczej ... a odpali Ci na zimnym bez ssania ??:D




a kolanko odkrca sie od pompy wody , dwie srubki i kolanko masz w rece... ( pomijam fakt odpiecia wzy itd, dostania sie do kolanka itd :) ( jak masz wspome to ciezej.. jest , a jak nie to od dołu masz wszystko widoczne :)

: pn gru 21, 2009 18:27
autor: henio12323
logiczne nie logiczne mam przecież 2 wtyczki od temp niebieska i czerwona a tam mam jakby 2 piny i czy to obojętne które podepne? ja bym odpalał na ssaniu jechał i na przełącznik włączał obieg przez opornik

: pn gru 21, 2009 18:44
autor: guti
henio12323, no to pozsukaj sobie na forum.. od czego jest czerwony i niebieski czujnik... powiem CI ze wiele nie zdzialasz jak bedziesz jezdził na ssaniu na ciepłym,.. to nie diesel :)

: pn gru 21, 2009 22:26
autor: henio12323
nienie to nie chodzi o to ;D ja smigam trasami max 5 km więc jak odpale na mrozie zanim dojade do celu wzkazówka nawet nie drgnie ;P słyszałem że mozna wsadzic opornik który wysyła błedny pomiar temp silnika do ecu który steruje ssaniem i dawkowaniem paliwa. jak odpale na ssaniu rusze to podczas jazdy przełącznikiem bym odpalał przepływ przez ten opornik ;d i mi komp czyta że silnik nagrzany i dawkuje mi mniejszą ilosc paliwa. podobno wtedy silnik nie gaśnie moze jedynie się troche dławic ale ja nie chce jechac z zawrotnymi prędkosciami :P chce tylko dojechac ;D i znowu jak postawie autko odłączam poprzez przełącznik opornik i znowu auto pali mi na ssaniu spalania mam 50 / 100 :D aż rusze i potem znowu opornik i mniejsze spalanie ;d wlasnie szukam i nie moge znalesc jak się dokładnie podpiąc bo mam 2 kostki i moim zdaniem obie słuzą do temp tylko teraz pytanie pod którą się podpiąc i w jaki sposób tam idą jak juz pisałem 2 piny to jest na zasadzie przepływu? jeden pin wejscie drugi wyjscie? i między koncówke męską a żenską z jednek strony wsadzam opornik ? nie wiem dokładnie jak to ma wyglądac

: pn gru 21, 2009 22:35
autor: Jesionvr6
mi sie wydaje ze wcale to nie da oszczednosci i może być szkodliwe dla motorni

: pn gru 21, 2009 22:48
autor: henio12323
hmm wlasnie tez się zastanawiam, jeden uzytkownik forum napisał że on tak ma i jego ktostam tez tak ma i się sprawuję w sumie to tylko kilkanascie wyjazdów juz mozna powiedziec ze niedlugo wiosna xd :D

: pn gru 21, 2009 22:49
autor: Paweł Marek
henio12323 pisze: i między koncówke męską a żenską z jednek strony wsadzam opornik
jak już koniecznie chcesz (nie widzę sensu) to po prostu zdejm na kablach do czujnika niebieskiego kawałki izolacji i zewrzyj je tym opornikiem. Jakieś 240 omów symuluje gorący silnik. Ale wtedy zapene nie odpalisz, więc musisz go podłączyć poprzez włącznik poprowadzony do kabiny, Daj sobie z tym spokój.

: pn gru 21, 2009 22:59
autor: guti
a moze przesiadz sie na rower ??

: pn gru 21, 2009 22:59
autor: henio12323
oo i na taką odpowiedz czekałem ;d chce to tylko spróbować ;D bo wiadomo w życiu tzreba spróbować wszystkiego :DD zobacze czy cokolwiek to zmieni czy nie :d

: pn gru 21, 2009 23:12
autor: Qto
najlepiej wpiąć potencjometr...wtedy będziesz miał możliwość regulacji temperatury...bo jak źle dobierzesz opornik to tak jak wyżej ktoś pisał, może nie palić na ciepłym...ogólnie jeszcze kwestia cy to ma sens, ale próbować trzeba, kto kombinuje ten żyje :)

: wt gru 22, 2009 18:02
autor: henio12323
dobra to zapytam jeszcze inaczej :D jak auto stoi całą noc na dworze i rano jak odpalam to jak jest lepiej? żeby pochodził kilka minut do rozgrzania na wolnych obrotach na benzynie? czy moze odpalic na benzynie i po chwili włączyc na gaz żeby mi się rozgrzał na gazie ? czy odpalic i od razu jechac do celu skoro mam do celu tylko mniej wiecej 5 km ? i czy jak jechac to na gazie czy na benzynie? co WG was jest bardziej ekonomiczne i jak się powinno robic ? ja juz niestety nie mam funduszy na takie testy bo spaliłem benzyny za około 80 zł :P a wyjechałem tylko kilka razy ;/