Mit o rozgrzewaniu diesla w zimie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Mit o rozgrzewaniu diesla w zimie

Post autor: Lu4Ke » ndz gru 20, 2009 20:53

WITAM

przed chwila ogladalem galileo i tam twierdzili ze w zimie nie powinno sie rozgrzewac silnika na postoju czy to w dieslu czy w benzynie

tylko zapalasz odrazu jedziesz... z tego co ja myslaem to ze powinno sie diesla najpierw przepalic czyli powinien pochodzic silnik na chwile potem jechac

to po co te mity ze majac silnik w dieslu po zapaleniu czy zakonczeniu odcinka powinien silnik pochodzic przez chwile na biegu jalowym :hmm:



Awatar użytkownika
przemol91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 16:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: przemol91 » ndz gru 20, 2009 20:56

Jak odpalasz auto w zime to chodzi na ssaniu . Generalnie powinienes poczekac az autko sie rozgrzeje . Nie powinno sie jezdzic . Silnik musi uzyskac temperature . Sprzeglo sie rozgrzac ( jezeli masz hydrauliczne ) itp. Natomiast tzw. wygaszanie silnika . Podejżewam ,że chodzi diesle z turbosprezarka . Po to się czeka po jezdzie aby turbosprezarka sie wygasila i uspokoila obroty . TAkie jest moje zdanie :)


Pozdrawiam
Przemol
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3840322#3840322

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » ndz gru 20, 2009 21:01

Lu4Ke,w tdieslu chodzi o turbo zeby po dluszum postoju dostalo smarowanie jak z reszta i silnik bo caly olej jest w misce a po jezdzie zwlaczsza ostrej zeby turbo sie schlodzilo ja mysle ze trzeda troszke poczekac zanim ruszymy w droge



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz gru 20, 2009 21:02

Lu4Ke pisze:twierdzili ze w zimie nie powinno sie rozgrzewac silnika na postoju czy to w dieslu czy w benzynie
Generalnie mają rację :bajer:
Ale ja tem wolę żeby pochodziło rano chwilę,szczególnie jak jest -20 za oknem :blush:



Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Lu4Ke » ndz gru 20, 2009 21:14

dodam jeszcze ze byl pokazany na owym filmiku golf TDI 115 lub 130konny :-)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz gru 20, 2009 21:17

Lu4Ke, chodzi o to,że silnik szybciej się nagrzeje podczas delikatnej jazdy,pod obciążeniem,niż na biegu jałowym.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz gru 20, 2009 21:20

PROXII pisze:Lu4Ke,w tdieslu chodzi o turbo zeby po dluszum postoju dostalo smarowanie jak z reszta i silnik bo caly olej jest w misce
A wyzsze cisnienie oleju jest na biegu jalowym czy tez podczas jazdy? :chytry:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz gru 20, 2009 21:28

bradley pisze:A wyzsze cisnienie oleju jest na biegu jalowym czy tez podczas jazdy? :chytry:
jest uzależnione od obrotów


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz gru 20, 2009 21:29

Lu4Ke pisze:to po co te mity ze majac silnik w dieslu po zapaleniu czy zakonczeniu odcinka powinien silnik pochodzic przez chwile na biegu jalowym :hmm:
Chwilkę to on sobie może popracować na postoju, żeby olej został dotłoczony do turbosprężarki, bo to ona najwrażliwsza chyba jest na jego brak/niedobór..
Ja osobiście bez względu na temperaturę otoczenia daje chwilkę silnikowi, żeby sobie popracował, ale rozgrzewanie auta na postoju nie ma sensu, silnik pod obciążeniem znacznie szybciej się nagrzeje :bigok:
A po jeździe chłodzenie turbo to już inna bajka... po ostrej lepiej dać możliwość chwili popracowania, żeby turbo się schłodziło...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » ndz gru 20, 2009 22:37

Kiedyś czytałem o teście zrobionym w Skandynawii. Porównali tam zużycie silnika w samochodach u osób, które od razu jadą samochodem po odpaleniu i samochodów, które pierw rozgrzewają i później jadą. Pierwsza grupa byłą dużo mniej zużyta. Napisali, że niby silnik dużo mniej się męczy pod obciążeniem niż na biegu jałowym no i też się szybciej rozgrzewa. Jak jest z Turbo- tego nie wiem, ale można na zimnym silniku nie przekraczać tych 1600 obrotów to turbo chyba jeszcze nie wiruje?



adams111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn sty 29, 2007 21:41
Lokalizacja: Poznań / Konin
Kontakt:

Post autor: adams111 » ndz gru 20, 2009 23:06

Kiedyś czytałem w "MOTORZE" iż należy odpalić i jak najszybciej zacząć jechać, chodzi o to żeby możliwie szybko rozgrzać silnik a on podczas jazy się nagrzewa najszybciej.
Oczywiście nie wchodzimy na wysokie obroty, i nie włączamy od razu nawiewy na max. temperatura, bo i tak poleci chłodne powietrze... a lepiej zatrzymać ciepło na silniku.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn gru 21, 2009 00:31

Co do gaszenia diesla, to jak turbina się kręci i zgasi się auto to olej przestaje być do niej tłoczony, a ona kręcie się dalej. Po jeździe powinno się chwilkę odczekać przed zgaszeniem żeby turbina zmniejszyła obroty i po zgaszeniu krócej chodziła "na sucho".



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn gru 21, 2009 00:36

testy testami, zdania zdaniami a ja tam nie lubię wsiadać i zaraz jechać zaszronionym autem, które stało na 20 st. mrozie - wpierw odpalonko, potem małe czyszczonko, skrobanko, kilka minut zleci i wtedy jechanko :bigok: :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn gru 21, 2009 01:02

waflocki pisze:ale można na zimnym silniku nie przekraczać tych 1600 obrotów to turbo chyba jeszcze nie wiruje?
można nie przekraczać ale tak się nie da jechać.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości