Strona 1 z 2
Mit o rozgrzewaniu diesla w zimie
: ndz gru 20, 2009 20:53
autor: Lu4Ke
WITAM
przed chwila ogladalem galileo i tam twierdzili ze w zimie nie powinno sie rozgrzewac silnika na postoju czy to w dieslu czy w benzynie
tylko zapalasz odrazu jedziesz... z tego co ja myslaem to ze powinno sie diesla najpierw przepalic czyli powinien pochodzic silnik na chwile potem jechac
to po co te mity ze majac silnik w dieslu po zapaleniu czy zakonczeniu odcinka powinien silnik pochodzic przez chwile na biegu jalowym
: ndz gru 20, 2009 20:56
autor: przemol91
Jak odpalasz auto w zime to chodzi na ssaniu . Generalnie powinienes poczekac az autko sie rozgrzeje . Nie powinno sie jezdzic . Silnik musi uzyskac temperature . Sprzeglo sie rozgrzac ( jezeli masz hydrauliczne ) itp. Natomiast tzw. wygaszanie silnika . Podejżewam ,że chodzi diesle z turbosprezarka . Po to się czeka po jezdzie aby turbosprezarka sie wygasila i uspokoila obroty . TAkie jest moje zdanie
: ndz gru 20, 2009 21:01
autor: Ł-u-k-a-s-z
Lu4Ke,w tdieslu chodzi o turbo zeby po dluszum postoju dostalo smarowanie jak z reszta i silnik bo caly olej jest w misce a po jezdzie zwlaczsza ostrej zeby turbo sie schlodzilo ja mysle ze trzeda troszke poczekac zanim ruszymy w droge
: ndz gru 20, 2009 21:02
autor: bongo
Lu4Ke pisze:twierdzili ze w zimie nie powinno sie rozgrzewac silnika na postoju czy to w dieslu czy w benzynie
Generalnie mają rację
Ale ja tem wolę żeby pochodziło rano chwilę,szczególnie jak jest -20 za oknem
: ndz gru 20, 2009 21:14
autor: Lu4Ke
dodam jeszcze ze byl pokazany na owym filmiku golf TDI 115 lub 130konny
: ndz gru 20, 2009 21:17
autor: bongo
Lu4Ke, chodzi o to,że silnik szybciej się nagrzeje podczas delikatnej jazdy,pod obciążeniem,niż na biegu jałowym.
: ndz gru 20, 2009 21:20
autor: bradley
PROXII pisze:Lu4Ke,w tdieslu chodzi o turbo zeby po dluszum postoju dostalo smarowanie jak z reszta i silnik bo caly olej jest w misce
A wyzsze cisnienie oleju jest na biegu jalowym czy tez podczas jazdy?
: ndz gru 20, 2009 21:28
autor: norek111
bradley pisze:A wyzsze cisnienie oleju jest na biegu jalowym czy tez podczas jazdy?
jest uzależnione od obrotów
: ndz gru 20, 2009 21:29
autor: italiano_83
Lu4Ke pisze:to po co te mity ze majac silnik w dieslu po zapaleniu czy zakonczeniu odcinka powinien silnik pochodzic przez chwile na biegu jalowym
Chwilkę to on sobie może popracować na postoju, żeby olej został dotłoczony do turbosprężarki, bo to ona najwrażliwsza chyba jest na jego brak/niedobór..
Ja osobiście bez względu na temperaturę otoczenia daje chwilkę silnikowi, żeby sobie popracował, ale rozgrzewanie auta na postoju nie ma sensu, silnik pod obciążeniem znacznie szybciej się nagrzeje
A po jeździe chłodzenie turbo to już inna bajka... po ostrej lepiej dać możliwość chwili popracowania, żeby turbo się schłodziło...
: ndz gru 20, 2009 22:37
autor: waflocki
Kiedyś czytałem o teście zrobionym w Skandynawii. Porównali tam zużycie silnika w samochodach u osób, które od razu jadą samochodem po odpaleniu i samochodów, które pierw rozgrzewają i później jadą. Pierwsza grupa byłą dużo mniej zużyta. Napisali, że niby silnik dużo mniej się męczy pod obciążeniem niż na biegu jałowym no i też się szybciej rozgrzewa. Jak jest z Turbo- tego nie wiem, ale można na zimnym silniku nie przekraczać tych 1600 obrotów to turbo chyba jeszcze nie wiruje?
: ndz gru 20, 2009 23:06
autor: adams111
Kiedyś czytałem w "MOTORZE" iż należy odpalić i jak najszybciej zacząć jechać, chodzi o to żeby możliwie szybko rozgrzać silnik a on podczas jazy się nagrzewa najszybciej.
Oczywiście nie wchodzimy na wysokie obroty, i nie włączamy od razu nawiewy na max. temperatura, bo i tak poleci chłodne powietrze... a lepiej zatrzymać ciepło na silniku.
: pn gru 21, 2009 00:31
autor: Gawior
Co do gaszenia diesla, to jak turbina się kręci i zgasi się auto to olej przestaje być do niej tłoczony, a ona kręcie się dalej. Po jeździe powinno się chwilkę odczekać przed zgaszeniem żeby turbina zmniejszyła obroty i po zgaszeniu krócej chodziła "na sucho".
: pn gru 21, 2009 00:36
autor: doggie
: pn gru 21, 2009 01:02
autor: tom17
waflocki pisze:ale można na zimnym silniku nie przekraczać tych 1600 obrotów to turbo chyba jeszcze nie wiruje?
można nie przekraczać ale tak się nie da jechać.