Strona 1 z 2

Rozrusznik przestał działać

: pn gru 21, 2009 11:25
autor: zizel
Wiatam

Odpalalem samochod, przekrecilem kluczyk , rozrusznik zakrecil, silnik nie zapalil ale wyglądało to normalne zjawisko jak to przy mrozie czesto mi sie tak zdarzalo.Wiec przekręcam kluczyk drugi raz a tu żadnej reakcji, rozrusznik nie kreci i nawet nic sie nie odzywa.po przekreceniu kluczyka przygasa radio lampy itp.
Co moglo sie stac i gdzie szukac tej przyczyny?

Dodam jescze ze elekromoagnes nie zaskakuje bo nie slychac zadnej reakcji po przekreceniu kluczyka.

:)

: pn gru 21, 2009 11:30
autor: bedza
to moze byc wkladka stacyjki mialem tak kiedys przekrecalem a tu rezo reakcji i byla to wina wkladki stacyjki. cena jakies 25zł nowej.

: pn gru 21, 2009 13:11
autor: zizel
Podlaczalem na krotko rozrusznik tzn. dalem plus z aku na pin tam gdzie idzie kabel ze wsuwką i tez nie bylo żadnej reakcji wiec raczej wykluczam kostke stacyjki. inna sprawa ze akumlator jest rozladowany ale laduje go teraz chcociaz watpie ze to ma jakies znaczenie.

: pn gru 21, 2009 13:53
autor: Tomasz Bis
Ta sytuacja wygląda na uszkodzenie elektrowłącznika , nie wciąga rdzenia który najpierw zazębia a później włącza prąd na silnik rozr... Można to sprawdzić łącząc te dwie nakrętki M8 obok tego pinu który podłączałeś , w ten sposób sprawdzisz tylko silnik rozr... Istnieje jeszcze ekstremalna sytuacja że z jakiejś przyczyny zamarzł właśnie ten rdzeń , no ale wspomniałeś że raz się ruszył . przy okazji spr... masę na skrzynię . Powodzenia. :dol: o wlaśnie o tym nie wspomniałem :D

: pn gru 21, 2009 14:01
autor: vwEmil
naładuj akumualtor i wyczyśc klemy, przy kilku autach juz była taka sytuacja, głowienie się co się stało, na samym końcu okazało się że wystarczyło wyczyścić klemy i wszystko było ok :okej: od tego bym zaczoł...jeśli nie będzie reakcji rozrusznika to tak jak kolega pisał wcześniej

: pn gru 21, 2009 14:06
autor: cyrulinski
naładuj akumualtor i wyczyśc klemy,

: pn gru 21, 2009 17:05
autor: zizel
A wiec podłaczalem nowy aku i sytuacja sie nie zmienila.
Zwieralem tez te dwie nakrętki i tez nie było żadnej reakcji.
Kolego Tomasz Bis gdzie dokladnie sprawdzic tą mase?
Sam juz nie wiem co w tej sytuacji robic.

: pn gru 21, 2009 18:35
autor: flatron316
zizel pisze:Sam juz nie wiem co w tej sytuacji robic.
Weź kawał rury-oprzyj jeden koniec na słupku minus aku-drugi koniec na jakiejś masie -nie malowanej silnika -mocno dociśnij -a druga osoba niech spróbuje zapalić

i tyle -jak to wina masy -musi ruszyć.
Ale moze też to być wina + wtedy musisz sprawdzic styki i kable plusowe -tam się rura nie podeprzesz :chytry:

: pn gru 21, 2009 18:54
autor: zizel
kolego flatron316 nie bardzo zrozumialem tego motywu z rura jakbys mógł to opisz troszke dokładniej jak mam to wykonac :)

: pn gru 21, 2009 19:02
autor: flatron316
zizel pisze:kolego flatron316 nie bardzo zrozumialem tego motywu z rura jakbys mógł to opisz troszke dokładniej jak mam to wykonac :)
no połaczyc taką "dodatkową masą" słupek ujemny akumulatora z blokiem silnika
przez coś co prad przewodzi -ja do tego używam rury .

dotknąć do słupka minus i do silnika -to samo jeest realizowane za pomocą tych prrzewodów/plecionek masowych. - a ty dasz dodatkowo na moment rozruchu-jakby one nie stykały.

Jasniej juz nie potrafie :chytry:

: pn gru 21, 2009 20:22
autor: Tomasz Bis
Minus jest poprowadzony wspomnianą wcześniej plecionką od aku do nadwozia a następnie do silnika a dokładniej łapy skrzyni biegów , nie wspominałeś czy elektrowłącznik pyka /nawet przy slaby aku...powinien się odzywać/

: pn gru 21, 2009 21:00
autor: zizel
ok juz rozumiem o co chodzi ale sprawdze to dopiero jutro bo teraz laduje aku.
a eloktrowlacznik nie pyka w ogole.

: pn gru 21, 2009 21:08
autor: Tomasz Bis
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149224 no to jest problem elektrowłącznika na 90%

: wt gru 22, 2009 12:31
autor: zizel
A wiec koledzy po sprawdzeniu tego wszystkiego tez uważacie tak jak kolega Tomasz Bis ze prawdopodobnie jest to wina elektrowlacznika?
Co w tej sytuacji, wymienic na nowy czy da rade go jakos zregenerować?