1.6 SR Spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 SR Spalanie
Witam, na początek trochę danych:
1.6 SR, (AKL), rocznik 98, PB + LPG
Tak więc, od dłuższego czasu próbuję się uporać ze zwiększonym spalaniem odkąd kupiłem samochód (październik) jeżdżę po mechanikach i szukamy co mu nie gra. Spalanie to 12 l benzyny i 14 LPG. Jak na 1.6 z takiego roku wydaję mi się, że nawet przy obecnych mrozach (chociaż w pazdzierniku palił podobnie gdy było ciepło) jest to stanowczo za dużo. Czytałem forum i różne raporty spalań, brałem także pod uwagę mój stary samochód (bravo 1.6 16v) oraz autka znajomych i myślę, że 1.6 benzyny powinien palić do 8l/100 może teraz na mrozach 9/100. (paliwożerny fiat bravo palił mi max 8 przy mojej jeździe). Jeżdżę zwykle odcinki 15 km, (2 km po małym miasteczku z dwoma sygnalizacjami). Od miesiąca nie mam nawet radia także, a na klime za zimno.
Co do tej pory zrobiłem:
-Wymieniona sonda lambda na nową (stara nie działała)
-wymieniony filtr powietrza
-wymieniony olej
-wymienione świece na dedykowane NGK
-przód/tył nowe klocki ham. oraz tył tarcze (także napewno nic nie zapieczone i nic go nie trzyma)
-nowe opony przód (sprawdzone ciśnienie we wszystkich)
Komputer od czasu wymiany sondy nie pokazuje już błędów, falowanie obrotów się zmniejszyło.
Z pozostałych usterek podejrzewam jedynie nie działający ABS (ale to chyba nie ma większego wpływu na spalanie)
Tak więc, co o tym myślicie, radźcie bo mi już się kończą pomysły (i pieniądze)
1.6 SR, (AKL), rocznik 98, PB + LPG
Tak więc, od dłuższego czasu próbuję się uporać ze zwiększonym spalaniem odkąd kupiłem samochód (październik) jeżdżę po mechanikach i szukamy co mu nie gra. Spalanie to 12 l benzyny i 14 LPG. Jak na 1.6 z takiego roku wydaję mi się, że nawet przy obecnych mrozach (chociaż w pazdzierniku palił podobnie gdy było ciepło) jest to stanowczo za dużo. Czytałem forum i różne raporty spalań, brałem także pod uwagę mój stary samochód (bravo 1.6 16v) oraz autka znajomych i myślę, że 1.6 benzyny powinien palić do 8l/100 może teraz na mrozach 9/100. (paliwożerny fiat bravo palił mi max 8 przy mojej jeździe). Jeżdżę zwykle odcinki 15 km, (2 km po małym miasteczku z dwoma sygnalizacjami). Od miesiąca nie mam nawet radia także, a na klime za zimno.
Co do tej pory zrobiłem:
-Wymieniona sonda lambda na nową (stara nie działała)
-wymieniony filtr powietrza
-wymieniony olej
-wymienione świece na dedykowane NGK
-przód/tył nowe klocki ham. oraz tył tarcze (także napewno nic nie zapieczone i nic go nie trzyma)
-nowe opony przód (sprawdzone ciśnienie we wszystkich)
Komputer od czasu wymiany sondy nie pokazuje już błędów, falowanie obrotów się zmniejszyło.
Z pozostałych usterek podejrzewam jedynie nie działający ABS (ale to chyba nie ma większego wpływu na spalanie)
Tak więc, co o tym myślicie, radźcie bo mi już się kończą pomysły (i pieniądze)
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 16:06 przez xmaciejox, łącznie zmieniany 2 razy.
Wlaśnie wiem że 14 gazu i 12 benzyny to dużo i już mnie telepie jak słyszę: "to vw, to ma tak palić", albo "to samochód a nie motorower" ale ludzie 14 litrów to chyba 1.8 Turbo pali.
Co do rady to trochę się obawiam znów gdzieś jechać bo stawka za podpięcie kompa w okolicy to 50 zł i z reguły tylko po to żeby za chwile usłyszeć: "komputer nic nie pokazuje to ja nie wiem co mu może być"
Byłem już u dwóch różnych mechaników i żaden nie potrafi nic więcej poradzić.
