Strona 1 z 2

wtrysk K-Jetronic => info

: czw gru 01, 2005 22:24
autor: Krisss
Witam
Przymierzam sie do kupna Jetty I 1.6 GTI. Ten silniczek ma wtrysk K-Jetronic. Slyszalem ze to trudne do regulacji obslugi itd. Prosilbym uzytkownikow takich silnikow o jakies info na ten temat.

: pt gru 02, 2005 00:18
autor: micab
poprostu dobrze jest mieć dobrego fachowca od tego wtrysku ;)

: sob gru 03, 2005 10:46
autor: Krisss
hmm no dobrego fachowca toniby mam. Ale co sie np. najczesciej psuje w nich, moze jakies uwagi co do uzytkowania???

: sob gru 03, 2005 11:35
autor: micab
nie wiem co się w nich najczęściej psuje, bo w moim nie zepsuło się jeszcze nic ;) a zrobiłem już tym golfem przed sprzedażą ok 80tys km i 10tys km teraz jak go odkupiłem ;) przebieg teraz to 230tys

od regulacji zależy czy będzie dobrze jechał czy kiepsko ;)

: sob gru 03, 2005 14:32
autor: malolat
podstawowa zasada to nie ruszac jesli dobrze dziala :>

: sob gru 03, 2005 14:42
autor: misza_m
Gorzej jak źle działa :) Nie ma w sieci porządnego opisu do tego wtrysku po polsku. Jest tylko na przykładzie Forda Capri. Może to kogoś zainteresuje http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i U mnie jak sie zrobiło chłodniej to zaczęły sie problemy z uruchamianiem ciepłego silnika, ale z braku czasu tak sobie smigam.

[ Dodano: Sob Gru 03, 2005 13:44 ]
Nie wiedziałem, że uruch_amianie to brzydki wyraz :)

Re: wtrysk K-Jetronic => info

: sob gru 03, 2005 14:45
autor: gtx
Krisss pisze:Witam
Przymierzam sie do kupna Jetty I 1.6 GTI. Ten silniczek ma wtrysk K-Jetronic. Slyszalem ze to trudne do regulacji obslugi itd. Prosilbym uzytkownikow takich silnikow o jakies info na ten temat.
Nie sa trudne do regulacji ,pod warunkiem ze ktos sie na tym zna.

: sob gru 03, 2005 16:41
autor: pw524
Miałem XR3i na tym wtrysku, reguluje się tam skład mieszanki i wolne obroty. Wszystko zależy od kondycji rozdzielacza wtrysku bo to 100% wtrysk mechaniczny trudno naprawialny ze względu na wielką ilość ruchomych elementów.Główna wada to duży apetyt na paliwo.

: sob gru 03, 2005 18:32
autor: TAZ
W rozdzielaczu nic nie pada tylko się zasyfia, a odsyfia i czyści się to ultradźwiękami. Dużo na ten temat wie Evolution.

: sob gru 03, 2005 21:09
autor: Krisss
no a sluchajcie=> czy silnik taki jak w Jetta 1, 1.6 GTI ( 110 KM) z 1980r. ma cos takiego jak ssanie automatyczne?? jak ja odpale na benzynie to mi caly czas trzyma kolo 2500 obr/min. Cos mam rowno popieprzone z tym wtryskiem :/

: sob gru 03, 2005 22:30
autor: TAZ
A ile pali.

: sob gru 03, 2005 23:33
autor: malolat
u mnie ma automatyczne silnik dx

: ndz gru 04, 2005 01:23
autor: micab
ssanie jest automatyczne, ale u mnie nigdy, nawet w największe mrozy po odpaleniu nie trzymał tak wysokich obotów, zawsze jest tak 1200obr max ;)

: ndz gru 04, 2005 10:11
autor: Krisss
wiec to jest tak: to jest silnik "EG". Kupilem te auto niedawno. Sprzedajacy mowil ze pali mu okolo 10/100km przy spokojnej jezdzie. 1 Objaw jest taki ze gdy odpale ja na paliwie to wchodzi na wysokie obroty i je trzyma caly czas, nawet jak sie rozgrzeje. chlopek mowil mi ze pompa paliwa juz sie "konczy" powoli, i cos jeszcze mowil o jakims zaworku zwrotnym ktory ma trzymac cisnienie w ukl. paliwowym, ze tez podobno nie robi tak jak trzeba. 2. Gdy przelacze na gaz to musze ja gazowac caly czas powyzej 2000 obr. bo zwyczajnie sobie gasnie. Problemow z odpaleniem cieplego silnika na gazie nie ma, tylko wlasnie gdy obroty zejda ponizej 2000 (nawet gdy jadę) to autko sobie gasnie. 3. Mowil tez cos ze jak wlaczy swiatla to obroty strasznie spadaja. Jest taka opcja ze ponizej tych 2000 ładowanie jest tak male ze napiecie na cewce maleje na tyle ze auto gasnie? qrde ludzie pomocy!!