Może jeszcze tą przepustnice wyczyszczę, ale wątpię żeby trochę brudu zwiększyło spalanie z 8 l do 12 l
Co do rady to trochę się obawiam znów gdzieś jechać bo stawka za podpięcie kompa w okolicy to 50 zł i z reguły tylko po to żeby za chwile usłyszeć: "komputer nic nie pokazuje to ja nie wiem co mu może być"
Byłem już u dwóch różnych mechaników i żaden nie potrafi nic więcej poradzić.
Może jeszcze tą przepustnice wyczyszczę, ale wątpię żeby trochę brudu zwiększyło spalanie z 8 l do 12 l
hmmm ja bym nie panikował. Silnik 1.6 nie należy do zbyt udanych. Prawda jest taka że spalanie w nich jest dość dziwne.
Ja na trasie jestem w stanie zejść do 6 na 100 a i czasem nawet mniej, ale w mieście przy agresywnej jeździe to i 12 pochłonie bez problemu.
Sprawdź temperature .....czy silnik się rozgrzewa odpowiednio.
Ja na trasie jestem w stanie zejść do 6 na 100 a i czasem nawet mniej, ale w mieście przy agresywnej jeździe to i 12 pochłonie bez problemu.
Sprawdź temperature .....czy silnik się rozgrzewa odpowiednio.
Umówiłem się z Mechanikiem i jutro jadę po południu na kompa znów.
A co do temperatury to też o tym myślałem bo ciągle coś o termostacie piszecie w tematach o spalaniu, ale sprawa wygląda tak, że bardzo szybko mi się nagrzewa. Wcześniej od razu do równo 90 stopni, teraz zauważyłem przy tych mrozach, że nie dochodzi do 90 tylko jest o nie całą kreskę niżej. Jaka powinna być odpowiednia temperatura ?? 90 ?? bo niektórzy pisali coś że im dochodzi do 105, u mnie raczej nigdy za 90 nie wyszło, no może raz jak wymieniałem płyn chłodniczy i musiałem dolać
Aha i przy ilu stopniach wyłącza się ssanie ??
PS: Jutro napisze co na VAG'u wymyśliliśmy
A co do temperatury to też o tym myślałem bo ciągle coś o termostacie piszecie w tematach o spalaniu, ale sprawa wygląda tak, że bardzo szybko mi się nagrzewa. Wcześniej od razu do równo 90 stopni, teraz zauważyłem przy tych mrozach, że nie dochodzi do 90 tylko jest o nie całą kreskę niżej. Jaka powinna być odpowiednia temperatura ?? 90 ?? bo niektórzy pisali coś że im dochodzi do 105, u mnie raczej nigdy za 90 nie wyszło, no może raz jak wymieniałem płyn chłodniczy i musiałem dolać
Aha i przy ilu stopniach wyłącza się ssanie ??
PS: Jutro napisze co na VAG'u wymyśliliśmy
Witam.
Mam podobny problem z VW Bora 1.6 SR, taki sam silnik jak w golfie, no i niestety podobne spalanie, teraz zimą potrafi wyżłopać do 14 L na 100km.
Czy ktos z was uporał się z tym problemem ?
Czasami falują obroty , poza tym jeszcze czujnik temeratury silnika również do wymiany. Na dniach mam zamiar to zrobić, co do obrotów chce zakupić przepływomierz.
Co jeszcze mógłbym zrobić w kierunku zmniejszenia spalania poza sprzedażą tego auta
POMOCY!!!
pozdro
Mam podobny problem z VW Bora 1.6 SR, taki sam silnik jak w golfie, no i niestety podobne spalanie, teraz zimą potrafi wyżłopać do 14 L na 100km.
Czy ktos z was uporał się z tym problemem ?
Czasami falują obroty , poza tym jeszcze czujnik temeratury silnika również do wymiany. Na dniach mam zamiar to zrobić, co do obrotów chce zakupić przepływomierz.
Co jeszcze mógłbym zrobić w kierunku zmniejszenia spalania poza sprzedażą tego auta
POMOCY!!!
pozdro
Bart_slupsk
tak 90xmaciejox pisze:Jaka powinna być odpowiednia temperatura ?? 90 ??
przy obecnej pogodzie po kilkudziesięciu sek. po odpaleniuxmaciejox pisze:Aha i przy ilu stopniach wyłącza się ssanie ??
zacznij od tego jeśli potwierdzone że uszkodzonybart986 pisze:poza tym jeszcze czujnik temeratury silnika również do wymiany
przeczyść przepustnicę i przepływkębart986 pisze:Czasami falują obroty
dodaj do tego wymianę świec, jeśli są starebart986 pisze:Co jeszcze mógłbym zrobić w kierunku zmniejszenia spalania
Witam!
Ja mam bore 1,6 99r 200tys przejechane zagazowana pali w jeżdzie mieszanej max 9l gazu i to w zimie (nie liczac oczywiscie benzyny na rozruch). Jak czytam opinie pseudofachowców w stylu 1,6 to niezbyt udany..... to niech autor zastanowi sie nad soba czy przypadkiem on sie za bardzo mamie nie udał.
Ja mam bore 1,6 99r 200tys przejechane zagazowana pali w jeżdzie mieszanej max 9l gazu i to w zimie (nie liczac oczywiscie benzyny na rozruch). Jak czytam opinie pseudofachowców w stylu 1,6 to niezbyt udany..... to niech autor zastanowi sie nad soba czy przypadkiem on sie za bardzo mamie nie udał.
Michał
Nie cwaniakuj krzywuskrzywus pisze:Jak czytam opinie pseudofachowców w stylu 1,6 to niezbyt udany..... to niech autor zastanowi sie nad soba czy przypadkiem on sie za bardzo mamie nie udał.
Kupi się auto, o które wcześniej ktoś nie dbał to później się narzeka... Mój model też się trafił dobry i nie mam mu nic do zarzucenia.
Podobny temat z maja tego roku.
duze spalanie w 1.6 SR AKL
Mam teraz 1.6 AKL bez gazowni i nie zauważyłem by spalanie było większe, choć autko większe. I w tym miejscu zgoda z przedmówcami. Że silniki nieudane to tylko tu przeczytałem. Mechanicy mi natomiast mówili - nie kupuj 16V. Kupiłem kolejny raz 8V i jestem zadowolony. Drobiazgi zawsze do opanowania, a jak ktoś ma ciężką stopę czy "dba" o auto to niech się nie dziwi że mu 14 czy 16l spala. Tylko czy to komputer pokazuje czy wyliczone kilka razy z tankowania pod korek, bo komputer chwilowe spalanie i 30l potrafi pokazać!?
duze spalanie w 1.6 SR AKL
Wcześniej miałem III z 1.6 AFT 74KW - podobny silnik do 1.6 AKL 74KW. (AFT miał piękny kolektor, nie jak tu plastik maskujący) Na austriackich czy chorwackich autostradach załadowany golf przy równej jeździe 130km/h i 6,6l/100km. Na całej trasie 1500km średnio max 7,5 - 8l/100km. Golf miał sekwencje i spalanie identyczne na gazie jak i benzynie. Jakość gazu w Polsce jest moim zdaniem lepsza niż benzyny, co na dynamikę i kilometry się przekładało. Austriacka zupa z BP bez porównania z polskiej stacji, wiec jakość paliwa też na znaczenie na kilometry. Na chorwackim gazie robiłem 100km więcej niż na kupionym w Polsce. Czasem nie ta stacja i po kilku kilometrach brakuje paliwa.Jazz_Blue pisze:Nie cwaniakuj krzywuskrzywus pisze:Jak czytam opinie pseudofachowców w stylu 1,6 to niezbyt udany..... to niech autor zastanowi sie nad soba czy przypadkiem on sie za bardzo mamie nie udał.
Kupi się auto, o które wcześniej ktoś nie dbał to później się narzeka... Mój model też się trafił dobry i nie mam mu nic do zarzucenia.
Mam teraz 1.6 AKL bez gazowni i nie zauważyłem by spalanie było większe, choć autko większe. I w tym miejscu zgoda z przedmówcami. Że silniki nieudane to tylko tu przeczytałem. Mechanicy mi natomiast mówili - nie kupuj 16V. Kupiłem kolejny raz 8V i jestem zadowolony. Drobiazgi zawsze do opanowania, a jak ktoś ma ciężką stopę czy "dba" o auto to niech się nie dziwi że mu 14 czy 16l spala. Tylko czy to komputer pokazuje czy wyliczone kilka razy z tankowania pod korek, bo komputer chwilowe spalanie i 30l potrafi pokazać!?
widze ze kolega z kopleksem.krzywus pisze:Witam!
Ja mam bore 1,6 99r 200tys przejechane zagazowana pali w jeżdzie mieszanej max 9l gazu i to w zimie (nie liczac oczywiscie benzyny na rozruch). Jak czytam opinie pseudofachowców w stylu 1,6 to niezbyt udany..... to niech autor zastanowi sie nad soba czy przypadkiem on sie za bardzo mamie nie udał.
Myślisz ze 9 litrów to jest wynik rewelacyjny jak na 1.6?
Mim stałem się posiadaczem mojego golfika miałem inne atuko tez 1.6 z gazem i w miescie z dość mocnej jeździe misciłem się w 8.
Z resztą jak bys się wysilił to na forum tematów jest na pęczki.
Feniks dzieki za podpowiedz. Podłączyłem go pod komputer i pokazało że cos jest nie tak z przepływomierzem, który dzisiaj zamówiłem i jutro będę monotował (dam znać jaki bedzie efekt). Przepustnice sprawdzałem i jest ok. Czujniki również sprawdze jutro no i jak dalej bedzie nie tak to świece również wymienie.
Bart_slupsk
Witam ponownie, przepraszam za spóźnienie ale neta nie miałem bo przez wiatry w Bieszczadach padło połączenie
Czyli tak, byłem u mechanika (znów ) i wyszły trzy sprawy:
1.) ta dobra, to że obroty po wymianie lambdy są już takie jak powinny być i nie falują
2.) okazało się że na biegu jałowym gdy silnik jest na benzynie to spalanie wynosi 0,8 (nie pamiętam jaka tam jednostka była chyba coś na godzine, natomiast gdy przełączę na gaz (nadal na biegu jałowym) to po sekundzie obliczeń wyświetla spalanie benzyny 1, ..
Mechanik stwierdzil że trzeba jechać do gazowników bo chyba żre mi naraz i gazu i benzyny Co o tym myślicie ??
3.) W zakładce o cisnieniu w baniakach pokazuje następujące wartości:
1- 700
2- 620
3- 680
4- 680
Tutaj pytanie czy to mniejsze cisnienie w drugim baniaku od pozostałych jest czymś podejrzanym czy mieści się w jakiejś normie ???
PS: Wesołych świąt wszystkim (dzisiaj o północy idę do garażu, może mi moje oczko w głowie powie co go boli albo poprosi o jakiś odwyk od bezołowiowej )
Czyli tak, byłem u mechanika (znów ) i wyszły trzy sprawy:
1.) ta dobra, to że obroty po wymianie lambdy są już takie jak powinny być i nie falują
2.) okazało się że na biegu jałowym gdy silnik jest na benzynie to spalanie wynosi 0,8 (nie pamiętam jaka tam jednostka była chyba coś na godzine, natomiast gdy przełączę na gaz (nadal na biegu jałowym) to po sekundzie obliczeń wyświetla spalanie benzyny 1, ..
Mechanik stwierdzil że trzeba jechać do gazowników bo chyba żre mi naraz i gazu i benzyny Co o tym myślicie ??
3.) W zakładce o cisnieniu w baniakach pokazuje następujące wartości:
1- 700
2- 620
3- 680
4- 680
Tutaj pytanie czy to mniejsze cisnienie w drugim baniaku od pozostałych jest czymś podejrzanym czy mieści się w jakiejś normie ???
PS: Wesołych świąt wszystkim (dzisiaj o północy idę do garażu, może mi moje oczko w głowie powie co go boli albo poprosi o jakiś odwyk od bezołowiowej )
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 13:12 przez xmaciejox, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości